וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסיה הרוחניים הנותרים של נאפסטר נמכרו לחברת התוכנה רוקסיו ב-5 מיליון דולר במזומן

סוכנויות הידיעות

4.12.2002 / 17:05

כינוס הנכסים של נאפסטר יסתיים ב-11 בדצמבר עם מכירה פומבית של מחשביה והציוד הנותר



חברת התוכנה רוקסיו (Roxio) רכשה את שארית נכסיה הרוחניים של נאפסטר תמורת 5 מיליון דולר במזומן. הנכסים שנרכשו כללו פטנטים ושם מסחרי. נאפסטר, שירות החלפת הקבצים החלוצי, פשטה רגל בספטמבר ולאחר שבית המשפט לפשיטות רגל לא אישר את מכירתה לברטלסמן, נכנסה לכינוס נכסים.



רוקסיו שילמה במזומן, וכן בכתבי אופציות בשווי 300 אלף דולר למניותיה שלה. היא לא תקבל עליה כל התחייבויות של נאפסטר. הנכסים המוחשיים הנותרים של נאפסטר - מחשבי שרת, נתבים וציוד נוסף נותרים ברשות החברה ויימכרו במכירה פומבית ב-11 בדצמבר כחלק מתהליך כינוסם.



באוקטובר הגיעה נאפסטר לסוף דרכה, לאחר שביהמ"ש לפשיטות רגל בארה"ב פסל את מכירתה של חברת האינטרנט לידי ברטסלמן. נאפסטר, חלוצת שירותי שיתוף הקבצים, פיטרה את מרבית עובדיה הנותרים, פירסמה באתר הודעת פרידה מקאברית, ונכנסה לפשיטת רגל במסגרת צ'פטר 7.



השופט בביהמ"ש לפשיטות רגל אמר כי לא יוכל לאשר את מכירת נכסי נאפסטר לברטלסמן, מכיוון שנאפסטר לא יכלה להוכיח כי העסקה נעשית בתום לב, תנאי הכרחי למכירה מסוג זה לפי תנאי פשיטת רגל בארה"ב. לדברי השופט, מכירת האתר תמורת 9 מיליון דולר לידי ברטלסמן לא נעשתה לטובת ענייניהם של נושיה של נאפסטר.



אתר נאפסטר הושבת כמעט כליל מפעילותו לאחר שחברות התקליטים הצליחו להטיל איסור על העברת קבצים המוגנים בזכויות יוצרים באמצעות שרתיו, בפסיקה תקדימית בתחום זה. ביהמ"ש בארה"ב הורה על סגירת האתר עד שתותקן בו מערכת לסינון שירים שמוגנים בזכויות יוצרים. במהלך המאבק המשפטי מול חברות התקליטים הצטרפה חברה אחרת שנשאה את דגל הפצת המוסיקה ברשת - MP3.com - לממסד, ונרכשה על ידי ויוונדי.



כיום ממשיכים לפעול אתרים אחרים המפיצים קבצי מדיה לגולשים, ואף הרחיבו את פעילותם מקבצי שירים לקבצי סרטים - מה שסולל דרך למאבק קשה באולפני הסרטים הגדולים. קאזה, גרוקסטר, ומורפיאוס נתונים עתה במאבק משפטי נגד חברות התקליטים המנסות להשבית את פעולתם של האתרים שירשו את מקומו של נאפסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully