וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי זיסר: אלביט הדמיה היא מכונת כסף

רותם שטרקמן

5.12.2002 / 8:56

זיסר עונה לכותרות השליליות באתרי האינטרנט: "אנשים קוראים כותרת ומוכרים את המניה, אך זהו אחד הדו"חות הטובים שלנו. פוטנציאל כמו שיש באלביט הדמיה אין באף מניה בבורסה" * אירופה ישראל הפסידה ברבעון השלישי 30.1 מ' ש' (ארכיון) * אלביט הדמיה הפסידה 5.7 מ' ש' ברבע



מכבש המטוס בבודפשט, הונגריה, יום לפני פתיחתו החגיגית המחודשת של קניון דונה פלאזה המשופץ, מגיב מוטי זיסר, בעל השליטה באלביט הדמיה, ל"אלה שלא מפרגנים, ולא מבינים את הדו"חות". לדבריו, הדו"ח הכספי שפירסמה החברה אתמול מציג חברה בצמיחה, העומדת בתוכניות העבודה שלה. בהתייחס לתזרים המזומנים החיובי ולתוצאות העתידיות שהוא צופה לה, אומר זיסר: "אלביט הדמיה היא מכונת כסף".



אלביט הדמיה הפסידה 5.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2002, לעומת רווח חד פעמי גדול של 53 מיליון שקל שנבע מפעילות של חברה בשווייץ, שהופסקה ברבעון המקביל ב-2001. שורת תזרים המזומנים מפעילות מבטאת שיפור משמעותי. מתזרים שלילי של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל, עברה אלביט לתזרים חיובי של 29 מיליון שקל. זיסר מסביר כי ההפסד ברבעון השלישי נבע בעיקר מפיחות בשיעור של 15% בזלוטי הפולני, שגרע 35 מיליון שקל ברבעון.



לדברי זיסר, ההפסד הוא חשבונאי בלבד: "החברה עובדת בכמה מטבעות אירופיים, והרבה פעמים יכול מטבע מסוים לקלקל את הדו"חות, אך אין לזה משמעות כלכלית אמיתית". הוא מציין כי ברבעון הרביעי של 2002 עשויה התמונה להתהפך מבחינה מטבעית, והחברה תדווח על רווחים שנובעים מהמרות מטבע ומדיווח שקלי. בנוסף, מציין זיסר כי הוצאות המו"פ בחברת אינסייטק מקזזות 4.5 מיליון שקל ברבעון, כך שבלא שני נתונים אלה החברה היתה מציגה רווח נקי.



מניית אלביט הדמיה נסחרת כבר זמן רב לפי שווי שוק נמוך בהרבה מההון העצמי שלה. כיום היא נסחרת לפי שווי שוק של 630 מיליון שקל, וההון העצמי הוא 1.1 מיליארד שקל. בשנים האחרונות מתארת אלביט בכל דו"ח מחדש את האסטרטגיה המנחה אותה - השתלטות על ענף הקניונים במזרח ומרכז אירופה באמצעות רכישת שטחים בכל עיר בינונית המונה 200 אלף תושבים, והקמת קניון בהיקף השקעות של 50-30 מיליון יורו.





ואולם, אסטרטגיה זו הדורשת השקעות נרחבות מותירה את בעלי המניות לא מסופקים, מכיוון שבינתיים אין הם רואים רווחי הון גדולים או עלייה בשווי החברה. זיסר אומר כי למניה יש נזילות גבוהה, ולכן רבים מבין מנהלי הקרנות, הקופות ומנהלי התיקים שצריכים נזילות - מוכרים אותה. לדבריו, אחת הסיבות שהמניה נפלה אתמול ב-7% היא הכותרות השליליות באתרי האינטרנט: "אנשים קוראים כותרת ומוכרים. ואולם, זהו אחד הדו"חות הטובים ביותר שלנו. פוטנציאל כמו שיש באלביט הדמיה אין במניה כלשהי בבורסה".



אלביט הדמיה עוסקת בעיקר בייזום ובניהול של מרכזים מסחריים במרכז ומזרח אירופה. בנוסף, היא עוסקת, בשותפות עם ים סוף שבבעלות אלי פפושדו, בייזום, בבנייה ובתפעול בתי מלון באירופה. אלביט מחזיקה גם ב-61% ממניות חברת הסטארט-אפ הרפואית אינסייטק, המפתחת מערכת אולטראסאונד ממוקד לטיפול בגידולים. בנוסף, מחזיקה אלביט בהשקעות הון סיכון בתחומי תקשורת, מולטימדיה וביוטכנולוגיה.



לפני חודש חתמה אלביט הדמיה על מכירת המפעל שלה במעלות תמורת 34 מיליון דולר. מפעל זה עוסק בייצור מכלולים בעבור ציוד הדמיה רפואית, בעיקר למכשירי הדמיה MRI של חברת ג'נרל אלקטריק.



הכנסות אלביט הדמיה ברבעון השלישי הסתכמו ב-122 מיליון שקל, לעומת 76 מיליון ברבעון המקביל. תמהיל ההכנסות כולל הכנסות מבתי המלון בהיקף של 53 מיליון שקל, והכנסות מהקניונים בהיקף של 70 מיליון שקל.



זו הכפלה של ההכנסות מהקניונים לעומת הרבעון המקביל. זאת, בעקבות הכללת הכנסות מ-9 מרכזים מסחריים שלא פעלו בתקופה המקבילה (7 בהונגריה, ו-2 בפולין). מדובר בקצב הכנסות של כ-50 מיליון יורו בשנה מ-18 הקניונים שהחברה מפעילה כיום.



זיסר מציין בעיקר את הצמיחה בהכנסות מקניונים, ומסביר שעד הרבעון הראשון של 2004 ייפתחו שמונה קניונים נוספים, וקצב ההכנסות השנתי יגיע ל-102 מיליון יורו - המהווה הכפלה של ההכנסות. הוא אומר כי 18 קניונים שמפעילה החברה היום מכניסים לה 50 מיליון יורו, כמו שיכניסו השמונה הבאים, מכיוון שאלה שנבנים כיום גדולים בהרבה.



זיסר מספר על הקניון שמקימה אלביט בהרצליה בהיקף של 125 אלף מ"ר (מתוכם 75 אלף מ"ר לחניה, ו-50 אלף למסחר). כהשוואה הוא מציין כי שטח קניון עזריאלי מסתכם ב-75 אלף מ"ר, מתוכם 25 אלף למסחר. הוא מציין כי ההכנסות של הקניון יגיעו ל-18.5 מיליון דולר בשנה. בתשובה לשאלה בנוגע לעודף היצע של קניונים באזור ולתחרות, הוא מציין כי הקניון מושכר כולו: "ראית מודעת שיווק עצמי שהקניון פירסם כדי להזמין שוכרים?



בתחום המלונות הכלילה אלביט הדמיה בראשונה את תוצאות הפעילות של מלון בוקרשטי ברומניה, ושני מלונות באנגליה שנחנכו לפני שנה: מלון ויקטוריה ומלון שרלוק הולמס. הכללת ההכנסות מהקניונים והמלונות החדשים של אלביט הביאה אותה להכנסות של 350 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2002, לעומת 202 מיליון בתקופה המקבילה.



זיסר מספר על עסקת החכרה גדולה של מלון ברנרד שואו פארק פלאזה בלונדון שביצע לפני חודש וחצי. בעסקה מול אקור - רשת בתי המלון הצרפתית הגדולה ביותר - תזכה אלביט הדמיה להכנסות של 4 מיליון שטרלינג בשנה בחוזה לטווח של 25 שנה, עם אופציה ל-25 שנים נוספות.



התמורה מוצמדת למדד וגדלה בכל שנה ב-2.5%: "על סמך החוזה הביאה החברה הביתה 60 מיליון ליש"ט בהלוואת נון-ריקורס (ללא זכות חזרה ללווה), ורווח הון של 10 מיליון דולר", אומר זיסר. "בכסף הזה אני מרים מיזם חדש שיכניס לי רווח נוסף". העסקה עם אקור תתבטא בדו"חות של הרבעון הראשון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully