וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להפנות 75% מתקציב רשות השידור למפיקים חיצוניים ולהפחית האגרה ב-5% מדי שנה

הדר חורש

5.12.2002 / 7:36

מנכ"ל רשות השידור מנסה למנוע אישור החוק, בנימוק שקבלתו תגרום להגדלת הבזבוז; לדבריו, ברשות יש אולפנים המסוגלים להפיק החומר עבור הטלוויזיה במחיר נמוך יותר



הצעת החוק המחייבת את רשות השידור להעביר 75% מתקציבה להפקות תכנים מחוץ לרשות ולהפחית את האגרות שהיא גובה מהציבור, תועלה היום לאישור בוועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל), לקראת העלאתה לקריאה ראשונה בכנסת.



לפי ההצעה, העברות התקציבים לגופים חיצוניים ייעשו בהדרגה, על פני ארבע שנים, ורק ב-2006 יועברו 75% מתקציבי הרשות. במקביל הרשות תחויב להתייעל והחל ב-2005 תופחת אגרת הטלוויזיה ב-5% מדי שנה ואגרת הרדיו ברכב ב-4% מדי שנה. תקציב רשות השידור הוא כיום כ-450 מיליון שקלים בשנה, מהם 180 מיליון שקל מוקדשים לתשלום משכורות של עובדיה.



הצעת החוק אמורה להוזיל במידה ניכרת את ההפקות במסגרת רשות השידור ולחסוך יותר מ-50% מכוח האדם שלה. קבלתה של הצעת החוק, הנתמכת על ידי הממשלה, מתוארת כהתקדמות ניכרת בניסיון למנוע בזבוז של מאות מיליוני שקלים ברשות השידור.



מנכ"ל רשות השידור, יוסף בראל, מנסה למנוע את אישור החוק, בנימוק שקבלתו תגרום דווקא להגדלת הבזבוז. לדבריו, ברשות יש עובדים ואולפנים המסוגלים להפיק את החומר עבור הטלוויזיה במחיר נמוך יותר מזה שישולם לעובדים חיצוניים. דוברת רשות השידור אמרה כי ועדים ברשות מאיימים להשבית את הטלוויזיה במסגרת צעדי מחאה נגד יישום החוק. ברשות השידור עובדים כ-3,000 עובדים ולהערכת הרשות, קבלת החוק תביא לפיטורים של כ-75% מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully