וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב ננעלה בירוק; מניות הקנאביס זינקו בכמעט 30%

26.8.2018 / 16:57

פרוטרום הודיעה כי המיזוג עם חברת IFF יושלם ב-4 באוקטובר ורשמה ירידה של 1.74%. החברות פז נפט, הראל, דנאל, אורביט, איילון ואירונאוטיקס פרסמו דוחות כספיים לרבעון השני. אופקו הלת' צנחה ב-4.56% וטבע בקרוב ל-4%

הבורסה לניירות ערך, תל אביב. פברואר 2016. ראובן קסטרו
הבורסה בתל אביב/ראובן קסטרו

16:40


יומו הראשון של שבוע המסחר בת"א ננעל בעליות שערים במדדי ת"א-125 ות"א-35. בין הבולטות בירידות במדד 35 היו מניית אופקו הלת' שירדה ב-4.56%, מניית טבע ירדה בכמעט 4%, ומניית פרוטרום שירדה ב-1.74%. בעליות בלטה מניית לייבפרסון שטיפסה ב-5.09% וגם מניית חברה לישראל שעלתה ב-4.72%.

מחיריהן של מניות חברות הקנאביס טוגדר ומדיוי זינקו היום בשיעורים גבוהים.

בסקירה השבועית שפרסם היום דודי רזניק, מנהל מחקר אג"ח בחטיבת שוקי הון של בנק לאומי, הוא כתב, בין השאר, כי "המסחר בשוק האג"ח הממשלתי המקומי התנהל השבוע תוך מגמה של ביצועים עודפים בשקלים הלא צמודים, לארוך כל העקום, על רקע פרסום מדד יולי, שהיה נמוך מהתחזיות המוקדמות. לאור הציפייה ההדרגתית לירידה בסביבת האינפלציה, מומלץ מעבר הדרגתי להחזקה עודפת בשקליים הלא-צמודים. אנו ממשיכים להמליץ על השקעה במח"מ של 5-6 שנים. מרווחי התשואה השליליים בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ממשלת ארה"ב צפויים לשמור על יציבות. בטווח הקצר של העקום תיתכן התרחבות פער התשואה השלילי".
לגבי האג"ח הקונצרניות, ציין רזניק כי "מדדי התל בונד הלא צמודים רשמו תיקון חד השבוע, תוך עליות שערים חדות במיוחד באיגרות החוב של חברות הנדל"ן הזרות. חשיפה לבנקים מומלצת בעיקר דרך אג"ח בנקים. אג"ח בנקים במח"מ קצר (שקלי לא צמוד) עשוי להינות מביקושים של תעודות סל כחלופה לפקדונות בנקאיים על רקע הרפורמה הקרבה. מומלצת הגדלת החשיפה לאג"ח דולרי בדירוג גבוה יחסית".

15:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בעליות שערים במדד ת"א-125 ובמדד ת"א-35 . מדד ת"א-בנקים ממשיך לרדת בהובלת מניית מזרחי טפחות המניות הבולטות בעליות: חברה לישראל, לייבפרסון וכיל . המניות הבולטות בירידות: אופקו טבע, פרוטרום .

מניית מיטרוניקס, שקפצה ביום חמישי בכ-11% אחרי פרסום תוצאות כספיות חיוביות, ממשיכה לטפס. בין המניות הקטנות, זו של קמן קפיטל צללה אחרי שהחברה דיווחה על הארכת מועד לעריכת הסכם מחייב למיזוג חברה בתחום הקנאביס.

מניית פז נפט עולה לאחר שהחברה פרסמה בצהריים את דוחותיה לרבעון השני.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות וגם במסחר באג"ח הממשלתיות לא נרשמים שינויים מהותיים.

13:15

בשעה זו מתנהל המסחר בתל אביב במגמה מעורבת. מדד ת"א-125 עולה ואילו מדד ת"א-35 ומדד ת"א-בנקים יורדים. המניות הבולטות בעליות: חברה לישראל, לייבפרסון וכיל. המניות הבולטות בירידות: אופקו, טבע, פרוטרום מדד הבנקים יורד בהובלת מניית מזרחי טפחות.

מניות הקנאביס מזנקות היום: טוגדר ומדיוי קופצות ביותר מ-20%. מניית חברת הסייבר אביליטי צונחת - וסוגרת את פער הארביטראז' מול וול סטריט.

11:45

בשעה זו מתנהל המסחר בתל אביב במגמה מעורבת. מדד ת"א-125 עולה ואילו מדד ת"א-35 ומדד ת"א-בנקים יורדים. המניות הבולטות בעליות: חברה לישראל, לייבפרסון וכיל. המניות הבולטות בירידות: אופקו טבע מזרחי טפחות.

מניית דנאל עולה בשעה זו, לאחר פרסום דוחות כספיים לרבעון השני של השנה.

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות. מדדי ת"א-35 ת"א-125 ת"א-בנקים, ת"א-טכנולוגיה ות"א-נדלן עולים. המניות שבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן לייבפרסון חברה לישראל וכיל. בירידות בולטות פז נפט, אופקו, טבע ופרוטרום מדד ת"א-בנקים מזנק בהובלת מניות הבינלאומי ודיסקונט.

מניית טבע יורדת הבוקר אחרי שאיבדה 3.2% בוול סטריט ביום שישי האחרון.

פרוטרום דיווחה הבוקר כי המועד הצפוי להשלמת המיזוג עם IFF הוא ה-4 באוקטובר 2018. העסקה תושלם אחרי שהחברות קיבלו את אישור הרשויות ההגבלים בישראל, בטורקיה, במקסיקו ובאוקראינה.

הבוקר גם ווטרסטון, אורביט ואיילון פרסמו את דוחות הרבעון השני.

קבוצת דלק דיווחה כי החברה הבת איתקה התקשרה בהסכמים לרכישת זכויות השותפים במאגר הנפט סטלה בים הצפוני ב-190 מיליון דולר.

החברה הבת של סאמיט, סאמיט גרמניה, הודיעה על גידול של כ-92 מיליון אירו בשווי הנדל"ן להשקעה שלה ל-1.03 מיליארד אירו.

שיכון ובינוי הודיעה היום כי הגיעה להסכמה עם משטרת ישראל להאריך בחצי שנה נוספת את הפקדת הכספים בהיקף 250 מיליון שקל בקרן חילוט. ההפקדה בוצעה בפברואר האחרון, בעקבות מעצרם של עובדי החברה בחשד למתן שוחד במסגרת פעילותה באפריקה, באמצעות חברה-נכדה.

8:45

הבוקר פרסמה אירונאוטיקס את דוחותיה לרבעון השני. הכנסות החברה ברבעון ירדו ב-18% ל-30.06 מיליון דולר. ההפסד הסתכם ב-1.94 מיליון דולר, לעומת הפסד בהיקף 5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בית הזהב פרסמה אתמול בערב את דוחותיה לרבעון השני.

פטרוטקס דיווחה כי רכשה זכויות ב-3 שדות גז במיסיסיפי בארה"ב ב-17.4 מיליון דולר.

דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון, כתב בסקירה השבועית שלו כי "מרווחי התשואה השליליים בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ממשלת ארה"ב צפויים לשמור על יציבות. בטווח הקצר של העקום תיתכן התרחבות פער התשואה השלילי". רזניק ציין בנוסף כי "חשיפה לבנקים מומלצת בעיקר דרך אג"ח בנקים. אג"ח בנקים במח"מ קצר (שקלי לא צמוד) עשוי ליהנות מביקושים של תעודות סל כחלופה לפקדונות בנקאיים על רקע הרפורמה הקרבה".

7:20

יום המסחר הראשון בבורסת ת"א ייפתח היום (א') על רקע הנעילה החיובית בבורסות ארה"ב ואירופה ביום שישי האחרון. באסיה המסחר ננעל במגמה מעורבת. מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 נסגרו בשיא לאחר לנאומו של יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל, שתיאר את הכלכלה האמריקאית כ"חזקה". "אם הצמיחה בהכנסות וביצירת מקומות עבודה תמשיך, סביר להניח שנחליט על העלאות ריבית נוספות השנה בצורה הדרגתית", אמר פאואל.

בין החברות שיפרסמו היום דוחות נמצאות דנאל כא ופז נפט.

ביום חמישי האחרון ננעלה הבורסה בעליות חדות. ת"א-35 ות"א-125 זינקו ביותר מ-1% ואילו מדד ת"א-בנקים זינק ביותר מ-2%, בהובלת מניות לאומי והפועלים.

השקל נחלש ביום שישי ב-0.56% מול הדולר, ששערו היציג עומד כעת על 3.6390 שקלים. האירו התחזק ב-0.66% מול הדולר וכעת שערו היציג של האירו הוא 4.2095 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully