וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון חיובי לקבוצת שטראוס: הרווח צמח ב-14% ל-112 מיליון ש'

שירות גלובס

7.8.2018 / 8:25

מ"מ המנכ"ל, גיורא בר-דעה: "קבוצת שטראוס מציגה רבעון נוסף של צמיחה, זאת בהמשך למגמה שמאפיינת אותה ברבעונים האחרונים; תוצאות הפעילות של שטראוס בישראל מלמדות על המשך צמיחה בקצב גבוה מקצב צמיחת הענף כולו"

גיורא בר דעה. צילום: תמר מצפי, גלובס
גיורא בר-געה/גלובס, צילום: תמר מצפי

קבוצת שטראוס פרסמה הבוקר (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2018. לפי הדוחות, הרווח של הקבוצה צמח ברבעון ב-14% ל-112 מיליון שקל, והמכירות ברבעון צמחו בשיעור של 3% במכירות ברבעון השני.

הצמיחה האורגנית במכירות שטראוס, בנטרול השפעת השינוי בשערי החליפין, הסתכמה בכ-6.4%. המכירות בשקלים הסתכמו בכ-2.1 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והושפעו מהפרשי תרגום שליליים בסך של כ-53 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהחלשות שערו הממוצע של הריאל הברזילאי אל מול השקל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-813 מיליון שקל (שיעור של כ-38.7% מהמכירות), גידול של כ-8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות הגולמית עלתה בכ-1.8%.

הרווח התפעולי (EBIT) הסתכם בכ-207 מיליון שקל (שיעור של כ-9.9% מהמכירות), גידול של כ-11.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות התפעולית עלתה בכ-0.8%.

הרווח למניה לבעלי המניות של החברה הסתכם בכ-0.97 שקל, גידול של כ-10.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בתזרים חיובי של כ-190 מיליון שקל, בהשוואה לכ-199 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

גיורא בר-דעה, ממלא-מקום מנכ"ל קבוצת שטראוס, מסר עם פרסון הדוחות כי "קבוצת שטראוס מציגה רבעון נוסף של צמיחה, זאת בהמשך למגמה שמאפיינת אותה ברבעונים האחרונים. הקבוצה מדווחת על תוצאות מצוינות במכירות וברווח בשטראוס ישראל ובפעילות הגלובלית".

לדבריו, "תוצאות הפעילות של שטראוס בישראל מלמדות על המשך צמיחה בקצב גבוה מקצב צמיחת הענף כולו. כתוצאה מכך, נתח השוק של החברה בישראל בענף המזון והמשקאות עומד על 12%. צמיחה זו בהכנסות החברה נובעת בעיקר מחדשנות ומגיוון סל המוצרים של החברה, וכך נמשיך לעשות גם בעתיד.

"הפעילות הגלובלית של שטראוס מסכמת רבעון מצוין נוסף בכל הפעילויות. החברה הגדילה את רווחיותה בתחום הקפה, פעילות המים בסין ממשיכה לצמוח, מכירות סברה בארה"ב ממשיכות לגדול, ואובלה מחזקת מעמדה באוסטרליה וניו-זילנד. הקבוצה ממשיכה להרחיב את פעילותה הבינלאומית, שמהווה כמחצית מהכנסות החברה, ותמשיך לעשות זאת גם ברבעונים הבאים".

  • עוד באותו נושא:
  • שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully