וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: המיתון במשק יימשך ב-2003 ואולי גם ב-2004; מפחיתים ההמלצה לשופרסל מ"קנייה" ל"החזק"

אילן מוסנאים

5.12.2002 / 12:43

האנליסטית אורלי אברהם חותכת את מחיר היעד לשופרסל בכ-30% ל-10.3 שקל, הגבוה בכ-4% מהמחיר בו נסחרת המניה בבורסה; הציבור מתמקד היום במחיר ולא באיכות ובמותגים;



ענף המזון שינה תדמית ומשוק של איכות, חדשנות ומותגיות הוא הפך לשוק של מחיר בלבד. כך כותבת האנליסטית אורלי אברהם מבנק אגוד בסקירה על חברת שופרסל . לדבריה יותר ויותר צרכנים משנים את הרגלי הצריכה שלהם ומצמצמים צריכה בגלל שהסביבה משדרת להם לחסוך ולחפש אחרי הוזלות.



בבנק אגוד מעריכים כי המיתון, ששחק את כוח הקנייה של הציבור ופגע קשות בתוצאות רשתות השיווק בשנה האחרונה, צפוי להימשך גם ב-2003 וייתכן אף ב-2004.



לאור זאת, מפחיתה אברהם את ההמלצה למניית שופרסל מ"קנייה" ל"החזק" וחותכת לה את מחיר היעד בכ-30% מרמה של 14.9 ל-10.3 שקלים. מחיר היעד החדש שהנו גבוה בכ-4% מהמחיר בו נסחרת החברה בבורסה.



שופרסל דיווחה ברבעון השלישי של השנה על שחיקה של כ-3.8% בהכנסות שלה לרמה של כ-1.73 מיליארד שקל, תוך שהיא סובלת מירידה של כ-10.4% במכירות של החנויות הזהות ומציגה ירידה של כ-63% ברווח הנקי ל-20 מיליון שקל.



תוצאות אלה הושפעו בין היתר מהמיתון המעמיק במשק, השחיקה בשכר הריאלי ובהכנסה הפנויה, שהביאו לצמצום כוח הקנייה של הציבור ולמעבר בחנויות הדיסקאונט. במקביל הושפע צד ההוצאות של החברה, מעלייה בהוצאות הביטחון, מחירי החשמל, התייקרות עלויות סליקת כרטיסי האשראי והגידול בהוצאות השכר בעקבות העלאת שיעור הביטוח הלאומי החל על המעסיקים בכ-1%.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully