וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטורי נהנית משיפור הרווחיות בעקבות התרחבות הרשת

אביב לוי ושני מוזס

21.8.2018 / 15:11

רשת השיווק רשמה עלייה של 10% ברווח הגולמי לאחר שנהנתה משיפור בתנאי הסחר. הרווח הנקי ירד ב-20% ל-9 מיליון שקל, וזאת בשל רווח הון חד-פעמי של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל

סופר ויקטורי למהדרין באשדוד, אפריל 2012. דייב בוימוביץ'
סניף ויקטורי/דייב בוימוביץ'

המשך התרחבותה של רשת המזון ויקטורי נותן אותותיו בתוצאותיה הכספיות של החברה לרבעון השני של 2018. בסיכום רבעוני הציגה ויקטורי שיפור של 4% בהכנסותיה, שהגיעו ל-420 מיליון שקל, לצד עלייה של 10% ברווח הגולמי, שהגיע ל-104 מיליון שקל תוך שיפור שיעורו מהמכירות.

בשורה התחתונה, רווחי ויקטורי הרבעוניים נשחקו ב-20% ועמדו על כ-9 מיליון שקל, וזאת לאחר שברבעון המקביל אשתקד היא רשמה רווח הון חד-פעמי של קרוב ל-5 מיליון שקל ממכירת שני סניפים למתחרה שופרסל. בחברה שבשליטת משפחת רביד מציינים כי בנטרול אירוע זה, הרווח הרבעוני קפץ ב-18%.

עוד בדרך לשורת הרווח, ויקטורי הציגה עלייה של 7% בהוצאותיה, שהגיעו ל-92 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת עליית שכר המינימום וכן בגין הוצאות דמי שכירות וארנונה ועלייה בהוצאות פחת.

לאחר שבמהלך השנה שעברה פתחה ויקטורי 6 סניפים חדשים שנרכשו מרשת מגה לאחר קריסתה, בסוף הרבעון השני של השנה הנוכחית היא החזיקה ב-47 סניפי סופרמרקט עם שטחי מכירה של כ-52 אלף מ"ר. מניית החברה רשמה בשנה האחרונה שינויים מתונים, ומשקפת לויקטורי שווי נוכחי של כ-620 מיליון שקל.

מנתוני ויקטורי עולה כי הפידיון הרבעוני בחנויות זהות נותר ללא שינוי מהותי, וניכר כי השיפור הרבעוני במכירות נרשם בתמיכת פתיחת סניפים חדשים, שסייעה לחברה גם לשפר את תנאי הסחר מול הספקים.

שיפור זה, יחד עם המשך "התמתנות בתחרות בענף קמעונאות המזון", תמכו במגמה החיובית שנרשמה ברווחיות הגולמית.

ההכנסות גדלו ב-6%

בסיכום מחצית השנה המגמה דומה, עם שיפור של 6% בהכנסות, עלייה ברווח הגולמי ובשיעורו מהמכירות, לצד עלייה בהוצאות הרשת.

גם בתקופה זו רווח ההון החד-פעמי מ-2017 השפיע לשלילה על הרווח התפעולי ועל הרווח הנקי שירד ב-8% ל-16 מיליון שקל, כשבויקטורי מציינים כי בנטרול השפעות חד-פעמיות הוא צמח ב-16%.

במבט קדימה, הרשת מתכננת את המשך התרחבותה עם פתיחת 4 סניפים נוספים בתל-אביב, בחדרה, בחיפה וברמת-גן, עד הרבעון הראשון של 2019, ומוסיפה כי היא ממשיכה לבחון "רכישת פעילות מרכולים ברחבי הארץ".

לגבי פעילות האינטרנט שלה, שהושקה בתחילת 2017, ויקטורי מציינת כי מחזור המכירות ממנה הגיע ל-4% מהכנסות החברה "בעיקר עקב הגדלת אזורי החלוקה, הרחבה ניכרת של הפעילות ושיפור השירות".

פוטנציאל נוסף לצמיחה אותו מדגישה ויקטורי הוא במועדון הלקוחות ויקטורי-ישראכרט שחידשה הרשת לאחרונה, ואף רואה בו "כלי חשוב ביותר להגדלת כמות לקוחותיה, נאמנות הלקוחות והגדלת המכירות בסניפי החברה".

החברה מעריכה כי הכנסותיה מהמועדון ב-5 השנים הקרובות החל משנת 2018 ועד שנת 2022 יהיו כ-30 מיליון שקל, כאשר בשנת 2018 החלק היחסי יהיה בשיעור גבוה מ-10% מסך ההכנסות הנ"ל, ובכל שנה תהיה עלייה הדרגתית בסך ההכנסות בכפוף להגדלת מספר חברי המועדון, כאשר בשנה החמישית, קרי שנת 2022, החלק היחסי מסך ההכנסות ל-5 השנים הקרובות יהווה כ-30%.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקטורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully