וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, השקיע 100 מיליון דולר מכספו בגלגול החדש של דיגיטל אפליינס - פילאר דאטה סיסטמס

צורי דאר

5.12.2002 / 12:21

כך מדווח Byte and Switch; מרכז הפיתוח ברעננה של דיגיטל אפליינס, שהוקמה ע"י ישראלים, נסגר לפני כחודש; פילאר עוסקת בפיתוח פתרונות אחסון



מנכ"ל ויו"ר ענקית התוכנה אורקל, לארי אליסון, השקיע כ-100 מיליון דולר מכספו בחברת הסטארט אפ האמריקאית פילאר דאטה סיסטמס (Pillar Data Systems). פילאר דאטה סיסטמס הינו השם החדש של חברת דיגיטל אפליינס הישראלית, שסגרה לפני כחודש את מרכז הפיתוח שלה ברעננה. כך על פי אתר חדשות האחסון Byte and Switch מקבוצת LightReading.



פילאר עוסקת בפיתוח פתרונות אחסון בטכנולוגיית NAS ו-SAN. אליסון השקיע בחברה מכספו הפרטי מאז הקמתה ב-1994 דרך לורנס אינווסטמנטס ? חברה הנמצאת בבעלותו, המשקיעה בהיי-טק וביו-טק. על פי פרסומים קודמים, אליסון השקיע בדיגיטל אפליינס 27 מיליון דולר. לורנס אינווסטמנטס השקיעה גם בחברת הביו-טק הישראלית QBI.



פילאר, שמתכוונת להשיק מוצר בתוך 9-12 חודשים, מסרבת לספק פרטים מדויקים על הטכנולוגיה אותה היא מפתחת. מנכ"ל ונשיא החברה, מיקל וורקמן, אמר ל-Byte and Switch כי החברה מפתחת חומרה המשלבת אחסון בטכנולוגיות SAN ו-NAS לכמויות מידע של מ-1 טרה-בייט ועד למאות טרה-בייט. לדבריו, יתרונה של הטכנולוגיה של פילאר על מוצרי האחסון הקיימים היום בשוק הוא מחירה הזול, הנוחות בהתאמתה וניהולה למערכות ארגוניות.



עוד אמר וורקמן כי בכוונת פילאר, המעסיקה כיום 175 עובדים במילפיטאס קליפורניה, להפוך לאחת מהחברות המובילות בעולם בתעשיית פתרונות האחסון. במלים אחרות, פילאר מתכוונת להפוך למתחרה ישירה של ענקיות אחסון כגון EMC ונטוורק אפליינס.



דיגיטל אפליינס הוקמה ב-1994 כאינסוף תוכנה מקבילית על ידי אור פרדיס וניר פלג. פלג עזב את החברה והיה מעורב בהקמת חברת אקסאנט, ביחד עם ד"ר גיורא ירון, המשמש כמנכ"ל החברה. אקסאנט, הפועלת כמו דיגיטל אפליינס בתחום פתרונות אחסון נתונים לארגונים גדולים, ניהלה עד לפני מספר חודשים מאבק משפטי ממושך עם דיגיטל אפליינס. אולם בחודש מאי האחרון, תחת מעטה כבד של סודיות, הגישו הצדדים לבית המשפט הודעה לקונית וקצרה, כי בעקבות פשרה שהושגה מחוץ לכותלי בית המשפט, הם מבקשים לדחות את כל תביעותיהן ההדדיות.



כזכור, לפני כחודש נסגר מרכז הפיתוח של דיגיטל אפליינס ברעננה ופוטרו כל 20 העובדים שהועסקו בו. יואב אבטליון, לשעבר מנהל בכיר בחברה וכיום יועץ חיצוני, אמר אז ל-TheMarker כי ההחלטה התקבלה לאחר שאינטל החליטה לזנוח את טכנולוגיית האינפיניבנד, בעקבות המשבר בשוק ההיי-טק העולמי. מרכז הפיתוח של דיגיטל אפליינס התמקד במו"פ הקשור לטכנולוגיה זו, שהעריכו בעבר שהיא תשמש כרשת תקשורת מהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully