וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאבק בטרור הוא הזדמנות עסקית לתעשייה הטכנולוגית"

רוני ליפשיץ

5.12.2002 / 9:48

דניאל גולדין, בעבר ראש סוכנות החלל נאס"א ומי שעומד כיום בראש המועצה הפדרלית לתחרותיות, אמר אתמול בכנס הרצליה כי הצורך להתמודד עם איומי טרור יגרום למהפכה בתעשיית הטכנולוגיה ובעיקר בתעשיית התוכנה





הטיעון המרכזי של גולדין מקבל תמיכה מכיוון נוסף: הממשל האמריקני מתחיל להזרים תקציבי עתק לתחום האבטחה. ביום רביעי שעבר חתם הנשיא בוש על חוק "אבטחה מקוונת - מחקר ופיתוח" שאושר ברוב קולות בשני בתי הקונגרס. החוק מעביר תקציב של כ-900 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות למחקר ופיתוח בתחום אבטחת המידע.



בין השאר קובע החוק, כי יועברו 275 מיליון דולר למחקרי פוסט-דוקטורט ולחוקרים בכירים שיערכו מחקרים הקשורים לתחום אבטחת מידע של מערכות מחשב. 233 מיליון דולר יועברו כמענקים לחוקרים בתחומי הצפנה, פרטיות, אבטחת מידע אלחוטית וטכנולוגיות שיאפשרו לתבוע עבריינים בתחום אבטחת המידע. 144 מיליון דולר יועברו למרכזי אבטחת מידע שיוקמו בארה"ב בשנים הבאות, כדי "להגדיל את מספר מומחי אבטחת המידע". 95 מיליון דולר יועברו לאוניברסיטאות, כדי שאלה יפתחו תוכניות מיוחדות לתואר ראשון ושני בתחום אבטחת רשתות תקשורת.



שבוע לפני חתימת החוק על ידי בוש אישר הסנאט, ברוב של 90 תומכים מול תשעה מתנגדים, את הקמת המשרד לביטחון הפנים - החלטה שחייבה את הממשל לערוך ארגון מחדש, הגדול ביותר מאז הקמת משרד ההגנה ב-47'. המשרד החדש יעסיק 170 אלף עובדים מכ-22 סוכנויות פדרליות.



תעשיית הטכנולוגיה קיבלה את הקמת המשרד החדש בהתלהבות. על פי ההערכות, הוא יזרים מאות מיליוני דולרים לחברות המפתחות מוצרים ופתרונות בתחום אבטחת המידע. כך לדוגמה, בחוק להקמתו שולב סעיף הקובע כי על המשרד להקים סוכנות שתעסוק במחקרים לפיתוח טכנולוגיות אבטחה מתקדמות, והיא תקבל תקציב שנתי של כ-500 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully