וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: כור נסחרת בדיסקאונט של 55% על שווי נכסיה; אטרקטיווית למשקיעים לטווח ארוך

שירלי יום-טוב

5.12.2002 / 15:22

בית ההשקעות מעניק המלצת "תשואת יתר" לכור עם מחיר יעד של 5 דולרים למניה - פרמיה של 78% על המחיר הנוכחי; שוויה של כור מוערך ב-468.9 מיליון דולר; סך שווי הנכסים - כ- 884 מיליון דולר



בבית ההשקעות CIBC חוזרים היום על המלצת "תשואת יתר" למניית כור ומעניקים לה מחיר יעד של 5 דולרים למניה - פרמיה של 78% על מחיר הנעילה שלה אתמול בבורסת הנאסד"ק. "כור עשויה להיות אטרקטיווית למשקיעים לטווח הארוך והיא נסחרת כעת בדיסקאונט של 55% על שווי נכסיה", מציינים האנליסטים שאול אייל ואיתי קדרון.



שוויה של כור מוערך על ידי האנליסטים ב-468.9 מיליון דולר (בניכוי חוב של 415 מיליון דולר). שווי ההחזקות בחברות הציבוריות, מכתשים אגן, אי.סי.איי, ארקיע ו-BVR מערכות מוערך ב-429.4 מיליון דולר. בתוספת שווי ההחזקות בחברות הפרטיות, המסתכם ב-454.5 מיליון דולר, מסתכם סך שווי הנכסים ב-883.9 מיליון דולר, ממנו מנוכה החוב של החברה.



הערכת שווי זו מובילה למחיר של 6.17 דולרים למניה. היות שמחיר המניה עומד על 2.76 דולרים, הרי שמדובר בשיעור ניכיון של 55% על שווי כלל הנכסים.



ביחס לתוצאות הרבעון השלישי אותם פירסמה כור בשבוע שעבר, אומרים האנליסטים כי נרשמה יציבות בתוצאותיהן של החברות הבנות אלישרא ומכתשים אגן, ואילו החברות הבנות שהציגו ביצועים פחות טובים היו חברות הטלקום - אי.סי.איי וטלרד.



הם מציינים כי התוצאות של אלישרא הושפעו לרעה מתוצאות החברה הבת שלה - BVR. בעוד שהכנסות אלישרא עלו ב-13% ביחס לרבעון המקביל, לרמה של 81 מיליון דולר, הם נפלו ב-20% מהרבעון השני. ההכנסות של BVR נפלו ברבעון השלישי ל-3.4 מיליון דולר מ-9.4 מיליון דולר ברבעון השני. גם צבר ההזמנות של אלישרא נפל לרמה של 560 מיליון דולר מ-623 מיליון דולר ברבעון השני, בשל החולשה בעסקי BVR.



ביחס למכירה של 30% מאלישרא לאלתא, האנליסטים מציינים כי הם לא יופתעו אם אלתא תבקש לממש את זכותה לרכוש 8% נוספים מאלישרא בעתיד הקרוב. כור צפויה לרשום רווח הון של 75 מיליון דולר כתוצאה מהמכירה לאלתא, 25 מיליון דולר מתוכם כבר נרשמו בתוצאות הרבעון השלישי והשאר יבואו לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הבא.



ביחס למכתשים אגן, אייל וקדרון מציינים כי למרות החשיפה המשמעותית של החברה לשוק הברזילאי הלא יציב, היא הצליחה לדווח על תוצאות יציבות ביחס לתקופה המקבילה, עם הכנסות של 222 מיליון דולר ברבעון השלישי. הם מציינים לחיוב גם את הצלחתה של החברה להסיט חלק מעסקיה בדרום אמריקה לטובת התרחבות בשוק הצפון אמריקאי והאירופי, שצמחו ב-123% וב-24% בהתאמה, ביחס לרבעון המקביל. מהלך זה תרם גם לשיפור שולי הרווח הגולמי ל-37.2% מ-32.1% ברבעון מקביל.



"בעוד שאי.סי.איי לא הצליחה לעצור את ההידרדרות בהכנסותיה, היא ייצרה תזרים מזומנים חיובי וצימצמה את רמת החוב שלה", מציינים האנליסטים. את התחזית האופטימית של אי.סי.איי לרבעון הבא, לפיה ההכנסות יהיו דומות או נמוכות רק במעט מאלו של הרבעון השלישי, הם מייחסים למכירת חטיבת אינווייב. "לא נופתע אם אי.סי.איי תמשיך לבצע צעדי קיצוץ בעתיד הקרוב, ולכן כור עלולה להמשיך לבצע מחיקות נוספות כתוצאה מהשקעתה בחברה".



האנליסיטם מצפים להמשיך לראות תוצאות חלשות מכיוונה של טלרד גם ב-2003 בשל החשיפה לשוק הטלקום והתלות של החברה בחברת נורטל.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully