וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ בצו ביניים שני: יש לעכב מינוי מנהל לחטיבת החדשות של ערוץ 1

איילה צורף

5.12.2002 / 15:54

זוהי הפעם השנייה שבג"ץ מוציא צו ביניים שמעכב מינוי ברשות השידור; זאת, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי אליקים רובינשטיין

בצו ביניים שנתן היום בג"ץ, הוא מורה לרשות השידור להימנע מקבלת החלטה בנושא בחירתו של מועמד כלשהו למשרת מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון. ברשות השידור אמורים היו להתכנס ביום ראשון הקרוב להחלטות בדבר המינוי לתפקיד. בג"ץ קבע כי דיון בעתירה ייערך ב-1 בינואר 2003.

החלטה זו של בג"ץ ניתנה בעקבות עתירה דחופה שהגיש היום ח"כ אופיר פינס, באמצעות עו"ד אלדד יניב, המבקשת מתן צו ביניים שיעצור את תהליך המינוי למשרת מנהל חטיבת החדשות. "מדובר במינוי רגיש ביותר, שכן בתקופת בחירות, בתפקידו, הוא אחראי ו\או משפיע על כלל משדרי האקטואליה ומהדורות החדשות בערוץ הראשון", נכתב בעתירה. עמדתו זו של בג"ץ, אותה הוא מביע בפעם השנייה, עומדת בסתירה לעמדתו של היועמ"ש אליקים רובינשטיין, שכתב "אינני רואה מקום לעיכוב המכרזים למנהל חטיבת החדשות ומנהל ערוץ 1".

צו הביניים הקודם הוצא בעקבות עתירה שהגישו ח"כ אפי אושעיה ועו"ד עדי הדר, באמצעות עו"ד אלדד יניב, לעיכוב מינוי מנהל לערוץ 1.

במכתב ששלח אמש כותב היועמ"ש: "יש להצטער על כך שבפני בג"ץ לא הובאו כל העובדות בטרם הוציא את צו הביניים. מדובר במכרזים פנימיים ברשות השידור שאינם טעונים אישור שרים ולכן אין להימנע מהחלטת ועדת המכרזים בסוגייה בתקופת הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully