וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונייטד אירליינס עומדת בפני פשיטת רגל: הממשל סירב לספק לחברה ערבויות בהיקף של 1.8 מיליארד דולר

יהודה שויצר

5.12.2002 / 8:38

מניות חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם קרסו ביותר מ-50% במסחר לאחר הסגירה; החברה יכולה לנסות להגיש הצעה מחודשת או לזכות לערבויות במסגרת פשיטת רגל



יונייטד איירליינס (סימול UAL), חברת התעופה השנייה הגדולה בעולם, עומדת בפני פשיטת רגל בלתי נמנעת. אמש סירב הממשל האמריקאי להעניק לחברה 1.8 מיליארד הדולר כערבות להלוואה פדרלית. עם דחיית הערבויות נפלו מניות החברה ביותר מ-50% במסחר לאחר הסגירה באינסטינט.



מועצת התעופה האווירית האמריקאית מסרה כי העברת ערבויות להלוואה בת 1.8 מיליארד דולר אינה נכונה מבחינה פיננסית. עוד מסרה המועצה כי החברה יכולה לנסות להגיש הצעה מחודשת או לזכות לערבויות במסגרת פשיטת רגל.



יונייטד הצליחה להשיג הבטחה להלוואה בת 2 מיליארד דולר מבנקים גדולים, בהם סיטיגרופ וג'יי פי מורגן צ'ייס. למרות הלוואה זו גורמים בתעשיית התעופה סבורים עתה כי פשיטת הרגל של החברה הנהבבלתי נמנעת.



"יונייטד אירליינס מעריכה את העובדה שניתנה לה האפשרות לשפר את הצעתה לבקשת ההלוואה", אמר גלן טילטון, מנכ"ל החברה. טילטון הדגיש כי יוועץ עם ארגוני העובדים ועם בעלי המניות בכדי להטוות את הצעד הבא של החברה.



החברה עלולה להפוך למקרה פשיטת הרגל הגדול ביותר בתעשיית התעופה במידה שלא תצליח להבטיח את מתן ערבויות אלה. יונייטד איירליינס, במסגרת ההכנות לבקשת ההלוואה שנדחתה, כבר הגיעה להסכמה עם עובדיה על קיצוץ של 1.3 מיליארד דולר משכר העובדים שאינם חברים באיגוד המקצועי. החברה גם הודיעה כי תפטר 9,000 עובדים ותפחית את טיסותיה ב-6%. קיצוץ השכר הוא חלק מהפחתה של 5.8 מיליארד דולר בהוצאות החברה, שתידרש כדי למנוע את הידרדרותה למצב של היעדר כושר פירעון.



UAL, שרשמה 9 רבעונים רצופים של הפסדים, קרסה עוד יותר מאז מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר עת מנייתה נפלה ממחיר של כ-31 דולר למחיר של פחות מ-1.5 דולרים במסחר לאחר הסגירה. נפילת המניה ביותר ב-90% הגיעה עם הירידה החדה בתנועת הנוסעים והנפילה בהכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully