וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לעלות גם לאחר קביעת היציג

אמיר טייג

5.12.2002 / 15:47

יציג נקבע על 4.656 שקלים - עלייה של 0.15%; סוחרים: פער הריביות ממשיך לתמוך בשקל; ירידה בפעילות בשוק המט"ח לקראת סוף השנה


יום המסחר בשוק המט"ח נפתח באווירה רגועה כאשר נפח המסחר דליל מאוד והשקל שמר על יציבות במהלך מרבית שעות המסחר. אך בשעה 15:00, לקראת קביעת היציג, החל הדולר לעלות. היציג נקבע על 4.656 שקלים - עלייה של 0.15% לעומת היציג של יום רביעי. לאחר קביעת היציג המשיך הדולר להתחזק ונסחר בשעה זו על רמה של 4.67 שקלים - הגבוה ב-0.3% לעומת היציג שנקבע היום וב-0.45% לעומת היציג של יום רביעי.

בשוק המט"ח מעריכים כי השקל ימשיך לשמור על יציבות בטווח הקצר, לנוכח פער הריביות הגבוה בין השקל לדולר (7.85%). הסוחרים מציינים כי לדולר רמת תמיכה ב-4.62 שקלים, כך שהשקל יתקשה להמשיך ולהתחזק מעבר לרמה זו.

מספר כלכלנים מעריכים כי הדולר צפוי להתחזק בטווח הבינוני זאת על רקע המאבקים על העברת תקציב המדינה לשנת 2003 בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. כלכלנים אלו מציינים כי בשנת 2003 לא צפויה התאוששות במשק הישראלי וייתכן אף שצפויה צמיחה שלילית. להערכתם, ללא שיפור במצב הבטחוני, משקיעי חוץ ימשיכו לממש השקעות בישראל, מה שיתמוך בהתחזקות הדולר.

מחדרי העסקות נמסר כי לקראת סוף השנה חלה ירידה בנפח המסחר בשוק המט"ח, בין היתר בשל הקטנת נפח הפעילות של הבנקים הזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully