וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתאל מסכמת רבעון חזק: שיפור של 51% ברווח הנקי

קובי ישעיהו

23.8.2018 / 10:48

התחזקות שערי הדולר והאירו מול השקל, המשך הרחבת מספר המלונות בתיק הנכסים של החברה ושיפור הכנסות במלונות קיימים הקפיצו את הרווח הנקי של חברת המלונות פתאל החזקות ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה

דוד פתאל בכנס "עושים שוק". צילום: איל יצהר, גלובס
דוד פתאל/גלובס, צילום: איל יצהר

פתאל דיווחה הבוקר (ה') כי הרווח הנקי שלה ברבעון האחרון גדל ב-51% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-94.7 מיליון שקל. בשורה העליונה הציגה פתאל צמיחה של 33% בהכנסות שהגיעו לכ-854 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 41% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-1.5 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי רשם עלייה מתונה של 3.6% והסתכם בכ-71 מיליון שקל, לאחר שברבעון הראשון של השנה, בן השאר בעקבות גידול של כ-31 מיליון שקל בהוצאות המימון של החברה.

מניית פתאל נסחרת היום בעלייה של 3.5%. מאז שהצטרפה לבורסה בפברואר השנה רשמה המניה עלייה של 30% ושוויה של החברה הגיע לכ-5.8 מיליארד שקל.

הדוחות התפרסמו לאחר שבימים האחרונים דיווחה פתאל על המשך הרחבת הפורטפוליו שלה באירופה. בתחילת השבוע הודיעה החברה על הסכם לרכישת מלון, חלקה פנויה וחלקה סמוכה נוספת שעליה מבנה מגורים בעיר אדינבורו בכ-52 מיליון ליש"ט (לא כולל מסים). זאת, לאחר שביום חמישי האחרון הודיעה החברה כי השלימה את העסקה לרכישת מלוא הון המניות של חברת החזקות הולנדית המחזיקה בזכויות בעלות, ניהול והשכרה של 13 בתי מלון APOLLO בהולנד בתמורה לכ-153 מיליון אירו.

רשת מלונות פתאל הוקמה על ידי דוד פתאל (מחזיק בכ-63.6%) במרץ 1999 והיא מתמחה בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה כן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום כ-36,000 חדרים ב-186 בתי מלון ב-17 מדינות.

בישראל מונה הרשת 40 מלונות, מתוכם 23 בבעלות מלאה או חלקית, 11 בשכירות ו-6 בניהול. באירופה כוללת הרשת כיום 146 בתי מלון (מרביתם בגרמניה ובבריטניה), מתוכם 52 בבעלות מלאה או חלקית, 89 בשכירות ו-5 בניהול.

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים של החברה, ציין עם פרסום הדוחות כי "אנחנו מתכוונים להמשיך בתכנית האסטרטגית להעמיק את אחיזתנו באירופה ובישראל, כשרק בימים האחרונים דיווחנו על השלמת רכישת פורטפוליו של 13 נכסים בהולנד, שהפכו את הרשת למשמעותית במדינה ולגדולה ביותר באמסטרדם וכן, על התקשרות לרכישת מלון השכור כבר היום ע"י הרשת באדינבורו. החברה תמשיך לפעול במרץ להוספת ערך למשקיעים ולשותפנו לדרך באמצעות הרחבה וצמיחת פעילות החברה לאפיקים חדשים ושיפור ההכנסות והרווחים".

  • עוד באותו נושא:
  • פתאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully