וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש ביקש מדורית ענבר לבחון פסילת הסדרה "פרש בלי סוס" המשודרת בערוץ המצרי

איילה צורף

5.12.2002 / 11:22

רובינשטיין: "נוכח רגישות הנושא, אבקש כי שידור הסדרה במסגרת הערוץ, יועלה לדיון בפני המועצה בהקדם. יש לשים לב למהותם הידועה של 'הפרוטוקולים של זקני ציון'"; היום תדון המועצה בנושא



במכתב שהעביר היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, דורית ענבר, הוא מבקש ממנה לבחון את האפשרות לפסול את הסדרה "פרש בלי סוס", המשודרת בכל ערב בערוץ המצרי.



הסדרה האמורה, בת 40 פרקים, עוסקת בהיסטוריה המצרית בתקופת הכיבוש הבריטי. בפרקים אחדים מוזכרים היהודים, בהקשר אנטישמי, המבוסס על "הפרוטוקולים של זקני ציון".



"נוכח רגישות הנושא, אבקש כי שידור הסדרה במסגרת הערוץ יועלה לדיון בפני המועצה בהקדם", כותב רובינשטיין. "יש לשים לב למהותם הידועה של 'הפרוטוקולים של זקני ציון', ולהיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית".



מהמועצה נמסר כי: "היום תדון המועצה בנושא, ותגבש עמדה כבר בימים הקרובים".



על פי חוק הבזק, המגדיר את הבסיס לרישיון השידור של חברות הכבלים והלוויין, חל איסור לשדר דברי הסתה בכל אחד מהערוצים הנקלטים בכבלים או בלוויין. במידה שאכן תמצא המועצה כי יש בתוכן פרקים אחדים בסדרה חומרים העונים על ההגדרה הסתה, היא תוכל להביא להאפלת המסך של הערוץ המצרי, כפי שנקלט בישראל.



"לא סביר שנעשה זאת", אמר ל-TheMarker גורם במועצה. "בחנו כבר חלק ניכר מהפרקים, ומצאנו כי במרביתם אין כלל אזכור ליהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully