וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ יגור תובע מיוסי חכמי ודירקטורים בלה נסיונל לפצותו במקרה שתביעת הדר כנגדו בסך 45 מ' ש' תתקבל

אמיר הלמר

4.12.2002 / 18:16

עוד בנתבעים: איתמר בורוביץ' ופרופ' חיים בן שחר; הקיבוץ טוען כי הדירקטורים ידעו על העסקות ולכן האחריות להן מוטלת עליהם; תובע מהמנכ"ל משה פרג 7.5 מיליון שקל בטענה לתרמית



קיבוץ יגור משיב מלחמה כנגד תביעת חברות הביטוח הדר ומנורה כנגדו על סך 45 מיליון שקל, במסגרת פרשת קריסתה של חברת הביטוח לה נסיונל שמוזגה לתוך חברת הדר.



היום הגיש הקיבוץ, באמצעות עוה"ד ד"ר יוסף שגב וסיני אליאס, לכל הדירקטורים לשעבר בלה נסיונל, לבעלי השליטה בחברה ולנושאי משרה בה, הודעת צד ג' בה הוא טוען כי אלו ידעו על שיטת הפעולה בה נקטו גורמים בחברה, של מכירת פוליסות ביטוח חיים למקרה פטירה לחברי הקיבוץ תוך מתן מימון והטבות לקיבוץ, ולפיכך הם אחראים לשפות את הקיבוץ בגין התביעה.



בין הנתבעים נמצאים יוסי חכמי, בעל השליטה לשעבר בהפניקס, הדר ולה נסיונל, בר כוכבא בן גרא, מנכ"ל הפניקס, פרופ' חיים בן שחר, שהיה דירקטור בלה נסיונל, שלמה נס, איתמר בורוביץ', יעקב שחר ומשה פרג, שהיה מנכ"ל החברה, ועומד כיום לדין באשמת פעולות בלתי חוקיות שעשה לכאורה באותה עת.



פרשת לה נסיונל "התפוצצה" בשנת 1995 כאשר החברה נקלעה לקשיים ברבעון האחרון של השנה והציגה הפסדים כבדים של כ-200 מיליון שקל. זאת, לאחר שהתברר כי החברה ביצעה במהלך השנים 1992-1995 עסקות ביטוח חיים כוזבות עם עשרות קיבוצים, ועל יסוד כך רשמה פרמיות כוזבות בהיקף של 600-700 מיליון שקל.



בגין הפרשה הגישה הפרקליטות כתב אישום כנגד מנכ"ל החברה פרג, וכנגד מיכאל רוזנבלט, שהיה מנהל אגף ביטוח החיים בחברה. האישומים נדונים בבית המשפט המחוזי בחיפה.



באוקטובר 2001 הגישה הדר, באמצעות עו"ד בעז בן צור, שתי תביעות עתק כנגד הקיבוצים שהיו מעורבים בפרשה ואשר רכשו מלה נסיונל את הפוליסות.



התביעה הראשונה, בסך של כ-82 מיליון שקל, הוגשה כנגד 12 קיבוצים מהצפון, וכן כנגד מספר גופים שכונו בתביעה "קבוצת המממנים". בתביעה נטען כי קבוצת המממנים רקחה עסקות נסתרות עם הקיבוצים, אשר מטרתן היתה להונות את לה נסיונל.



לדברי התביעה, ניצלה קבוצת המממנים את ההטבות שהיתה מוכנה חברת הביטוח להעניק לקיבוצים לשם קשירת עסקות ביטוח ארוכות טווח עימם, תוך החלטה ידועה מראש לבטל את העסקות בתום תקופת ההטבות. בתביעה זו הגיעו הצדדים לאחרונה לפשרה בסך 13.5 מיליון שקל כאשר את חלק הארי שילמה מבטח שמיר פיננסים.



התביעה השנייה הוגשה כנגד קיבוץ יגור והגזבר לשעבר שלו לשעבר, אבשלום שוחר. בתביעה על סך 45 מיליון שקל נטען שהקיבוץ ושוחר הגו לראשונה את תוכנית התרמית, לפיה ירכוש הקיבוץ תוכניות ביטוח לטווח ארוך תוך ניצול התנאים המיטיבים שהיו מוכנות חברות הביטוח להעניק, ויבטל אותה לאחר שנתיים-שלוש, בתום תקופת ההטבות, תוך הונאת חברת הביטוח.



בהודעות שהגיש הקיבוץ נטען כי מעדותו של פרג בהליך הפלילי שמתנהל כנגדו עולה כי כל הדירקטורים בחברה ידעו על פעולות המנכ"ל וסוכן הביטוח דני ויימן, שפעל כשלוח החברה בעסקות מול הקיבוץ, וכי היו מודעים לכל פרטי העסקות ולסיכונים הטמונים בהן, ולפיכך יש לחייב אותם בכל סכום שייפסק כנגד הקיבוץ בתביעת חברת הביטוח.



בנוסף הגיש היום הקיבוץ כתב הגנה, שבמסגרתו תביעה כנגד הדר, פרג ורוזנבלט על סך 7.5 מיליון שקל. בתביעה נטען כי מהעדויות בהליך הפלילי התגלה כי בשנת 1993 הוקפאו תוכניות הביטוח של הקיבוץ בנושא פטירת חברים, ולא שולמו לקיבוץ כל כספים בגין פטירת חברים בשנת 1994.



אולם, כך נטען, ממסמכים שהתגלו בחברה ומעדות המנכ"ל פרג, עולה כי ברשות חברת לה נסיונל התגלו תעודות פטירה של חברי הקיבוץ שנפטרו בשנת 1994, וכי החברה קיבלה לידיה את סכומי הביטוח בגין פטירת החברים, הכניסה הסכומים לכיסה ולא העבירה אותם לקיבוץ. טרם הוגש כתב הגנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully