וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: השווי שיקבעו קסלמן וסוארי לאי.די.בי - 750-700 מיליון דולר

אורה קורן

5.12.2002 / 7:44

שווי השוק של אי.די.בי הוא כ-710 מיליון דולר; עסקת גנדן-אי.די.בי צפויה להתבצע לפי שווי של 840 מיליון דולר לאי.די.בי, המשקף פרמיית שליטה של 12%-20%



הערכת השווי לאי.די.בי לצורך אישור עסקת מכירתה לקונסורטיום בראשות גנדן עתידה להיות 750-700 מיליון דולר (3.5-3.2 מיליארד שקל) - כך העריכו מקורבים להכנת ההערכה. שווי השוק של אי.די.בי הוא כ-710 מיליון דולר (כ-3.3 מיליארד שקל). עסקת גנדן-אי.די.בי צפויה להתבצע לפי שווי של 840 מיליון דולר לאי.די.בי, המשקף פרמיית שליטה של 20%-12% ביחס להערכות השווי הצפויות.



משרד קסלמן וקסלמן ורו"ח יצחק סוארי מכינים את הערכות השווי. חברת גיזה התבקשה לבדוק על בסיס הערכות השווי, אם העסקה כדאית לדיסקונט השקעות (דסק"ש), החברה הבת של אי.די.בי. דסק"ש מחזיקה בשרשור בחלק ממניות אי.די.בי ולכן נדרש אישור הדירקטוריון שלה לעסקה.



אותם מעריכים התבקשו לבצע את הערכת השווי לאי.די.בי לקראת מכירתה לקבוצת רקנאטי-קרסו קרדן בינואר 2002, והעניקו לקבוצה הערכת שווי של 5-4.36 מיליארד שקל, שתאם את שווי השוק של הקבוצה אז (4.6 מיליארד שקל), והיה גבוה ב-16% משווי העסקה. ההערכה בינואר כללה את החברות כלל ביטוח, שופרסל, סלקום ומשאב; ההערכה הנוכחית כוללת נוסף על אלה גם את החברות אזורים ונכסים ובניין.



המקורבים להכנת ההערכות צפו כי השווי המופחת לאי.די.בי יחסית להערכה הקודמת ייוחס לירידת השווי של החברות שבקבוצה על רקע ההרעה במצב המשק. להערכתם, את הירידה הגדולה ביותר רשמה חברת שופרסל, שהשווי שלה צנח מכ-3.6 מיליארד שקל בהערכה בינואר לסכום המתקרב לשווי השוק שלה בהערכה השנייה, שנאמד כיום, לפי המקורות, בכ-2.2 מיליארד שקל. ירידות שווי גדולות נרשמו גם בסלקום, שיתבטאו בהערכת השווי המופחתת. ההערכה הכוללת תוגש לדסק"ש תוך 3-2 שבועות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully