וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות על רקע תחזיות מעודדות מ-AMD ומרק; יונייטד אירליינס נופלת ב-60%

יהודה שויצר

5.12.2002 / 16:52

יונייטד אירליינס יורדת לאחר שלא זכתה לערבויות מהממשל; יצרנית המחשבים גייטווי נופלת ב-12%; AMD מזנקת ב-9%



תחזית מעודדת של חברת התרופות מרק בשילוב עם הערכת מכירות אופטימית של ענקית המחשבים דל ושל AMD מובילות את המדדים המובילים מעלה בפתח המסחר. מדד המוליכים למחצה, שנפל אמש בשיעור חד, עולה ב-2%; הדאו מתחזק בהובלת מרק.



ירידה מפתיעה במספר דורשי קצבת האבטלה בארה"ב בשבוע שחלף. מספר הדורשים קצבת אבטלה לראשונה ירד ב-13,000 ל-355,000 בשבוע שהסתיים ביום שבת.



יצרנית התרופות מרק העלתה את תחזיות הרווח לשנת 2002. חברת התרופות השנייה בגודלה בארה"ב צופה רווח של 3.40-3.47 דולרים למניה בשנת 2003, לעומת תחזיות ממוצעות לרווח של 3.37 דולרים למניה של תומסון פירסט קול. להעלאת התחזיות הובילה הערכה כי תרופת "Zocor" להפחתת כולסטרול תרשום מכירות חזקות בשנה הבאה. המניות מתחזקות ב-2%.



קריסה במניות יונייטד אירליינס (סימול UAL), חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם, לאחר שלא זכתה לערבויות מהממשל. אמש סירב הממשל האמריקאי להעניק לחברה 1.8 מיליארד דולר כערבות להלוואה פדרלית. עם דחיית הערבויות נופלות מניות החברה ביותר מ-60% במסחר בוול סטריט.



מועצת התעופה האווירית האמריקאית מסרה כי העברת ערבויות להלוואה בת 1.8 מיליארד דולר אינה נכונה מבחינה פיננסית. עוד מסרה המועצה כי החברה יכולה לנסות להגיש הצעה מחודשת או לזכות לערבויות במסגרת פשיטת רגל. מתחרתה אמריקן איליינס, שהודיעה אתמול על פיטורי 1,100 דיילים, מזנקת ב-9%.



יצרנית המחשבים גייטווי (סימול GTW) נופלת ב-12%. יצרנית המחשבים פירסמה אזהרה חמורה לרבעון הרביעי. מנכ"ל החברה, טד ווייט, אמר אמש כי החברה חייבת "מספר שבועות של מכירות חזקות" בכדי שתוכל לעמוד בטווח הנמוך של תחזיות האנליסטים.



AMD מזנקת ב-9% לאחר שהעלתה את תחזיות ההכנסות לרבעון הרביעי. החברה צופה הכנסות של 700 מיליון דולר ברבעון הרביעי - עלייה של 35% ביחס לרבעון השלישי, לעומת תחזיות קודמות להכנסות של 599 מיליון דולר.



אינטל עולה ב-1.5%. יצרנית מעבדי המחשב הגדולה בעולם צפויה לפרסם היום לאחר סגירת המסחר הנחיות לתוצאותיה לרבעון הרביעי. על פי הערכות, תעלה החברה את תחזיותיה. אפלייד מטריאלס רושמת עלייה של 2%.



יצרנית המחשבים הגדולה בעולם דל יצאה בתחזית אופטימית לעונת החגים. החברה צופה מכירות חזקות בתקופת חג המולד על אף הכלכלה המדרדרת והירידה בשיעור הוצאת ההון של עסקים וחולשה בצריכה הפרטית. "הרבעון השלישי שמאחורינו סיפק לחברה מומנטום משמעותי להמשך", אמר ביל אמליו, נשיא אזור אסיה פסיפיק בדל. ברבעון השלישי צמחו הכנסות החברה ב-22%, ומאז נרשמה צמיחה במכירות, ציין אמליו, אך סירב לנקוב במספרים. מניות החברה יורדות במחצית האחוז.



IBM מסרה אמש כי תעביר 3 מיליארד דולר למימון קרנות הפנסיה של עובדיה. מניות החברה נסחרות בעלייה של 2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully