וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה חודשים לאחר השקת קרן הנאמנות משנה אילנות את הייעוד של "אילנות חשיפה לדולר"

אילן מוסנאים

5.12.2002 / 15:01

הציבור לא גילה עניין בקרן שהימרה על ירידת הדולר; הקרן החדשה "אילנות מק"מ פלוס" תשקיע במק"מים ואג"ח ממשלתיות פטורות ממס



שבעה חודשים לאחר שהשיקה את קרן הנאמנות "אילנות חשיפה לדולר", החליטה חברת ניהול הקרנות אילנות דיסקונט לשנות את מדיניות הקרן ולשנות את שמה ל"אילנות מק"מ פלוס".



כזכור, קרן "אילנות חשיפה לדולר" היתה קרן חדשנית של אילנות דיסקונט, שהציעה למשקיעים מכשיר שיאפשר להם להתמודד עם מצב שוק של היחלשות בשער הדולר מול השקל.



במקביל, הודיעה אילנות דיסקונט באפריל על השקה של קרן נוספת בשם "אילנות חשיפה לירידת ת"א 25", שמאפשרת למשקיעים להפיק רווחים בשוק מניות יורד.



נראה כי ההיענות הנמוכה של הציבור לקרן הדולרית, שכפי הנראה הושפעה מהתנודתיות הנמוכה יחסית בשער הדולר, היתה הסיבה להחלטה לשנות את ייעוד הקרן. בימי השיא שלה הגיעו נכסי הקרן להיקף של כ-3 מיליון שקל והיום הם מסתכמים בכמיליון שקל.



באילנות דיסקונט מעדיפים להסתכל על חצי הכוס המלאה ומציינים כי לעת עתה, המשקיע הישראלי הטמיע את השימוש בקרן "אילנות חשיפה לירידת ת"א 25".



נראה שבזכות התנודתיות הגבוהה במדד המעו"ף והיכולת לקצור רווחים גבוהים בזמן קצר, הפופולריות של הקרן השקלית היתה גבוהה יותר וגם התנועה לתוך ומחוץ לקרן היתה בהיקפים גבוהים יותר.



הקרן החדשה מצטרפת לגל הקרנות הרוכבות על חששות הציבור מפני כניסת הרפורמה במס לתוקף בתחילת 2003 והנהירה שלו אל הנכסים הפטורים ממס.



בניגוד לרוב הקרנות שמציעות לציבור את ההשקעה במק"מים, שיהיו פטורים ממס בשנה הבאה, מנסים באילנות שוב להקדים את השוק. הקרן החדשה "אילנות מק"מ פלוס" תשקיע את כל נכסיה במלוות קצרי מועד, באג"ח שהונפקו על ידי המדינה, בפקדונות שקליים ובמזומנים, וזאת בתנאי שלפחות 50% מנכסי הקרן יושקעו במק"מים.



בדומה לקרנות דומות שהוקמו עד כה, יושקעו נכסי הקרן בנכסים הפטורים ממס (מק"מים, שחרים וגילונים קצרים). את הפלוס צפויים לתרום הגילונים והשחרים, שהיום מניבים תשואות עודפות לעומת המק"מים.



נקודה מעניינת הנגזרת מהסיכון בהשקעות נוגעת לדמי הניהול שאילנות דיסקונט תגבה ממחזיקי היחידות של הקרן. דמי הניהול בקרן החדשה יעמדו על 0.6% לשנה, וזאת לעומת דמי ניהול בסך של כ-2.5% שגבתה הקרן הישנה, ושאולי היו בין הסיבות לכך שהקרן לא נחלה הצלחה רבה.



את אילנות דיסקונט מוביל המנכ"ל שי ברק. החברה מנהלת כ-45 קרנות עם נכסים בהיקף של 5.1 מיליארד שקל ומחזיקה בנתח שוק של 11.4% מהענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully