וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך את אמזון? אתרי האונליין החדשים של הסופרמרקטים הוותיקים

23.8.2018 / 8:00

תשכחו מאסוס, איביי ואפילו האתר האהוב שמספק משלוחים חינם: רשתות שיווק המזון זיהו את טרנד הקניות באינטרנט - וישיקו אחרי החגים אתרי סחר מקוונים שיאפשרו לצרכן הישראלי לרכוש מוצרים מחו"ל, החל מפריטי אופנה ועד ריהוט לגן. בדיקת וואלה! עסקים

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מהמסחר בבורסה בתל אביב)

זירת הסחר המקוון המקומית מתחממת: בזמן שענקית הסחר המקוון אמזון צפויה להיכנס בקרוב לישראל, ובינתיים מאפשרת משלוחים ללא תשלום לארץ הקודש ומבצעים שבועיים, השחקניות המקומיות נערכות מראש. רשת שיווק המזון שופרסל ורשת שיווק השקמה רמי לוי מקימות בימים אלה אתרי סחר מקוונים המיועדים להתחרות באמזון. לוואלה! עסקים נודע שבקרוב תיכנס שחקנית נוספת לשוק הקניות באונליין - רשת השיווק חצי חינם, שצפויה גם כן להשיק אתר קניות מקוון.

בכל הנוגע לשופרסל ורמי לוי, מדובר בקונספט דומה: פלטפורמה באמצעותה ניתן יהיה לקנות בייבוא אישי מוצרים מחו"ל, באחריות רשת השיווק. איך זה יעבוד? על ידי שיתוף פעולה בין ספקים, חברת שילוח והרשת עצמה. באופן הזה המוצרים יהיו פטורים מתשלום מס עד גובה 75 דולר. ומה לגבי שורת הרווח? גורם בכיר ברשת שופרסל הסביר לוואלה! עסקים שזו תהיה נגזרת של המכירה, ולא הקנייה. במילים אחרות: הספק ישלם לרשת עמלה על כל מכירה - ולא הלקוח.

אז מה צפוי לנו? שופרסל תשיק אחרי החגים את האתר "אמריקן אאוטלט". בין המוצרים שניתן יהיה לקנות: פריטים מתחום האופנה, האקססוריז, המחשבים, האלקטרוניקה וכן בשמים וכדומה. הציוד יגיע דרך ספק אמריקאי שירכז את כל המותגים ויהיה אחראי על המכירה, האחסנה והאריזה. הרשת חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת השילוח UPS, שתספק את הציוד עד לבית הלקוח.

האם מדובר במהלך שיווקי כדאי לרשת? מצד אחד היא נכנסת לזירה חדשה לחלוטין במקום בו פועלות ענקיות כגון איביי, אמזון, אסוס ואחרות. אולם בחברה מעריכים שהמהלך צפוי להניב לה רווחים אדירים: "שופרסל מוכרת מוצרים בהיקף של מיליארדים", מסביר בכיר ברשת, "היא לא הייתה נכנסת לשוק הזה, אם לא היה מדובר בהיקפי מכירה של מאות מיליונים. חשוב להגיד ששופרסל הייתה רוצה להיות הבעלים של המוצרים האלה, אבל מסיבות של רגולציה לא ניתן לה", הוא מסכם.

חנות שופרסל. סיון פרג',
אופנה, אקססוריז ואלקטרוניקה באתר המקוון של רשת שופרסל. סניף הרשת/סיון פרג'

ריהוט לבית ולגן לצד פריטי אופנה לא ממותגים

באתר של רמי לוי ישווקו לצד מוצרים ישראלים, גם פריטים מחו"ל, בעיקר פריטי אופנה לא ממותגים וריהוט לבית ולגן

רמי לוי ישיק אחרי חגים את האתר "רמי לוי פלוס". לדברי סמנכ"לית השיווק של הרשת, יפית אטיאס, האתר ישווק כל מה שלא קשור למזון. עדיין מוקדם לומר מי יהיה הספק, בשלב זה מתנהל קשר עם גורמים מקומיים בישראל ועם ספקים מחו"ל, בהם גם ספקים סיניים. בימים אלה מתנהל משא ומתן בין הרשת לשתי חברות שילוח, כאשר אטיאס מתחייבת שמוצרים מישראל יגיעו לצרכן תוך 3 ימי עסקים.

גם כאן, בדומה לשופרסל, תהיה לצרכן המקומי את האפשרות לקנות מוצרים ביבוא אישי עם פטור ממס בגובה של עד 75 דולר, ושורת הרווח תהיה נגזרת שיתוף הפעולה עם הספק. "אנחנו מתחייבים למחירים זולים ותחרותיים בענף", אומרת אטיאס. לדבריה, באתר ישווקו לצד מוצרים ישראלים, גם פריטים מחו"ל, בעיקר פריטי אופנה לא ממותגים וריהוט לבית ולגן. בימים אלה מוקם מרכז לוגיסטי במודיעין בשטח של 12 אלף מ"ר. היקף המכירות העתידי מוערך במאות מיליונים.

בתוך כך, לפני כחודש השיק לוי את אתר ההטבות "רמי לוי המועדון". מדובר במועדון המיועד למחזיקי כרטיס האשראי רמי לוי, המעניק קשת הטבות והנחות בתחומי האוכל, תיירות ופנאי, הצגות ומופעים, אטרקציות, צרכנות ועוד. כך, למשל, מחזיקי הכרטיס יוכלו ליהנות משוברים מוזלים לארוחות במסעדה, קטגוריית מוצרים במחיר של עד 30 שקל בלבד, מנוי לעיתון, כרטיסים למופעי בידור, אירוח במלונות ובצימרים ועוד. לדברי אטיאס, "מדובר בדרך להוזיל אטרקציות שהיו שמורות עד היום רק לסקטורים מסוימים, נניח ועדי עובדים. עכשיו כל אחד יכול, בסבסוד שלנו".

קניות ברשת. ShutterStock
אופנה ואקססוריז - גם באתרים של הסופרמקרטים. קניות ברשת/ShutterStock
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully