וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תנובה: גם טרה מעלה מחירים בעד 3.4%

8.8.2018 / 14:16

בעקבות התייקרות החלב שבפיקוח הודיעה טרה על העלאת מחירי המוצרים שאינם בפיקוח בשיעור של 1.5%-3.4%. בכך מצטרפת החברה לתנובה שנקטה לאחרונה בצעד דומה

מוצרי טרה. צילום: רויטרס, גלובס
מוצרי טרה/גלובס, צילום: רויטרס

מתרחב גל העלאות המחירים של מוצרי החלב בעקבות העלאת מחירו של החלב הגולמי. טרה הודיעה היום (רביעי) על העלאת מחירים של מוצרי חלב שאינם בפיקוח.

עדכון המחירים מתבצע עקב עליה של יותר מ-10% במחיר החלב הגולמי מינואר 2017 ועד היום. עליית המחירים תנוע בשעורים שבין 1.5% ל-3.4% בקטגוריות המוצרים השונות. לדוגמא, מעדנים יתייקרו ב-2.4% , גבינה צהובה ב-3.4%, גבינת קרם שמנת ב-1.5% ויוגורט פרי ב-2.2% . העלאת המחירים תיכנס לתוקפה בימים הקרובים.

בענף מעריכים שבימים הקרובים תעלה גם חברת שטראוס, היצרנית השניה בגודלה, את מחיר המוצרים הלא מסובסדים בשיעור דומה. עם זאת יש סבורים ששטראוס עשויה להמנע מהעלאת מחירים או להעלותם בשיעור נמוך יותר, נוכח העובדה שתמהיל המוצרים שלה שונה ומשקל המוצרים בפיקוח נמוך יותר. גורמים בשטראוס אמרו בתגובה שהחברה עושה בשלב זה כל מאמץ שלא להעלות מחירים למרות הפגיעה ברווחיות החברה.

מחיר החלב הגולמי המסופק על ידי הרפתנים התייקר בחודש שעבר ב-8.23 אגורות לליטר. המחלבות המייצרות בין היתר את מוצרי החלב שבפיקוח ביקשו להעלות בהתאם את מחירי המוצרים בשיעור של 3.4%, אולם שר האוצר מסרב לחתום על האישור להתייקרות, מחשש מביקורת ציבורית. שתי מחלבות עתרו לבג"ץ נגד החלטות האוצר. טרה עתרה בבקשה למנוע את העלאת מחיר החלב הגולמי כל עוד לא מאושרת העלאת מחירי המוצרים שבפיקוח ואילו תנובה עתרה בדרישה להעלות את מחירי המוצרים שבפיקוח בהתאם למחיר החלב הגולמי, שהועלה למרות העתירה.

נוכח סירובו של שר האוצר הודיעו מחלבות תנובה וטרה על העלאות מחירים של המוצרים הבלתי מסובסדים בשיעור ממוצע של 2.2%. גורמים בענף טוענים שהעלאות המחירים של המוצרים הבלתי מסובסדים חריפות משיעור העלאה המתחייב מעליית מחיר החלב הגולמי מפני שהיצרנים מבקשים לפצות את עצמם על ההפסד הנגרם להם מאי התייקרות המוצרים המסובסדים. כתוצאה מכך נגרם לצרכנים נזק כספי גדול מהמחיר שהיו משלמים אילו אישר משרד האוצר את עליות המחירים. נראה שגם אם יוחלט על העלאת מחרי המוצרים המפוקחים, לא תביא ההחלטה לירידת מחירי המוצרים שאינם בפיקוח, שמחירם נקבע בהתאם לכוחות השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully