וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ה-IPO: בורסת החוזים של שיקגו תבצע היום הנפקה היסטורית

דפנה מאור

5.12.2002 / 11:06

CME תהיה הבורסה הגדולה הראשונה להפוך לחברה בורסאית; צפויה לגייס הערב 160 מיליון דולר; בעקבותיה צפויה ללכת גם הנאסד"ק

שיקגו מרכנתייל אקסצ'יינג' הולדינגס (CME), מפעילת בורסת החוזים הגדולה בארה"ב, צפויה לגייס הערב 160 מיליון דולר בהנפקה היסטורית. הבורסה תמכור 15% ממניותיה במחיר שמעניק לה שווי של כמיליארד דולר.

הצעד שמבצעת CME הוא תקדימי, והצלחתה תיבחן בקפידה על ידי בורסות אחרות בארה"ב השוקלות להפוך לחברות ציבוריות, כמו למשל הנאסד"ק.

CME (סימול מוצע CME) סוחרת בחוזים עתידיים ואופציות על סחורות שונות, החל במטבעות זרים, דרך שערי ריבית וכלה במחירי בקר ודגנים. בבורסת שיקגו מתנהל המסחר בחוזים על מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק 100, המשמשים כסמנים לכיוון המסחר בוול סטריט מחוץ לשעות הפעולה הרגילות של השוק.

CME נוסדה ב-1898 בתור קואופרטיב בבעלות החברים בו. בנובמבר 2000 פורקה השותפות הזו והבורסה הפכה לארגון למטרות רווח, במטרה לאפשר בהמשך למכור מניות לציבור. בעקבותיה הלכה בורסת הסחורות של ניו יורק (NYMEX).

ההנפקה של CME צפויה להיתקל בקבלת פנים חיובית. הבורסה נהנתה לאחרונה מרבעוני שיא מבחינת מחזורי מסחר והכנסות. CME נהנתה מהתנודתיות הקשה בשוקי המניות והאג"ח, אשר הניעה את המשקיעים לכיוון נגזרים המאפשרים גידור כנגד תנודות השוק. במונחי מחזורים, מתקדמת הבורסה לשנת שיא נוספת. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה היא רשמה מחזור מסחר של 413.8 מיליון חוזים - עלייה של 40% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסותיה בתקופה זו היו 333.8 מיליון דולר - עלייה של 18% לעומת השנה הקודמת, בעוד שהרווח עלה ב-12% ל-61 מיליון דולר.

עם זאת, עומדת החברה בפני אחד משוקי ה-IPO הקשים בהיסטוריה. ישנם משקיעים החוששים כי הצמיחה המהירה של CME תיבלם כששוקי ההון יתייצבו, והביקוש לנגזרים בתור מוצר גידור יפחת. יתר על כן, בעלי המניות החדשים יהיו נטולי כוח הצבעה למעשה. לפי מבנה ההון המוצע, החברים הקיימים של הבורסה יחזיקו במירב מניות ההצבעה וישלטו ב-85% מהדירקטוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully