וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לקליין - קונרד רויס מ-S&P לא מודאג מקיצור חוב הממשלה: "אין סכנה מיידית להורדת דירוג האשראי"

אמיר טייג

5.12.2002 / 18:53

"לא רואה בקיצור טווח החוב תגובה חריגה", אומר רויס ל-TheMarker; "הירידה בהכנסות המדינה והגירעון בנובמבר לא דרמתיים", אומר האחראי על דירוג ישראל * קליין: המשך קיצור החוב של הממשלה יחייב הורדת הדירוג (ארכיון)



"אני לא רואה בקיצור טווח החוב של האוצר תגובה חריגה. תגובה זו מקובלת בקרב ממשלות רבות בעולם, מגמה זו אינה מדאיגה אותנו, לעת עתה", כך אומר קונרד רויס מסוכנות הדירוג הבינלאומית סטנדרד אנד פורס ל-TheMarker. רויס מוסיף כי הוא רואה את קיצור החוב אשר מגויס על ידי האוצר כתגובה זמנית בלבד, אשר נכפתה על המדינה בעקבות עלות הגיוס הגבוהה של חוב ארוך טווח. "קיצור טווח הגיוס נעשה בציפייה כי התשואות הארוכות יירדו בעתיד. זו תגובה לגיטימית ולא תגרום לסכנה מיידית של הורדת דירוג האשראי", אומר רויס.



"אנו מעוניינים לראות את תקציב 2003 עובר בממשלה כמתוכנן. כפי שכבר אמרנו בעבר, נקודה זו היא החשובה ביותר מבחינתנו", כך מוסיף רויס.



רויס אומר את דבריו על רקע נאומו אמש של נגיד בנק ישראל בו הביע הנגיד חשש כי אם המדיניות של קיצור החוב של הממשלה תימשך, היא עצמה תיתפס כביטוי להרעה במצבה של הממשלה ותהפוך לגורם המחייב את הורדת הדירוג. קליין התכוון לגיוסי ההון של הממשלה בשוק המקומי באמצעות איגרות חוב.



בחודשיים האחרונים מגייסת הממשלה כ-3-4 מיליארד שקל בחודש באיגרות חוב לפידיון בטווח של כמה שנים בלבד, והיא נמנעת מלגייס סכומים גדולים לטווח ארוך. פעולה זו מנוגדת למדיניות גיוס החוב של הממשלה, אך היא מהווה אילוץ הנובע מעליית התשואות באיגרות החוב הארוכות (דבר שמייקר את עלות הגיוס של הממשלה).



לגבי נתוני הגירעון וגביית המסים שפורסמו ביומיים האחרונים אומר רויס כי "הירידה בהכנסות המדינה אינה דרמתית מדי וההפרש בין התחזית ובין הגבייה המעשית לא צפוי לעורר גירעון אשר יחרוג מטווח התחזיות". כזכור, רויס אמר בעבר כי רק גירעון הגבוה מ-5% מהתוצר בשנת 2002 יגרום להורדת דירוג אשראי נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully