וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט מזנק ב-2.7% בשל החרפת השבתת תעשיית הנפט הממשלתית בונצואלה

רן דוידוב

5.12.2002 / 20:52

מסופי הנפט הפסיקו הבוקר את עבודות הטעינה ומספר קברניטים בצי מכליות הנפט הצטרפו לשביתה; מחיר החבית האמיר בניו יורק ל-27.42 ד'



מחיר הנפט הגולמי מזנק בחדות בעקבות החרפת השבתת תעשיית הנפט הממשלתית בונצאולה, שהביאה לסגירת מסופי הנפט של יצואנית הנפט החמישית בגודלה בעולם.



מחיר החוזה לחבית נפט גולמי לינואר זינק ב-71 סנט, או 2.7%, ל-27.42 דולר בבורסת הסחורות בניו יורק. בבורסת הנפט הבינלאומית בלונדון עלה מחיר החבית ב-70 סנט, או 2.8%, ל-25.88 דולר.



סוכני הספנות מדווחים שמסופי יצוא הנפט הפסיקו את עבודת הטעינה היום בבוקר, ביום הרביעי של השביתה שהוכרזה בידי כוחות האופוזיציה, הקוראות לקיים משאל עם על המשך נשיאותו של הוגו צ'אווז.



מספר קברניטים בצי מכליות הנפט הממשלתי הצטרפו לשביתה וצ'אווז הורה לצבא להשתלט על כלי השיט שצוותיהם סירבו להמשיך ולעבוד.



ונצואלה, החברה בארגון אופ"ק, שואבת 3 מיליון חביות ביום ומספקת 13% מתצרוכת הנפט של ארה"ב. הסוחרים ציפו שתשמש כמקור יציב של נפט במקרה שהאספקה מן המפרץ הפרסי תשובש בשל עימות צבאי בין ארה"ב לעיראק.



המתיחות בחדרי העסקות גברה גם בשל התקרבות מועד תום האולטימטום שהוגש לסדאם חוסיין. שליט עיראק נדרש להגיש עד יום ראשון רשימה מפורטת של מלאי הנשק הבלתי קונבנציונלי שבידי ארצו. היום ומחר לא יצאו פקחי האו"ם לסיורים בשל חג הקורבן הנחוג בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully