וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלונות הודיעו לעובדים על ביטול ההסכמים הקיבוציים

חיים ביאור

5.12.2002 / 7:29

בכירים בענף המלונאות אמרו כי הסיבה להחלטה היא המשבר הכלכלי החריף שאליו נקלע הענף, עקב התפוסה הנמוכה במלונות כתוצאה מהירידה בתיירות שהחלה באוקטובר 2000



התאחדות המלונות הודיעה אתמול להסתדרות עובדי המלונאות והאירוח כי אין בכוונתה להאריך את תוקפם של הסכמי העבודה הקיבוציים. משמעות הדבר היא ביטול סולמות השכר האחידים הנהוגים לגבי עובדי המלונאות והסרת ההתחייבות של הנהלות המלונות להמשיך ולהפריש עבור העובדים לקרנות הפנסיה וההשתלמות, במקביל להחתמת כל עובד על חוזה אישי.



מאז פרוץ המשבר פוטרו בענף כ-20 אלף עובדים - יותר ממחצית העובדים שהועסקו בו באוקטובר 2000. כיום מועסקים כ-16-15 אלף עובדים, לעומת 36 אלף שהועסקו עד לפני שנתיים.



בכירים בענף המלונאות אמרו כי הסיבה להחלטה היא המשבר הכלכלי החריף שאליו נקלע הענף, עקב התפוסה הנמוכה במלונות כתוצאה מהירידה בתיירות הנכנסת שהחלה באוקטובר 2000. לדבריהם, סיבה נוספת היא דרישת הוועדים בכמה מהמלונות שלא להאריך את תוקפה של תוכנית ההבראה המופעלת במלונות, שבמסגרתה ויתרו רוב העובדים על 7% משכרם, וקצתם - כגון העובדים במלונות באילת ובחוף ים המלח - אף על 10% משכרם.



הכלכלן הראשי והממונה על יחסי העבודה בהתאחדות המלונות, דן ירדן, הודיע אתמול למזכ"לית הסתדרות עובדי המלונאות והאירוח, רחל אבנעים, כי תוקפם של ההסכמים, על כל נספחיהם, לרבות ההסכם הקיבוצי הכללי מינואר 94', יפוג ב-31 בינואר. בהודעה, שהעתק ממנה נמסר ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, ולממונה הארצי על יחסי העבודה, עו"ד שלמה יצחקי, נאמר כי ראשי ההתאחדות הבהירו לעמיתיהם מההסתדרות את חומרת ההתפתחויות הכלכליות בענף.



אבנעים אמרה אתמול בתגובה כי העובדים מוכנים לפשרה שלפיה, יימשך הקיצוץ בשכרם לנוכח הפסדי הענף, "אך לא ייתכן שיבואו אלינו עם אקדח לרקה באמצעות ביטול ההסכמים הקיבוציים". לדבריה, ההתאחדות "נוהגת בכפיות טובה, לאחר שההסתדרות סייעה לה להשיג ערבות מדינה של 400 מיליון שקל לצורך קבלת אשראי".



שני אמר כי יזמן בימים הקרובים את ראשי ההתאחדות לפגישה, ובה יקרא להם לחזור בהם מביטול ההסכמים. "אם לא נשכנע אותם באמצעות משא ומתן", אמר שני, "תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה בענף, שבעקבותיו יהיו רשאים עובדי המלונות לשבש את העבודה או לשבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully