וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נוטה לקבוע דמי מעבר גבוהים להפעלת ערוצים עצמאיים בכבלים ובלוויין

ערן גבאי

4.12.2002 / 12:54

כך טוען אחד הרגולטורים בשוק התקשורת; הערוצים העצמאיים נדרשים לשאת בעצמם בהוצאות השיווק והבילינג; הושגה הסכמה עקרונית על הפעלת הערוצים בכבלים ובלוויין



רובי ריבלין נוטה לקבוע דמי מעבר גבוהים להפעלת ערוצים עצמאיים על גבי תשתית הכבלים והלוויין, כך טוען אחד הרגולטורים בשוק התקשורת.



הערוצים העצמאיים הגיעו להסכמה לאחרונה עם חברת YES על מודל עסקי לפעילותם על גבי תשתית הלוויין. כמו כן, חברות הכבלים הביעו את הסכמתן להפעלת ערוצים עצמאיים על גבי התשתית שלהן, כפי שהתחייבו בהוראת המיזוג של הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום.



השר ריבלין נדרש, על פי חוק, לקבוע תקנות ודמי מעבר של הערוצים העצמאיים. ממשרד התקשורת נמסר שריבלין יעסוק בכך בשבועות הקרובים. המשרד כבר פירסם שימוע בנושא. לאחר שריבלין יקבע את מחיר דמי המעבר ברשת, תעניק המועצה לשידורי כבלים ולוויין את הרישיונות המיוחדים לערוצים.



הערוצים העצמאיים יידרשו לממן בעצמם את הוצאות השיווק והבילינג, ועל כן דמי מעבר גבוהים על הרשת ימנעו, למעשה, כל סיכוי להפעלת הערוצים ברשתות הכבלים והלוויין. מנגד, אם דמי המעבר יהיו נמוכים מדי עשוי הדבר לעודד הקמת ערוצים עצמאיים רבים ולפגוע באיתנות חברות הכבלים והלוויין.



על פי החלטת שטרום למיזוג חברות הכבלים אמורות חברות הכבלים להקצות רוחב פס של כ-150 מגה עבור פעילות הערוצים העצמאיים והערוצים הייעודיים. מאחר שהערוצים הייעודיים ינצלו רוחב פס של כ-30 מגה, צפוי שיוקצה לערוצים העצמאיים כ-120 מגה רוחב פס - היכול לאפשר פעילות של כ-80-100 ערוצים.



ערוצים עצמאיים שצפויים ככל הידוע לבקש רישיון מיוחד הם ערוץ ההיסטוריה הישראלי וערוץ הקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully