וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידת התשואות במק"מים והעליות באירופה מושכות את המעו"ף לעלייה של 1.1%: בזק עולה ב-2%

אילן מוסנאים

5.12.2002 / 16:47

מחזור בינוני - 105 מ' ש'; מניית הפועלים עולה ב-2% עקב המלצה חיובית; טבע עולה ב-1.4% בעקבות אישור מ-FDA; עליות בקבוצת אי.די.בי;



העליות הבינוניות שנרשמו במהלך הבוקר בבורסה הולכות ומתחזקות, ובשעה זו נסחרים המדדים המובילים בעליות של כ-1%. העליות, שבאות אחרי יומיים של מימושים, נרשמות למרות המשך הירידות בבורסות הוול סטריט אמש. מדד הנאסד"ק ירד אתמול בכ-1.3% ואילו מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה מזערית של כ-0.1%.



מדד המעו"ף נסחר בשעה זו בעליית שערים של כ-1.1% לרמה של 371.1 נקודות ומדד תל אביב 100 עולה ב-1% לרמה של 364.6 נקודות. התל-טק רושם כעת ירידות של 0.1%. מחזור המסחר בינוני ומסתכם בכ-105 מיליון שקל.



פעילים בשוק מציינים כי המגמה החיובית בשוק מושפעת מהמסחר החיובי באירופה. בורסות אירופה נסחרות כעת בעליות חדות על רקע ההערכות שהבנק המרכזי של אירופה יוריד היום את הריבית ביבשת בשיעור של כ-0.5%.



רועי לאופר מדסק המוסדיים של נשואה זנקס מציין כי גם המשך ירידת התשואות במק"מים (שבשעה זו חוצות כלפי מטה את רמת ה-8%) והיציבות היחסית בדולר ובשחרים תורמים את שלהם לרגיעה בבורסה.



לדברי לאופר, נראה ששתי ההתפתחויות הללו מספקות לשוק את הדלק הנחוץ לו כדי לשוב למסע העליות שלו, אחרי יומיים של מימושים, כאשר מניות השורה השנייה דוגמת נייס, אגיס, אורמת וליפמן, ממשיכות לרכז עניין רב.



לאופר מציין כי בשוק שואבים עידוד גם מדברי ראש הממשלה, אריאל שרון, לפיהם הוא מצדד בהקמת מדינה פלשתינית. דברים אלו מעלים לאופק הרחוק הנראה לעין את האפשרות לימים רגועים ושקטים יותר בגזרה הביטחונית והדבר תורם לאווירה החיובית.



מניית בנק הפועלים עולה ב-1.9% במחזור של 9.5 מיליון שקל, שהינו הגבוה בבורסה. המניה זכתה היום לעדכון המלצה מבית ההשקעות מנורה גאון. מנהל המחלקה הכלכלית של מנורה גאון, מירון קצפ, מותיר למניית הפועלים המלצת "קנייה" ומעלה לה את מחיר היעד מרמה של 9.25 שקלים ל-9.41 שקלים. מחיר היעד החדש הנו גבוה בכ-29% מהמחיר בו נסחרת המניה בבורסה.



מניית טבע מרכזת מחזור של 9.3 מיליון שקל ומטפסת ב-1.4% בעקבות פער ארביטראז' חיובי של 0.6%. החברה דיווחה הבוקר כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק של מוצר חדש - סירופ ה-Amoxcillin במינונים של 200 מ"ג/5 מ"ל ו-400 מ"ג/5 מ"ל. טבע מסרה כי מדובר בתרופה שהיקף המכירות השנתי שלה מסתכם בכ-63 מיליון דולר וכי מועד ההשקה ייקבע בקרוב.



מניות קבוצת אי.די.בי, שנסחרו במהלך הבוקר במגמה מעורבת, נסחרות כעת במגמה חיובית. מניית אי.די.בי אחזקות נסחרת ללא שינוי ואי.די.בי פיתוח עולה ב-1%. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש נסחרות בעליות של 2.4% ו-0.6%, בהתאמה.



הבוקר פירסם עיתון "הארץ" ידיעה לפיה הערכת השווי שיקבעו בקסלמן את קסלמן לאי.די.בי אחזקות נעה בין 700 ל-750 מיליון דולר - נמוכה ב-11%-17% מהמחיר לפיו צפויה להתבצע העברת הבעלות באי.די.בי לידי קבוצת גנדן.



מניית שופרסל נסחרת בעלייה של 0.6%. העליות נרשמות למרות ששופרסל זכתה היום להורדת המלצה מבנק אגוד. האנליסטית אורלי אברהם מפחיתה את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"החזק" וחותכת לה את מחיר היעד בכ-30% למחיר של 10.3 שקל, שהנו גבוה בכ-4% ממחיר המניה בבורסה.



עליות חדות מציגות כעת מניות בזק ופרטנר , שמטפסות בכ-2%, ומניית מכתשים אגן שעולה בכ-1.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully