וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: ההפרשות שהפועלים ביצע עד כה לא משקפות את המצב הקשה בסקטור המלונאות והנדל"ן

אמיר טייג

5.12.2002 / 15:43

מותירים לבנק הפועלים המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 8.2 שקלים, כ-12% מעל מחיר השוק; "אין גורם אשר יניע את המניה לתשואה עודפת על השוק, אך מחירה הנמוך עדיין אטרקטיווי לטווח ארוך"



"אנו לא רואים כל גורם אשר יוכל להניע את מניית בנק הפועלים להציג תשואה עודפת על כלל השוק בטווח הקצר, עם זאת מחירה הנמוך של מניית הבנק הופך את ההשקעה בה לאטרקטיווית בטווח הארוך", כך כותבת רונית גודמן מבית ההשקעות נשואה זנקס. גודמן מותירה את המלצתה לבנק הפועלים על "קנייה" ואת מחיר היעד, ל-12 החודשים הקרובים, על 8.2 שקלים, כ-12% מעל מחיר השוק.



גודמן צופה כי עסקים ישראליים ימשיכו להיתקל בבעיה לעמוד בתשלומי החובות שלהם, נוכח המיתון במשק, שאינו מראה סימני התאוששות. בנוסף כותבת גודמן כי להערכתה, בניגוד לבנק דיסקונט , שני הבנקים הגדולים - לאומי והפועלים, עדיין לא הפרישו את הסכום הדרוש בגין קשיי סקטור הנדל"ן והמלונאות, שסובלים מהמיתון בצורה אנושה. לפיכך, מעריכה גודמן כי שיעור ההפרשות של בנק הפועלים ביחס לתיק האשראי שלו יישאר גבוה על כ-1%.



עוד מעריכה גודמן כי בנק הפועלים לא יחלק דיווידנד לפני תום המחצית הראשונה של שנת 2003, מאחר ששיעור הלימות ההון של הבנק הוא נמוך יחסית, ומגיע ל-9.8% בלבד. יש לציין כי על פי הנחיות בנק ישראל, הבנק אינו יכול לרדת מתחת ליחס של 9%. עמדה זו של גודמן עשויה להיות בעייתית עבור משפחת דנקנר המחזיקה כ-11% ממניות הבנק, ומסתמכת על דיווידנד על מנת להחזיר את ההלוואה שלקחה כדי לממן רכישה זו. בניגוד לגודמן, פול טאקר ממריל לינץ' צופה כי הפועלים יחלק דיווידנד על חשבון דו"חות 2002, כלומר במהלך הרבעון הראשון של 2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully