וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים למרות הורדת הריבית באירופה

שירלי יום-טוב

5.12.2002 / 17:38

אמדוקס מאבדת כ-4%; טבע מוסיפה כ-0.5% לאחר הודעה על אישור ה-FDA לסירופ האנטיביוטי אמוקסיצילין


יום המסחר נפתח בעליות במדדים על רקע הורדת הריבית באירופה על ידי הבנק האירופי המרכזי, אך הירידות נחלשו במהרה והמדדים עברו לרשום ירידות. הנאסד"ק יורד קלות ב-0.1% והדאו מאבד 0.5%. חדשות מעודדות נוספות הגיעו מצד הרשתות הקמעוניות שדיווחו היום על עלייה במכירות ביחס לשנה שעברה, לקראת שיאה של עונת המכירות לחגים. הבשורות המאכזבות היום הגיעו מחברת התעופה יונייטד איירליינס, כשברקע צפוי היום גם העדכון של יצרנית השבבים אינטל לאחר תום המסחר על מצב עסקיה.

הבנק המרכזי של אירופה הוריד את הריבית בגוש היורו בחצי אחוז, לאחר קיפאון ממושך במדיניותו לגבי הריבית. ריבית הבסיס החדשה בגוש היורו היא 2.75%. כלכלנים רבים ציפו להורדת ריבית של רבע עד חצי אחוז. בבריטניה לעומת זאת, נותרה הריבית על כנה.

אינטל צפויה להעלות את תחזיותיה לרבעון הרביעי בעדכון למשקיעים שתערוך הערב, לאחר הסגירה בוול סטריט. יצרנית המוליכים למחצה הגדולה בעולם עשויה ליהנות הרבעון מביקוש טוב מהצפוי למחשבים אישיים בעונת החגים ולרשום מכירות הגדולות מתחזיות נוכחיות של 6.5-6.9 מיליארד דולר.

בשורות טובות הרבה פחות הגיעו אמש מיונייטד אירליינס (סימול UAL), חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם, שלא זכתה אתמול לערבויות מהממשל. אמש סירב הממשל האמריקאי להעניק לחברה 1.8 מיליארד הדולר כערבות להלוואה פדרלית. עם דחיית הערבויות נפלו מניות החברה ביותר מ-50% במסחר לאחר הסגירה.

ענקית התרופות הגנריות הישראלית טבע , הנסחרת לפי שווי שוק של 10 מיליארד דולר, הודיעה הבוקר על קבלת אישור ה-FDA לשיווק של סירופ ה-Amoxcillin במינונים של 200 מ"ג/5 מ"ל ו-400 מ"ג/ 5 מ"ל. הודעה זו תורמת לעלייה של 0.6% למחיר של 79.2 דולר.

החברה מסרה כי מועד ההשקה ייקבע בקרוב. הסירופ הינו הגירסה הגנרית של סירופ Amoxil של חברת גלקסו סמית קליין. השימוש בסירופ הוא כטיפול אנטיביוטי מגוון רחב של תופעות, והיקף המכירות השנתי שלו מסתכם בכ-63 מיליון דולר, כך שנראה שלא מדובר בתרופה משמעותית עבור טבע.

צ'ק פוינט מוסיפה 0.9% למחיר של 15.6 דולר ומרקורי מוסיפה 1.8% למחיר של 31.4 דולר. אמדוקס מאבדת 3.9% למחיר של 10 דולר.

חברת תפרון , שמנייתה נסקה ב-82% מתחילת השנה, הודיעה אמש כי בכוונתה להעביר את פעילות הייצור של חטיבתה, Alba Consumer, מארה"ב לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2003 כחלק מצעדי הארגון מחדש בחברת הבת Alba. צעד זה צפוי לחסוך לחברה 6 מיליון דולר על בסיס שנתי והיא צפויה לרשום עלות חד פעמית של 6 מיליון דולר מתוכם כ-1.5 מיליון דולר בלבד במזומן. תפרון מייצרת הלבשה תחתונה והלבשת ספורט בשיטת האל-תפר, והיא נסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק לפי שוו שוק של כ-39 מיליון דולר. כעת מאבדת המניה 0.6% למחיר של 3.1 דולרים.

עוד בולטות מניית ספיאנס המאבדת 9% למחיר של 89 סנט ומניית לומניס מוסיפה 5.9% למחיר של 2.2 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully