וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הישראלים יכבשו גם את ההייטק הסיני?

10.8.2018 / 0:01

בעידוד הממשל הסיני נפתחה חממה טכנולוגית במתכונת ישראלית בעיר גואנגג'ואו. יזמים שיפתחו בה מרכזי פיתוח יזכו בליווי וסיוע בניהול ויקבלו מענקים של 400-500 אלף דולר

נדב כהן בפתיחת חממה סינית במתכונת ישראלית בגואנגזו. הדר חורש, מערכת וואלה!
קונסול ישראל בגואנגג'ואו, נדב כהן בפתיחת החממה הטכנולוגית/מערכת וואלה!, הדר חורש

לראשונה, הוקמה בסין חממה טכנולוגית במתכונת החממות הישראליות ובייעוץ ישראלי. הממשל המקומי מעודד יזמים מקומיים וזרים להקים מרכזי פיתוח בחממה ומציע להם הטבות, בדומה למענקי רשות החדשנות בישראל.

החממה נחנכה בטקס רשמי בעיר גואנג'גואו שבדרום סין. בהשתתפות קונסול ישראל בגואנגגוא'ו נדב כהן ואיש העסקים ד"ר שוקי גלייטמן, לשעבר מנכ"ל משרד הכלכלה המשמש נציג הממשל של מחוז גואנגג'ואו בישראל, ומנהל קרן השקעות סינית בתחומי הון סיכון. גלייטמן גייס מגופים ממשלתיים סיניים 100 מיליון דולר לקרן השקעות בתחומי מדעי החיים. הקרן, שהשקיעה כבר במספר חברות, מנוהלת על ידי אבנר לושי.

החממות הטכנולוגיות הסיניות סיפקו עד כה לחברות הייטק משרדים ומקומות לפעול בהם ופעלו כחברות נדל"ן. החממה החדשה פועלת במתכונת הישראלית המציעה לחברות המתקבלות אליה גם תמיכה מקצועית, הדרכה וסיוע בניהול ויצירת קשרים, על מנת להגביר את סיכויי חברת הסטארטאפ להצליח. בשיתוף פעולה עם קבוצת העסקים של גלייטמן, פועלים הסינים ליצור קשרים בין החממה למוסדות אקדמיים ובתי חולים, היכולים לסייע במחקר, פיתוח ויצירת ידע המשמש את חברות ההזנק.

שוקי גלייטמן חותם עלהסכם החממה הסינית במתכונת ישראלית בגואנגזו. הדר חורש, מערכת וואלה!
איש העסקים שוקי גלייטמן בחתימת הסכם החממה הטכנולוגית בגואנגג'ואו/מערכת וואלה!, הדר חורש

בין החברות הראשונות בחממה: נוירוטק מנס ציונה

החממה הוקמה באי שאותו מייעד הממשלה בגואנגג'ואו לתעשיות מתקדמות בתחום מדעי החיים

החממה הוקמה באי שאותו מייעד הממשלה בגואנגג'ואו לתעשיות מתקדמות בתחום מדעי החיים, והממשלה המקומית מצפה שבסיוע ישראלי יגיעו אליה גם חברות ישראליות המעוניינות לפעול בשוק הסיני ולפתח מרכזי פעילות בסין. הסיוע המוצע ליזמים ישראלים הוא בעיקר תמיכה כספית של 400 אלף דולר לחברה המפתחת ציוד רפואי ו-500 אלף דולר לחברה המפתחת תרופות, וכן סיוע בחדירה לשוק הסיני הגדול וייצור יעיל של המוצרים שיפותחו במפעלים מקומיים. המענקים מוחזרים לממשלה אם הפיתוח מצליח והחברה מצליחה לייצר מוצר מסחרי.

עם החברות הראשונות שנכנסו לחממה הסינית החדשה נמנית החברה הישראלית נוירוטק מפארק המדע בנס ציונה. נוירוטק הוקמה לפני 10 שנים על ידי אדווה פלד, ניר יכין ועמית כינור, והיא עוסקת באבחון הפרעות קשב אצל ילדים. לחברה יש כבר פעילות מסחרית מצליחה ברחבי העולם והפעילות החדשה בסין עשויה לפתוח בפניה שווקים חדשים. עם המשקיעים בחברה נמנית גם קרן ההשקעות הסינית בראשות גלייטמן, "גואנגג'ואו-יזראל ביו פאנד".

חברה נוספת בחממה היא החברה הסינית אלג'ן, המפתחת תרופה לגידולי עור בתינוקות.

חממה סינית במתכונת ישראלית בגואנגזו. הדר חורש, מערכת וואלה!
פתיחת החממה הטכנולוגית בגואנגג'ואו/מערכת וואלה!, הדר חורש

גואנגג'ואו, בירת המחוז גואנדונג (לשעבר קנטון) היא אחת משלוש הערים הגדולות בסין ומונה 20 מיליון תושבים. כלכלת המחוז מבוססת על מפעלי תעשייה שאחד הגדולים בהם הוא מפעל הרכב GAC, הידוע בעיקר בייצור רכבים מסחריים, אך הוא יצרן גדול של מכוניות נוסעים פרטיות. תוכנית החממות של גואנגג'ואו היא חלק מתוכנית נרחבת יותר של הסינים לפיתוח תעשיות ידע, שהערך המוסף עליהן גדול מהערך המוסף בתעשיה הבסיסית וכושר התחרות שלהן בחו"ל מבוסס על טכנולוגיות ייחודיות ולא על שכר עבודה נמוך.

עם עליית שכר העבודה בסין הולכת התעשיה שלה ומאבדת את יתרונה התחרותי לעומת מדינות תעשיה אחרות, בעיקר במזרח. במסגרת התוכנית הקימה גואנגג'ואו משרד אינטרסים בישראל, המנוהל על ידי עו"ד לירז גבע, ושני משרדים נוספים בארצות הברית.

הכותב היה אורח משרד החדשנות בגואנגג'ואו וחברת התעופה היינאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully