וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית בסך 4 מיליארד שקל נגד פלאפון וסלקום

אמיר הלמר

5.12.2002 / 12:42

התובעים: חברות הסלולר ניצלו מעמדן המונופוליסטי בקביעת מחיר שיחה נכנסת כדי לגבות תעריף של כ-200% מעל המחיר המומלץ ע"י משרד התקשורת

שלוש חברות - דאובר אדריכלים (1998) בבעלות האדריכל עדו דאובר; ווסלי תקשורת והפקות בבעלות המפיק דני וסילי; ומגורים ייזום ובנייה - הגישו היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעה ייצוגית בהיקף מוערך של 4 מיליארד שקל כנגד חברות הסלולר סלקום ופלאפון, בגין גבייה מופרזת של תעריפי השיחה הנכנסת.

שיחה נכנסת היא אותו מקטע החיוב בשיחה המבוצעת בין מנוי של חברת תקשורת אחת למנוי חברה סלולרית אחרת, עליו משלם המתקשר לחברה הסלולרית אליה נכנסה השיחה בגין שימוש בתשתיות שלה.
כל שיחה המבוצעת למנוי חברה סלולרית ע"י מי שאינו מנוי באותה רשת נחלקת לשני מקטעי חיוב. הראשון - לרשת ממנה יוצאת השיחה, וזאת בהתאם לתעריפי השיחות היוצאות של אותה רשת; וכן, מקטע התשלום עבור השיחה הנכנסת בהתאם לתעריף שנקבע ע"י חברת הסלולר אצלה מושלמת השיחה. התביעה כאמור מתייחסת אך ורק לתעריפים אשר קבעו וגבו החברות הסלולריות עבור שירות שיחה נכנסת לרשתן מצרכנים שאינם מנויים שלהן.

התובעים טוענים כי בעוד שהמחיר שנקבע כראוי ע"י משרד התקשורת היה 25 אגורות לדקה של שיחה נכנסת, גבו פלאפון וסלקום בשנים 1996-2000 תעריפים הגבוהים במאות אחוזים ממחיר זה, ובכך ניצלו את מעמדן המונופוליסטי בשוק השיחות הנכנסות וגרמו נזק רב לאלה שאינם מנויים שלהן. התובעים טוענים כי חברת פלאפון גבתה בממוצע 58-62 אגורות לדקה עבור מקטע השיחה הנכנסת ואילו חברת סלקום גבתה 41-50 אגורות לדקה.

לפיכך, טוענים התובעים כי חברות סלקום ופלאפון גבו לעתים תעריפים המהווים כ-200% ויותר מהמחיר שהגוף השלטוני המוסמך ראה כמחיר ראוי הכולל רווח סביר.

מכתב התביעה עולה כי תקופת התביעה הינה החל ממאי 1996 ועד אוקטובר 2000, שכן במועד זה נכנס לתוקף התיקון לתקנות קישור גומלין שקבע כי מחיר שיחה נכנסת החל מאותו יום יהיה 54 אג' עד לינואר 2001, ואז יוזל התעריף ל-50 אג' לדקה והחל מחודש ינואר 2003 יהיה התעריף 45 אג' לדקה.

התובעים מציינים עם זאת כי החליטו שלא להגיש התביעה כנגד חברת פרטנר בגין מבנה התעריפים המורכב והייחודי שלה והקושי לבודד את רכיב השיחה הנכנסת מהתמחור הכולל של התעריפים בחברה.

לאור זאת, מבקשים התובעים כי ביהמ"ש יקבע כי פלאפון גבתה ביתר בגין מקטע השיחה הנכנסת שלא כדין סכום כולל של 2.4 מילארד שקל ואילו סלקום גבתה ביתר 1.6 מיליארד שקל. התובעים מבקשים כי מהסכום שייפסק ישולם שכר טרחת עורך דין של 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully