וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים גייר רוכש מחצית ממניות מרלז באם.פי.איי בפרמיה של 60%

אילן מוסנאים

4.12.2002 / 16:12

IES ומרלז יקימו חברה משותפת שתרכוש ממרלז את האחזקה תמורת 58.5 מיליון שקל; גייר יזרים לחברה 10 מיליון שקל וייטול על עצמו הלוואות בהיקף של כ-20 מיליון שקל



איי.אי.אס שבשליטת הפיננסייר חיים גייר וחברת מרלז, יקימו חברה משותפת שתרכוש ממרלז את אחזקותיה באם.פי.איי (44%) תמורת סך של 58.5 מיליון שקל.



מרלז, שבשליטת אייל יונה ואמנון בראזני, תעביר לחברה החדשה את אחזקותיה, ואילו IES תזרים לקופתה סך של כ-10 מיליון שקל, וכן תיקח על עצמה הלוואות של אם.פי.איי בהיקף של כ-20 מיליון שקל. גרעין השליטה באם.פי.איי מורכב מקבוצת מרלז-IES המחזיקה ב-44% וקבוצת שמרוק המחזיקה בכ-44% מהון המניות.



העסקה מתבצעת לפי שווי של כ-132 מיליון שקל, הגבוה בכ-60% מהשווי של כ-82 מיליון שקל לפיו נסחרת אם.פי.איי בבורסה של תל אביב.

מ-IES נמסר כי ההשקעה מתבצעת על רקע גיוון תיק ההשקעות של החברה, הכולל חברות מסחריות, פיננסיות, היי-טק ותעשייה. בהשקעה זו נכנסת IES לתחום פעילות ריאלית-סולידית שבה גלום פוטנציאל השבחה גדול בשנים הקרובות. בנוסף מציינים ב-IES, כי בחבירה לשמרוק יש יתרונות אסטרטגיים לעתיד, בהיותה חברת השקעות פעילה המרחיבה את השקעותיה בישראל.



הנכסים העיקריים של אם.פי.איי הם אמד (חברת הנכסים של דן המחזיקה בשליטה בחברה הבורסאית דן רנט א-קאר (AVIS)), ומניות בחברת קשת. אם.פי.איי מחזיקה ב-33% מהון המניות של אמד וב-50% מזכויות הניהול. אמד סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2002 ברווח נקי של 25 מיליון שקל וברשותה מזומנים בהיקף העולה על 100 מיליון שקל. אמד מחזיקה שורה של נכסי נדל"ן, מרביתם בגוש דן.



IES סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2002 ברווח נקי של 14 מיליון שקל, עם תזרים מזומנים של 16 מיליון שקל והון עצמי של 102 מיליון שקל המהווה 82% מהיקף המאזן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully