וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א: שווי המדינה מוערך ב-17.6 טריליון שקל

עמירם ברקת

14.8.2018 / 10:07

כחלון: "האחריות שלי כשר אוצר היא להכין את המדינה למשבר, ואני אומר לכם כשר אוצר אחראי יגיעו משברים כי בכלכלה יש מחזוריות". מנכ"ל הבורסה ציין כי כל אזרח יוכל לרכוש חבילת מניות במסגרת הנפקת הבורסה

שר האוצר משה כחלון מכריז על שווי מדינת ישראל בפתיחת הבורסה 14.8.2018. ראובן קסטרו
שר האוצר משה כחלון פותח את המסחר בבורסה בתל אביב/ראובן קסטרו

"האחריות שלי כשר אוצר היא להכין את המדינה למשבר, ואני אומר לכם כשר אוצר אחראי יגיעו משברים כי בכלכלה יש מחזוריות", כך אמר הבוקר (ג') שר האוצר משה כחלון באירוע בבורסת ת"א לציון פרסום הערכת השווי המעודכנת של מדינת ישראל. כחלון הוסיף כי "מדינה שלא צומחת היא מדינה שוקעת, צמיחה זה ביטחון, צמיחה זה כסף להתעצמות, לכל מה שאתם רוצים. יש לנו שאיפה להגיע ל-5% בשנה ואנחנו כרגע ב-3.3% כך שאנחנו צריכים לעשות עוד מאמץ".

מנכ"ל הבורסה איתי בן-זאב התייחס לחוק לשינוי מבנה הבעלות בבורסה ולתוכנית להנפיק מניות מיעוט בחברת הבורסה לניירות ערך. בן-זאב אמר כי במסגרת ההנפקה תאפשר הבורסה לכל אזרח במדינה לרכוש חבילת מניות בשווי של אלפי שקלים בודדים.

הבורסה הציגה הבוקר את השווי המעודכן של מדינת ישראל. על-פי האומדן הראשוני של הבורסה, השווי שהייתה מדינת ישראל משיגה אילו הייתה מונפקת בבורסה היה עומד על 16 טריליון שקל. האומדן בוצע לאחר שהבנק העולמי פרסם הערכת שווי של 143 מדינות. כעת הבורסה עדכנה את הערכת השווי בהתאם לשאלון שעליו ענו עשרות אלפי אזרחים. השאלון נועד לבטא את מידת האמון של האזרחים במוסדות השונים ואת מידת האופטימיות שלהם לגבי עתיד החיים בישראל. על-פי הערכת השווי המעודכנת שווי המדינה עומד על 17 טריליון, 638 מיליארד, 763 מיליון, 277 אלף ועוד 54 שקלים.

לאחר הצגת השווי המעודכן של מדינת ישראל פתחו סגן שר האוצר יצחק כהן ויו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה את המסחר בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully