וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים על רקע אזהרת וולט דיסני ו-HP

שירלי יום-טוב

4.12.2002 / 17:16

קומברס יורדת ב-2.5% לאחר ירידה של 9% אמש; ווקלטק מאבדת 12% לאחר שהודיעה על כוונתה להיסחר ברשימת החברות הקטנות

בשעה זו נראה כי וול סטריט הולכת היום לקראת יום נוסף של ירידות במדדים, על רקע אזהרותיהן של וולט דיסני ו-HP, שניים מרכיבי מדד הדאו ג'ונס. הנאסד"ק מאבד כעת 1.8% והדאו יורד ב-0.4%.

ענקית המחשוב HP צופה היום המשך חולשה בעסקי ה-IT שלה, ואינה מעלה תחזיות לרבעון הרביעי. אזהרה זו מצטרפת לזו של וולט דיסני, אחת מחברות המדיה הגדולות בעולם שהזהירה כי לא תעמוד בתחזיות הרווח לרבעון הראשון הפיסקאלי של 2003. זאת, על רקע כישלון סרטה המצוייר החדש, "כוכב המטמון". בנוסף, ציינה דיסני כי היא תתקן את הרווח עבור שנת 2000 וכי היא נחקרת על ידי רשות ני"ע בחשד כי ועדת הפיקוח של הדירקטוריון שלה לא היתה בלתי תלויה.

אם וול סטריט תנעל היום בירידות, יהיה זה היום השלישי ברציפות בו יסיים הדאו ג'ונס במגמה שלילית, עובדה שתקשה עליו לסיים שבוע נוסף, תשיעי ברציפות, של עליות. אמש ירד הדאו ב-1.3% לרמה של 8,742 נקודות והנאסד"ק איבד 2.4% לרמה של 1,448 נקודות.

מניית קומברס מאבדת כעת 2.5% למחיר של 11 דולר לאחר ירידה של 9% אמש. בית ההשקעות מריל לינץ' פירסם אתמול דו"ח על ענף ציוד התקשורת ובו מספר הערות שנכתבו לראשונה לאחר פרסום הדו"חות של קומברס לרבעון השלישי, בשבוע שעבר.

האנליסט טל ליאני מציין כי למרות הטון הכללי החיובי ששרר בשיחת הוועידה שקיימה החברה לאחר פרסום הדו"חות, לדעתו ההתייצבות בתוצאות החברה הן על רקע עונתיות. ליאני מתייחס לתופעה לפיה מנהלים בחברות "מנקים את השולחן" מתקציבים עודפים שלא נוצלו עד לסוף השנה. לדעתו, זו הסיבה שתרמה בעיקר לתוצאות שעלו במעט על תחזית הקונצנזוס. מניית קומברס נסקה ב-60% מתחילת אוקטובר ושווי השוק שלה החברה מסתכם ב-2.1 מיליארד דולר.

מניית צ'ק פוינט יורדת ב- 2.5% למחיר של 15.7 דולר ואמדוקס צונחת ב-6.6% למחיר של 10.2 דולר. מרקורי יורדת 3.8% למחיר של 30.7 דולר וטבע היא בין העולות ומוסיפה כעת 0.7% למחיר של 78.9 דולר.

מניית ווקלטק יורדת כעת ב-12% למחיר של 90 סנט ובכך עוצרת
את דהירתה קדימה מהימים האחרונים. הירידות מגיעות היום על רקע הודעת החברה כי היא החליטה לעבור להיסחר ברשימת החברות הקטנות (SmallCap) בנאסד"ק החל מה-9 בדצמבר, עוד בטרם קבלת מכתב רשמי לגבי המחיקה מהנהלת הבורסה. מחיר מניית ווקלטק ירד ב-3 ביולי אל מתחת לדולר אחד, בניגוד לכללי השימור של הנאסד"ק. יחד עם זאת ב-5 ימי המסחר האחרונים זינקה המנייה ב-92% למחיר של דולר אחד, כלומר היא עשויה עדיין להצליח להישאר ברשימה הראשית.

עוד בולטות מניית צורן שיורדת ב-12% למחיר של 19.5 דולר ומניית ג'קדה שמאבדת 10% למחיר של 1.3 דולרים על אף הודעתה האופטימית של החברה על פתיחת שני משרדים חדשים באמריקה הלטינית, אחד בסאן פאולו והשני במקסיקו סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully