וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: הסיבה לעיכוב בקריירה - לא לקחה מספיק חופש

אלון גל

10.8.2018 / 9:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - עובדת שרוצה לעבור תפקיד בארגון ומתלבטת איך לעשות זאת

עובד מציץ במחשב של עובדת. ShutterStock
עובדת/ShutterStock

מאזינה שמעוניינת להחליף תפקיד במקום עבודתה התקשרה לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM והתלבטה יחד איתו כיצד היא יכולה לנצל ימי החופשה שלה ולסיים את תפקידה הקודם בצורה טובה. "החלטתי שברצוני לשנות מקום עבודה ולעבור תפקיד בתוך הארגון שאני נמצאת בו כיום. מכיוון שאינני בקיאה בפרטי תלוש השכר החודשי שלי, גיליתי לאחרונה שיש ברשותי עודף מטורף של ימי חופשה שלא ניצלתי. אינני יכולה לעבור תפקיד ולחתום על החוזה הבא עד שלא סיימתי את חובותיי וזכויותיי. לא מסכימים לי לעזוב את מקום העבודה ולקבל בחזרה את ימי החופש שלי כסכום כסף בתלוש וגם לא מאפשרים לי לנצל את כולם במכה אחת. מה עליי לעשות בנידון?"

"אם יש נושא שאת לא בקיאה בו מספיק - לכי למומחה שיסייע לך", ענה גל. "בקשי המלצות לעורך דין לדיני עבודה שיבדוק איתך את הכללים בעת עזיבת מקום עבודה. זה אמור להיות מאוד פשוט כי אלו חוקים כתובים וברורים. אל תתעסקי בקורבנות של עצמך והתמקדי בשלושת העקרונות שהצבת לעצמך: לעזוב את מקום העבודה שלך, לנצל את כל ימי החופשה שלך בטרם עזיבת מקום ולסיים את היחסים בטוב. אין מה לעשות מעבר לזה ועלייך לקחת אחריות על מה שעשית או לא עשית. בדקי מה המחיר והתמורה שתשלמי אם תישארי עוד כמה חודשים בארגון כדי לנצל את ימי החופש שלך ומה המחיר והתמורה במידה ותעזבי ותוותרי עליהם".

המאזינה הביעה את חששה מהמהלך. "אני חוששת שבמידה ואחליט להמתין התפקיד החדש לא יחכה לי ויעבור למישהו אחר", אמרה.

"זה לא רלוונטי כי אלו דרישות הארגון", הבהיר גל. "אין לך אופציה אחרת אך אין סיבה שתהפכי את עצמך לקורבן מסכן. נסי לפנות לשלב אחד גבוה יותר בדרג הניהולי, לספר את הסיפור שלך ולהגיע להבנות מבלי להיאחז בקרנות המזבח. אם תבואי לשיחה עם המנהלים בגישה חיובית יותר אולי ימצא פתרון הביניים. שמרי על אורך רוח ותגיעי לפגישה כשאת מוכנה גם להתפשר. אני מעריך שבמשא ומתן בין הצדדים יימצא פתרון כלשהו באמצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully