וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרטת הדואר אושרה, למרות שמיפוי הנכסים לא הושלם

גד פרץ

5.8.2018 / 13:56

ועדת הכספים אישרה עקרונית את הפרטת דואר ישראל למרות דוח מבקר המדינה שקבע כי נכסי החברה עדיין לא רשומים על שמה. הדבר עלול ליצור מצב שנכסים ציבוריים יועברו לידיים פרטיות מבלי ששולמה עבורם תמורה ראויה למדינה

דואר ישראל - חבילות. דואר ישראל,
דואר ישראל/דואר ישראל

ועדת הכספים אישרה היום (א') עקרונית את מתווה ההפרטה של חברת דואר ישראל שהציגה רשות החברות. יש לציין כי הוועדה אישרה עקרונית את מתווה הפרטת דואר ישראל, אך לא אישרה את העברת 126 מיליון השקלים שהיו אמורים לעבור במסגרת האישור לקופת החברה, ודרשה שיחזרו אליה עם פירוט שווי הנכסים.

המתווה מדבר על הפרטה בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון יופרטו 20% מתוך 40% שיופרטו בסוף התהליך בהתאם לסיכום עם העובדים, משרד התקשורת ומשרד האוצר.

רשות החברות טוענת כי ההפרטה תסייע לחברה בשוק תחרותי להשגת רווחיות ארוכת טווח. כניסתו של משקיע אסטרטגי תאפשר לממן את תוכנית ההבראה, ותסייע לתוכנית ההתייעלות.

נציין כי ההפרטה באה כעת למרות דו"ח מבקר המדינה מאשתקד (68א') שקבע שמרבית נכסי החברה אינם רשומים על שמה. השאלה שנשאלת כעת היא האם יהיה נכון להתקדם עם הפרטת חברת הדואר למשקיע פרטי עד שלא משלימים את מיפוי כלל נכסי החברה, כדי שלא יווצר מצב שנכסים ציבוריים מועברים לידיים פרטיות מבלי ששולמה עבורם תמורה ראויה למדינה.

חברי ועדת הכספים לא רצו לאשר את המתווה הרשמי, אלא רק את עקרונותיו, כי חסרים הנתונים לגבי שווי הנכסים, וזו הייתה הפשרה של יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, שביקש לאשר עקרונית ולדרוש מהרשות שיגיעו שוב עם הנתונים החסרים. הוא סירב לאשר העברת 126 מיליון שקל לחברה, ואמר שאז הם יקבלו את שלהם ולא יחזרו עם הנתונים לוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully