וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותרים: מזרחי טפחות ואגוד חתמו על הסכם חדש למיזוג

עירית אבישר

5.8.2018 / 13:32

במסגרת ההסכם נעשתה התאמה במחיר לגבי שווי מניות מזרחי טפחות בעסקה, אם יתקבל הערעור לבית הדין להגבלים על פסילת המיזוג בין הבנקים

בנק מזרחי טפחות, פברואר 2012. שי אוקנין
בנק מזרחי טפחות/שי אוקנין

בעלי השליטה בבנק אגוד ומזרחי טפחות לא מרימים ידיים: על אף שרשות ההגבלים העסקיים פסלה את המיזוג, הצדדים חתמו על הסכם עדכני שיהיה תקף עד אוגוסט 2019, בציפייה שעד אז יסתיים הליך הערעור על פסילת המיזוג. במסגרת ההסכם נקבע שהן בעלי אגוד, הן מזרחי טפחות והן בנק אגוד בעצמו, יגישו ערעור לבית הדין לרשות ההגבלים על ההחלטה לפסול את המיזוג.

היום (א') הודיעו הצדדים כי גיבשו הסכם חדש המחליף את ההסכם הקודם, ובמסגרתו גם בוצעה התאמה במחיר העסקה. נזכיר כי במקור מדובר בעסקת מניות המתבססת על שווי של מכפיל הון 0.6 על בנק אגוד, קרי משקפת לו שווי של כ-1.5 מיליארד שקל.

שוויו של בנק אגוד במיזוג נותר כמו שהוא גם בגרסה החדשה של העסקה. השינוי הוא בדרך שבה יחושב שווי מניות מזרחי טפחות שיקבלו בעלי המניות של אגוד. בהסכם הקודם, השווי היה לפי שווי שוק במועד חתימת העסקה, שגם היה מותאם דיבידנד. בהסכם החדש והמעודכן - מדובר בשווי שוק עתידי לא כולל הדיבידנדים שהיו ויהיו עד החלטת בית הדין בנושא הערעור. יחד עם זאת, שווי מניות מזרחי טפחות בעסקה כפופות למחיר רצפה מצד אחד ולמחיר תקרה מצד שני.

נזכיר כי רשות ההגבלים העסקיים פסלה לפני כחודשיים את המיזוג בין שני הבנקים, בטענה כי הוא יפגע בתחרות במערכת הבנקאית בישראל הנחשבת לריכוזית. נתח השוק של בנק אגוד עומד על 2.5% בלבד, אולם ברשות טענו כי תרומתו לתחרות במגזר משקי-הבית היא משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully