וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה החליטה: מוצרי החלב הלא מפוקחים יתייקרו ב-2.2%

שני מוזס

5.8.2018 / 14:03

לדברי תנובה, החלב הגולמי אותו קונה תנובה על-פי צו פיקוח ממשלתי "מהווה כ-50% מעלות הייצור, והעלייה במחירו הביאה עד כה לעלייה של כ-6% בממוצע בעלות ייצור מוצרי החלב"

חברת תנובה, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
תנובה/נמרוד סונדרס

אחרי מאבק מתמשך מול שר האוצר משה כחלון שסירב לחתום על צו התייקרות מחירי החלב המפוקחים, בעוד מחיר החלב הגולמי מטפס - נפל הפור בתנובה: החברה תייקר מוצרי חלב שאינם מפוקחים בשיעור ממוצע של 2.2%.

הצעד הזה מגיע אחרי מאבק שנמשך חודשים רבים וכלל נוכחות של מנכ"ל תנובה אייל מליס בדיון בכנסת, מאמצי לובי ועתירה לבג"ץ. זאת לאחר שבין ינואר 2017 ליולי 2018 העלתה הממשלה את מחיר החלב הגולמי (מחיר המטרה) שהמחלבות מחויבות לשלם לרפתנים על-פי חוק ב-12 אגורות, ב-10.7%. בחודש יולי 2018 עלה שוב מחירו ב 8.23 אגורות, כך שהעלייה המצטברת במחיר החלב הגולמי היא 20.23 אגורות לליטר.

לדברי תנובה, החלב הגולמי אותו קונה תנובה על-פי צו פיקוח ממשלתי "מהווה כ-50% מעלות הייצור, והעלייה במחירו הביאה עד כה לעלייה של כ-6% בממוצע בעלות ייצור מוצרי החלב". בחברה טוענים כי "עדכון מחירי המוצרים הלא מפוקחים מגלם שיעור חלקי בלבד מהעלייה במחירי החלב הגולמי, כשבמונחים כספיים מדובר בתוספת עלות של כ-160 מיליון שקל לתנובה. עד סוף השנה תגיע תוספת זו לכ-200 מיליון שקל".

בין המוצרים הלא מפוקחים שמחירם יעלה: גבינות מלוחות, גבינות צהובות במדף, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים. יצוין,כי תנובה החליטה לפני מספר שנים שהקוטג' יהיה בפיקוח עצמי ויתנהל בדומה למוצרים מפוקחים. על כן, מחירו לא יעלה, על אף היותו מוצר לא מפוקח.

יצוין כי מאז חודש מאי תנובה ממתינה לחתימת שר האוצר כחלון על עדכון מחיר מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור של 3.4%, כפי שהמליצה ועדת המחירים הממשלתית.

מתנובה נמסר כי "תנובה תמשיך לפעול באחריות ולקיים את מחויבותה לצרכן, לחקלאים ולמשק הישראלי, תמשיך לספק מגוון מוצרים באיכות גבוהה ומצפה שהממשלה תפעל על-פי דין ובאחריות כלפי התעשייה והחקלאות המקומית".

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully