וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 700 בפסיכומטרי? ברוכים הבאים למועדון המהנדסים היוקרתי של בר-אילן

וואלה! NEWS בשיתוף אוניברסיטת בר-אילן, בשיתוף אוניברסיטת בר-אילן

15.8.2018 / 8:04

לימודים ברמה גבוהה, מעבדות מתקדמות, מגמות לימוד מבוקשות ומרצים בעלי שם. הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן נמצאת בחזית המדע, ובולטת בתחומי המחקר וביישום טכנולוגיות עילית. הכירו את המקום שבו תתחיל הקריירה שלכם

הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן. אוניברסיטת בר-אילן,
בעולם שבו הטכנולוגיות משתנות ומתקדמות ללא הרף, המחסור במהנדסים מוכשרים רק הולך וגובר/אוניברסיטת בר-אילן

ישראל נחשבת ל"סטארט-אפ ניישן", אבל אם תשאלו מנהלים רבים בתחום ההייטק הם יגידו שהמדינה יכולה יותר, הרבה יותר, וכדי להתפתח יש צורך במהנדסי תוכנה וחומרה מצטיינים ובמהנדסי חשמל. ההערכה היא, כי בישראל פועלות יותר מעשרת אלפים חברות הזנק ומדי שנה נוספות עוד כ-1,200 חברות חדשות והתחום מגלגל כ-5.5 מיליארד שקל בשנה. אפשר היה יותר, לו רק היו יותר מהנדסים. בעולם שבו הטכנולוגיות משתנות ומתקדמות ללא הרף, המחסור במהנדסים מוכשרים רק הולך וגובר.

מנתוני הדו"ח שפרסמה חברת ההשמה see.V ביולי 2018, עולה שמהנדסי מחשבים בתחום ההייטק הישראלי משתכרים בממוצע כ-30 אלף שקלים בחודש. אין ספק שבשוק התעסוקה הישראלי, זהו המועדון שטוב להיות שייך אליו. המחסור במהנדסים אינו קיים רק בתחום ההייטק, אלא גם בתעשיות המסורתיות יותר, כך שמבחינת אפשרויות תעסוקתיות וקריירה מבטיחה, לימודי הנדסה הם הבחירה הנכונה ולימודי הנדסת חשמל והנדסת מחשבים הם חוד החנית של הלימודים האקדמיים הטכנולוגיים. הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן היא מהמובילות והחדשניות בתחום ומכשירה מהנדסים ומדענים, שמשתלבים בהצלחה בתעשיות הטכנולוגיות ובאקדמיה.

הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן. אוניברסיטת בר-אילן,
לימודי הנדסת חשמל והנדסת מחשבים הם חוד החנית של הלימודים האקדמיים הטכנולוגיים/אוניברסיטת בר-אילן

מסלולי לימוד מגוונים, מעבדות מצוידות ומרצים בעלי שם

הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן נמצאת בחזית המדע, במחקר וביישום טכנולוגיות עילית מעודכנות. חברי הסגל הם בוגרי אוניברסיטאות יוקרתיות בארץ ובעולם, בעלי מוניטין, שזכו בפרסים בינלאומיים ומקיימים קשרים אקדמיים הדוקים עם אוניברסיטאות גדולות בחו"ל.

הלימודים בפקולטה מתקיימים בקומפלקס חדש ומפואר, המאובזר בציוד חדיש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. לרשות הסטודנטים עומדות מעבדות מצוידות להפליא, בהן המעבדה לסופר רזולוציה ודימות, מעבדת הרובוטיקה, מעבדת VLSI Design Lab, והמעבדה לעיבוד דיבור - היחידה מסוגה בישראל ומהבודדות בעולם. הספרייה האלקטרונית בפקולטה מעודכנת במיטב הספרים, הפרסומים וכתבי העת היוקרתיים בעולם.

הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן מושכת אליה גם סטודנטים מרחבי העולם ובקיץ 2018 החלו 20 סטודנטים מסין וחמישה מהודו ללמוד בקורס הייחודי בנושא ננופוטוניקה. בנוסף, עובדים חוקרים מהפקולטה יחד עם חוקרים מתחומי הרפואה, מדעי החיים, המדעים המדויקים והפסיכולוגיה - עובדה המלמדת עד כמה עבודתם של המהנדסים מגוונת וקשורה בתחומים רבים ושונים אלה מאלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן. אוניברסיטת בר-אילן,
הלימודים בפקולטה מתקיימים בקומפלקס חדש ומפואר, המאובזר בציוד חדיש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר/אוניברסיטת בר-אילן

המגמה לעיבוד מידע ומדע הנתונים היא אחת הטובות בעולם מסוגה

הצורך והיכולת לעבד כמויות הולכות וגדלות של מידע, מציבים אתגרים הנדסיים אלגוריתמים ומתמטיים לדור הבא של המהנדסים. התוכנית הייחודית לתואר שני בהנדסת חשמל במגמת עיבוד מידע ומדע הנתונים, בפקולטה המצטיינת והמובילה להנדסה בבר-אילן, מתמקדת בתחומי עיבוד אותות, למידת מכונה, למידה עמוקה (deep learning), תקשורת וביו-אינפורמטיקה.

התכנית נוסדה מתוך הצורך להתמודד עם אתגרי התקופה ומציעה יעילות אנרגטית, תקשורת וחישוב מהירים ואופטימיזציה גיאוגרפית של חישוב. הלומדים בתוכנית נחשפים לפן המדעי של המחקר בשילוב עם הניסיון ההנדסי המעשי המותאם לקצב ולדינמיות של התעשייה. בוגרי התוכנית מאיישים משרות בכירות בתעשיית ההייטק בתחומי עיבוד האותות, למידת מכונה ותקשורת. חלקם של הסטודנטים אף משתלבים במיטב מעבדות המחקר בארץ ובעולם כתלמידי מחקר לתואר שלישי.

לימודי המגמה לעיבוד מידע ומדע הנתונים בפקולטה להנדסה בבר-אילן, מדורגים בין 150 ל-200 המגמות הטובות מסוג זה בעולם, על פי דירוג שנגחאי. המצוינות של הפקולטה באה לידי ביטוי בפרסים היוקרתיים בהם זוכים חוקריה ובוגריה. "אני חבה תודה עמוקה למנחים שלי על ההנחיה האקדמית המעולה, ומעל לכל על היחס האישי והדאגה הכנה לאורך כל הדרך", אומרת ברכה לאופר-גולדשטיין, בת 27, נשואה ואם לשתי בנות, בוגרת תואר ראשון בהנדסת חשמל בהצטיינות יתרה, אשר המשיכה את לימודיה לתארים מתקדמים במסלול המשולב לתואר שני-שלישי בתחום עיבוד אותות. "המחקר שלנו עוסק בשיטות לעיבוד אותות דיבור ומציאת מיקום של דובר על-סמך הקלטות של מערך מיקרופונים בסביבה אקוסטית רועשת ומהדהדת, הממפות את התגובות האקוסטיות המורכבות לייצוג פשוט יותר עם מספר ממדים מצומצם", היא מספרת, "אנו עוסקים גם בעיה של הפרדת דוברים המדברים בו-זמנית באמצעות גישה הסתברותית חדשה המזהה את פעילות הדוברים השונים בכל נקודת זמן. תוצאות המחקר התפרסמו בכתבי עת מדעיים והוצגו בכנסים בינלאומיים".

הפקולטה להנדסה מתגאה בעובדה, שבמשך השנים יותר ויותר נשים לומדות בפקולטה וממשיכות לתארים מתקדמים, ונשים רבות משמשות כחוקרות בכירות ובעלות שם באקדמיה.

מה צריך כדי להתקבל?

כדי להיות שייכים למועדון היוקרתי, יש לענות על כמה תנאים. כדי להתקבל ללימודי הנדסה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן יש לעמוד בסף של ציון 80 במתמטיקה בהיקף של חמש יחידות לימוד וציון 90 לפחות במתמטיקה בהיקף של 4 יחידות לימוד. כמו כן נדרש ציון של 80 לפחות בפיסיקה בהיקף של 5 יחידות לימוד. דגש מיוחד מושם על הציון הכמותי במבחן הפסיכומטרי וציון של 700 ומעלה יסייע לכם להתקבל.

מסלולי הלימוד מגוונים. ישנה תכנית לימודים המשלבת תואר ראשון בהנדסת חשמל (מקצוע מורחב) ובפיסיקה (מקצוע ראשי), שמיועדת למועמדים מצטיינים בלבד ובוגריה משתלבים בהצלחה בחברות הייטק וסטארט-אפ.

תכנית נוספת למצטיינים היא תואר משולב בהנדסת חשמל ומתמטיקה, המשלבת גם ידע מדעי-טכנולוגי בתחומי האלקטרוניקה, המחשבים והתקשורת. תכנית הלימודים במסגרת זו מיועדת לארבע שנות לימוד. אחת התכניות המיוחדות בתואר הראשון היא לתואר המשלב הנדסת חשמל ומוסיקה, שבה רוכשים הסטודנטים והסטודנטיות כלים טכנולוגיים מהווים חלק בלתי נפרד מתהליכי היצירה, הביצוע וההפקה המוסיקליים. התכנית המשולבת נועדה להקנות לסטודנטים השכלה בשני התחומים.

וואלה! NEWS בשיתוף אוניברסיטת בר-אילן, בשיתוף אוניברסיטת בר-אילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully