וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהום בצפון: חריגות התגלו בדגימות המים של "מי עדן"

15.8.2018 / 10:57

החברה הודיעה כי בבדיקה האחרונה שבוצעה נתגלתה חריגה מהתקן. כניסת המים למפעל הופסקה במיידית והנושא דווח למשרד הבריאות. הבדיקה נעשתה ב-24 שעות האחרונות

עריכה: יאיר דניאל

(האזינו: נציג חברת מי עדן מודיע על מחסור בכדי מים גדולים)

חברת מי עדן הודיעה היום (רביעי) כי בבדיקה האחרונה שבוצעה נתגלתה חריגה מהתקן. כניסת המים למפעל הופסקה במיידית והנושא דווח למשרד הבריאות כמתבקש במקרים אלו. הבדיקה נעשתה ב-24 שעות האחרונות.

עוד נמסר כי החברה מבצעת דגימות במי מעיין הסלוקיה פעמיים ביום באופן שוטף. בנוסף מבצעת החברה דגימות בתהליך הייצור על בסיס שעתי. בהודעת מי עדן נכתב כי "המפעל ממשיך בעבודה שגרתית וממלא את הבקבוקים וכדי המים ממיכלי אגירת המים הנמצאים במפעל מי עדן בקצרין".

עוד נמסר כי "המים שבמלאי המפעל נבדקו ונמצאו תקינים. מי עדן פועלת בהתאם לתקני איכות מהגבוהים ומהמחמירים בעולם. החברה מבהירה שכל מוצריה יוצאים לשיווק רק לאחר שנבדקו כנדרש והתוצאות נמצאו תקינות".

במי עדן ביקשו עוד להדגיש כי "כל מוצרי החברה אשר יצאו ממפעל החברה והמשווקים על ידה איכותיים, בריאים וכמובן ראויים לשתייה. מי עדן דוגמת את מי מעיין הסלוקייה פעמיים ביום והדגימות נבדקות על ידי מעבדה המוסמכת על ידי משרד הבריאות. בנוסף, מבצעת מדי שעה ניטור שוטף בתהליך הייצור להבטחת איכות מוצריה. המוצרים משווקים בחלוף 48 שעות לפחות ממועד ייצורם, וזאת על מנת להבטיח כי המוצרים בטוחים וראויים לשימוש".

הבדיקה בוצעה על רקע תלונות של לקוחות רבים של חברת מי עדן, שהעידו לאחרונה על מחסור חמור באספקת המים לשתייה. אתמול התברר כי הסיבה למחסור נעוצה בזיהום שהתגלה בעינות סלוקיה, המעיין ממנו נשאבים מי החברה ברמת הגולן. הזיהום דווח למשרד הבריאות שכפי הנראה הורה על הפסקת השאיבה.

גושים בכדים של מי עדן. (צילום: באדיבות המרואיינים), באדיבות המצולמים
כד מי עדן/באדיבות המצולמים, (צילום: באדיבות המרואיינים)

כבר לפני שבוע: שיבושים באספקת כדי המים

בשבוע שעבר נחשף בוואלה! עסקים כי חלו שיבושים משמעותיים באספקת כדי המים של החברה. בתגובה הסבירו שם כי מדובר במחסור שנגרם עקב ביקוש רב האופייני לעונה; אולם השמיטו את הסיבה האמיתית בגללה התגלו החוסרים: חריגות בתוצאות בדיקות המעבדה של המעיינות מהם שואבים את מי החברה.

"יש כרגע ברשות החברה מלאי כדי מים, לרבות כדי מים קטנים", ענו במי עדן לפניית וואלה! עסקים לפני כשבוע, "לעתים, ובאופן מיוחד בחודשי הקיץ, ישנם מקרים אשר בהם הביקוש לכדי מים מינרלים עולה על ההיצע אשר בידי החברה. במקרים חריגים אלו מיידעת החברה את לקוחותיה ומתאמת מולם אספקת מים חלקית ומשלימה את הנדרש כעבור ימים ספורים".

חשוב לציין כי בהוראת משרד הבריאות - על החברה לדווח ברגע שמתגלים ממצאים חריגים באחת מהבדיקות, לא כל שכן כשנשלח מוצר לציבור ויש חשד שנפל בו פגם. נשאלת השאלה מדוע בחברה החליטו ליידע את הציבור על שיבושים באספקה, אבל לא על הסיבה לשיבושים אלה, ומדוע ברגע שהתקבלו ממצאי הבדיקות ופס הייצור הופסק, לא פורסם באמצעי התקשורת אודות ממצאי הבדיקה. בניגוד למוצרי מזון שונים, מים הם מוצר צריכה בסיסי ובבתים רבים צריכת המים מבוססת אך ורק על חברות המים המינרליים.

משרד הבריאות מאשר כי אכן תוצאות חריגות בבדיקות גרמו להפסקת תהליך הייצור פעמיים בחודש האחרון. אותן חריגות שגרמן לשיבושים, עליהן החברה לא דיווחה לציבור. "ככלל בהתאם לחקיקה יצור ומילוי של מים מינרלים מחויבים בביצוע בדיקות יומיות למקור המים", ענו בתגובה לפניות עיתונאים במשרד הבריאות. "גם חברת מי עדן מחויבת על פי חוק לבצע בין היתר בדיקות מיקרוביולוגיות למקור המים כולל לתוצרת מוגמרת ובטרם שיווק המוצרים. לכן מתבצעות בדיקות שוטפות כל הזמן וכאשר יש חריגה הייצור והשיווק נעצרים".

עוד הוסיפו במשרד כי "במהלך הקיץ האחרון היו שני אירועי חריגות במי המעיין. מרגע גילוי החריגות המפעל הופסק מילוי ושיווק המוצרים עד לקבלת תוצאות תקינות וזאת בהתאם לנהלים. לאחר קבלת תוצאות תקינות ב-6 באוגוסט חודש הייצור במפעל. מאז מתבצעות בדיקות שוטפות ואין חריגות".

בין הטענות שנשמעו כלפי החברה, פרסם לקוח מי עדן ברשת כיצד קיבל הודעה ש"בימים הקרובים יתכנו שיבושים באספקת המים". לקוח אחר תיאר בשיחה עם וואלה! עסקים שיחה עם נציג שירות הלקוחות ובה נאמר לו שבמקום כדים הוא יכול לקבל בקבוקים קטנים. "אין להם כדים קטנים, רק גדולים", כתב גולש אחר ברשת החברתית, "קיבלתי אספקה אחרי 5 ימים ללא מים. לא יודעים מתי יהיו להם... שלחו אותי לקנות שישיות בסופר".

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully