וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק איבד 1.3%

4.12.2002 / 23:35

צורן נפלה ב-14%; אמדוקס איבדה 4%; צ'ק פוינט ירדה ב-3%; ווקלטק נפלה ב-16% בעקבות הודעתה על כוונתה להיסחר ברשימת החברות הקטנות; מרקורי איבדה 3%

יום נוסף של ירידות שערים נרשם בוול סטריט. מדד הנאסד"ק איבד 1.3% ומדד הדאו ג'ונס נסגר בירידה קלה של 0.1%.

מבין הישראליות, אמדוקס ירדה ב-4%, צורן נפלה ב-14%, צ'ק פוינט איבדה 3% וכך גם מרקורי, ו-ווקלטק צנחה ב-16%.

סקירת מסחר אחרונה (21:50)

בוול סטריט נרשם יום נוסף של ירידות בנאסד"ק, אולם מדד הדאו ג'ונס, שרשם ירידה קלה לאורך יום המסחר, עבר לעלייה של כ-0.4%. זאת, על אף אזהרותיהן של וולט דיסני ו-HP, שניים מרכיבי מדד הדאו ג'ונס. הנאסד"ק מאבד כעת כ-0.9%.

ענקית המחשוב HP צופה היום המשך חולשה בעסקי ה-IT שלה, ואינה מעלה תחזיות לרבעון הרביעי. אזהרה זו מצטרפת לזו של וולט דיסני, אחת מחברות המדיה הגדולות בעולם שהזהירה כי לא תעמוד בתחזיות הרווח לרבעון הראשון הפיסקאלי של 2003. זאת, על רקע כישלון סרטה המצוייר החדש, "כוכב המטמון". בנוסף, ציינה דיסני כי היא תתקן את הרווח עבור שנת 2000 וכי היא נחקרת על ידי רשות ני"ע בחשד כי ועדת הפיקוח של הדירקטוריון שלה לא היתה בלתי תלויה.

אם וול סטריט תינעל היום בירידות, יהיה זה היום השלישי ברציפות בו יסיים הדאו ג'ונס במגמה שלילית, עובדה שתקשה עליו לסיים שבוע נוסף, תשיעי ברציפות, של עליות. אמש ירד הדאו ב-1.3% לרמה של 8,742 נקודות והנאסד"ק איבד 2.4% לרמה של 1,448 נקודות.

העליות החדות בבורסות מתחילת אוקטובר ניכרות בתנועה ההפוכה של איגרות החוב הממשלתיות בארה"ב. מה-10 באוקטובר ירדו מחירי האיגרות ובמקביל עלו תשואותיהן, על רקע זרימה של כספים מהמגזר הסולידי לשוקי המניות. על רקע זה, חצו התשואות באג"ח לשנתיים את רף ה-2% אל מול תשואה של 1.7% בלבד שהניבו לפני כחודשיים. התנהלות דומה נרשמה בסדרות לחמש שנים שתשואותיהן טיפסו ב-0.7 נקודות בסיס ובתשואות על האג"ח לפדיון ב-2012 שעברו את רף ה-4%.

מניית קומברס מאבדת כעת 0.2% למחיר של 11.2 דולר לאחר ירידה של 9% אמש. בית ההשקעות מריל לינץ' פירסם אתמול דו"ח על ענף ציוד התקשורת ובו מספר הערות שנכתבו לראשונה לאחר פרסום הדו"חות של קומברס לרבעון השלישי, בשבוע שעבר.

האנליסט טל ליאני מציין כי למרות הטון הכללי החיובי ששרר בשיחת הוועידה שקיימה החברה לאחר פרסום הדו"חות, לדעתו ההתייצבות בתוצאות החברה היא על רקע עונתיות. ליאני מתייחס לתופעה לפיה מנהלים בחברות "מנקים את השולחן" מתקציבים עודפים שלא נוצלו עד לסוף השנה. לדעתו, זו הסיבה שתרמה בעיקר לתוצאות שעלו במעט על תחזית הקונצנזוס. מניית קומברס נסקה ב-60% מתחילת אוקטובר ושווי השוק של החברה מסתכם ב-2.1 מיליארד דולר.

מניית צ'ק פוינט יורדת ב-3% למחיר של 15.6 דולר; אמדוקס מאבדת 5% למחיר של 10.4 דולר; מרקורי יורדת ב-4.5% למחיר של 30.5 דולר.

מניית ווקלטק נופלת כעת ב-16% למחיר של 86 סנט במחזור כפול מהממוצע לה, ובכך עוצרת את דהירתה קדימה מהימים האחרונים. הירידות מגיעות היום על רקע הודעת החברה כי היא החליטה לעבור להיסחר ברשימת החברות הקטנות (SmallCap) בנאסד"ק החל מה-9 בדצמבר, עוד בטרם קבלת מכתב רשמי לגבי המחיקה מהנהלת הבורסה.

מחיר מניית ווקלטק ירד ב-3 ביולי אל מתחת לדולר אחד, בניגוד לכללי השימור של הנאסד"ק. יחד עם זאת ב-5 ימי המסחר האחרונים זינקה המניה ב-92% למחיר של דולר אחד, כלומר היא עשויה עדיין להצליח להישאר ברשימה הראשית.

עוד בולטות: מניית צורן שקורסת ב-16% למחיר של 18.6 דולר. זאת, על רקע מכירות במאות אלפי דולרים של בעלי עניין בתקופה האחרונה, המנצלים את הרמות הגבוהות אליהן טיפסה המניה בחודשיים האחרונים. מניית ג'קדה , מאבדת 14% במחזור זעום למחיר של 1.3 דולרים, על אף הודעתה האופטימית של החברה על פתיחת שני משרדים חדשים באמריקה הלטינית - אחד בסאן פאולו והשני במקסיקו סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully