וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Inpecos של גד זאבי חייבת עשרות מיליוני דולרים לבנק דיסקונט

אמיר הלמר

5.12.2002 / 15:51

בנק דיסקונט מטיל ספק ביכולתה לפרוע את האשראי; חובות בתי הזיקוק של זאבי בפורטו ריקו מוערכים בכ-200 מיליון דולר

חובותיו של איש העסקים גד זאבי הולכים ונחשפים לאחר שחלק מהבנקים הישראלים איבדו לאחרונה את סבלנותם. כך לאחרונה התברר כי חברה נוספת של זאבי מצויה בקשיים.

המדובר בחברת Inpecos A.G השווייצית שבשליטת זאבי ואשר עוסקת בתחום תיווך עסקות נפט. מסתבר כי החברה חייבת עשרות מיליוני דולרים לבנק דיסקונט, שהעמיד לה ככל הנראה אשראי אותו מתקשה כעת החברה לפרוע.

לאחרונה החליט בנק דיסקונט לתבוע מזאבי חובות שונים בגין אשראי והלוואות שנתן הבנק לחברות שבבעלותו, ובין השאר לחברות זרות כמו בלקן איירליינס ו-Snowy River שרשומה באיי ארובה.

Snowy River מחזיקה בין היתר בסוכנות היבוא של סובארו ובבית החולים אלישע בחיפה. בתביעה שהוגשה כנגדה נטען כי החברה חייבת לבנק 1.6 מיליון דולר בגין ערבות בנקאית ששולמה על ידו לבנק הבינלאומי. התביעה הוגשה גם כנגד זאבי באופן אישי כערב לחובות הבנק.

בתביעה השנייה נטען כי הבנק העמיד לרשות חברת התעופה בלקן איירליינס, שבבעלותו של זאבי, שתי הלוואות בסך של 2.1 מיליון דולר, אשר החברה לא עמדה בפרעונן. גם במקרה הזה טוען הבנק כי זאבי חתם על ערבות למלוא החוב של החברה, ולמרות זאת הוא נמנע מתשלום חובותיה.

לפני כשבועיים הגיש הבנק בקשת פירוק לחברת זאבי מחשבים בה הוא טען כי החברה חייבת לו סך של 13.5 מיליון שקל, וכי החברה למעשה חדלת פירעון ויש למנות לה מפרק זמני בדחיפות עקב חשש לפעולות של מימוש נכסים לטובת הקבוצה כולה.

בבקשה זו התברר כי היקף החובות של בתי הזיקוק - Caribbean Petroleum Corporation - שבבעלותו של זאבי בפורטו ריקו, המצויים היום בהליכי הקפאת הליכים (Chapter 11 ), הם כ-200 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully