וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי גולד איבד את מעמדו כדירקטור עצמאי בוולט דיסני

סוכנויות הידיעות

4.12.2002 / 23:26

גולד - ממבקריו החריפים ביותר של מנכ"ל דיסני מייקל אייזנר - לא יוכל לשמש עוד כיו"ר ועדת המינויים והניהול של הדירקטוריון או בתפקידיו בוועדות הביקורת והפיצויים



סטנלי גולד, חבר דירקטוריון וולט דיסני וממבקריו החריפים ביותר של מנכ"ל החברה, מייקל אייזנר, איבד את מעמדו כדירקטור עצמאי. כתוצאה מכך לא יוכל עוד לשמש כיו"ר ועדת המינויים והניהול של דירקטוריון דיסני או בתפקידיו בוועדות הביקורת והפיצויים של החברה - כך הודיעה היום דיסני.



גולד, נשיא קרן שמרוק של דיסני, מהמשקיעות הגדולות בישראל, איבד את מעמדו העצמאי מכיוון ששימש כיועץ פיננסי לסגן יו"ר דיסני, רוי דיסני, וגם על רקע העסקת בתו החברה.



דיסני, מחברות המדיה הגדולות בעולם, הודיעה היום גם כי היא נחקרת על ידי רשות ני"ע בחשד כי ועדת הפיקוח של הדירקטוריון לא היתה בלתי תלויה. חקירת רשות ני"ע נפתחה בעקבות חשיפת דיסני באוגוסט כי כמה מחברי הדירקטוריון שלה העסיקו קרובי משפחה בחברה. לפי תקנות החברה, לא יכולים חברי דירקטוריון להיחשב עצמאיים אם קרובי משפחה שלהם מועסקים בדיסני.



לפי הודאתה של דיסני עצמה, הועסקה ג'ניפר גולד, בתו של חבר הדירקטוריון סטנלי גולד, בחטיבת מוצרי הצריכה של דיסני, וקיבלה שכר של 85 אלף דולר בשנת 2001. דיוויד וטסון, בנו של חבר דירקטוריון נוסף, השתכר 152 אלף דולר בעבודתו בערוץ דיסני. קרייג באוארס, בנה של רוויטה באוארס, עבד בקבוצת האינטרנט של דיסני בשכר של 81 אלף דולר, ואינו מועסק כעת בחברה.



דיסני גם הזהירה היום כי לא תעמוד בתחזיות הרווח לרבעון הראשון של שנת הכספים 2003 בעקבות כשלון סרטה המצויר החדש "Treasure Planet" (כוכב המטמון), וכי תתקן את הרווח שדיווחה עבור שנת 2002.



דיסני תיקנה את הרווח הנקי אחרי מס המדווח עבור שנת הכספים שהסתיימה ב-30 בספטמבר, והורידה אותו ב-47 מיליון דולר. הרווח למניה בשנת הכספים הוא 60 סנט במקום 63 סנט עליהם דיווחה החברה ב-7 בנובמבר. התיקון נדרש בשל כשלון הסרט "כוכב המטמון", אשר רשם מכירות כרטיסים של 16.6 מיליון דולר בלבד בסוף השבוע של חג ההודיה. דיסני נדרשה לרשום מחיקה של 74 מיליון דולר לפני מס עבור הרבעון הרביעי של שנת הכספים (רבעון קלנדרי שלישי), כדי לשקף ערך מאזני נמוך יותר עבור הסרט.



כאחת מחברות המדיה הגדולות בעולם, היתה דיסני נתונה בשנה החולפת לביקורת הולכת וגוברת על אופן התנהלותה. בשנה שעברה החליטה החברה שלא להעסיק את מבקריה החשבונאיים בתור יועצים בתחומים אחרים, לאחר שהתעוררו ספקות לגבי עצמאותם של המבקרים במקרה כזה. דיסני היתה בין הראשונות שהכריזו כי ירשמו אופציות בתור הוצאות, בעקבות הלחץ הגובר להגביר את השקיפות של דיווח על הוצאות אלו.



גם בחזית העסקית לא רוותה דיסני נחת. הידרדרות בהכנסות פארקי השעשועים שלה; רייטינג דל ברשת הטלוויזיה ABC (אשר דווקא הראתה סימנים של התאוששות ברבעון השלישי של 2002); והיעדרן של הצלחות קופתיות בחטיבת הסרטים - כל אלה הובילו ללחץ על המנכ"ל מייקל אייזנר, אשר התחייב לשפר את הרווחיות בחברה על ידי קיצוץ הוצאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully