וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות קבוצת דלק ממאגר הגז "תמר" ירדו ב-23% ברבעון השני

קובי ישעיהו

30.8.2018 / 9:58

הכנסות קבוצת דלק ברבעון השני הסתכמו ב-2.07 מיליארד שקל - גידול של 28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הרבעוני של הקבוצה, שנמצאת בשליטת יצחק תשובה, הסתכם ב-170 מיליון שקל ברבעון - ירידה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידוח תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת דלק שבבעלות יצחק תשובה הציגה הבוקר (ה') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2018, מהם עולה כי הכנסותיה ברבעון עמדו על כ-2.07 מיליארד שקל - גידול של 28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה הציגה קבוצת דלק, שרשמה רווח של 274 מיליון שקל מפעילויות שהופסקו (בעיקר שיערוכים על מאגרי "תנין" ו"כריש", רווחי חברת הפניקס והנפקת דלק תמלוגים), רווח נקי של 170 מיליון שקל ברבעון - ירידה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם עלייה של 22% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-3.8 מיליארד שקל, ובשורה התחתונה הציגה עלייה של 3% ברווח הנקי שהגיע ל-413 מיליון שקל.

פעילות הפקת הגז הטבעי בארץ רשמה ירידה של 27% בהכנסות לרמה של 683 מיליון שקל וירידה של 12% בתרומה לרווח הנקי של הקבוצה לכ-207 מיליון שקל. בהכנסות איתקה נרשמה קפיצה של 420%, והן הגיעו במחצית הראשונה לכ-519 מיליון שקל, אולם הרווח הנקי שלה הצטמק ב-62% ועמד על כ-21 מיליון שקל, ופעילות שיווק הדלקים בארץ רשמה עלייה של 21% בהכנסות, שהגיעו לכ-2.4 מיליארד שקל, והרווח הנקי ממנה גדל ב-28% והגיע לכ-59 מיליון שקל.

מנכ"ל דלק, אסי ברטפלד, ציין היום כי "גם ברבעון הנוכחי המשכנו בקידום האסטרטגיה של הקבוצה ומיקדנו את המשאבים בהרחבת הפעילות העסקית בתחומי האנרגיה בארץ ובחו"ל. לפני מספר ימים דיווחנו על עסקה אסטרטגית חשובה שביצעה איתקה, על בסיס מקורותיה, לרכישת ההחזקות של השותפים שלה במאגר סטלה הגדולה, עסקה שנועדה להגדיל משמעותית את כושר ההפקה של איתקה ממאגרי סטלה, להוזיל את עלויות ההפקה ומקנה בעלות ושליטה מלאים על מתקן ההפקה של המאגרים, והיא חלק מהתוכנית הרחבה שלנו להכין את איתקה לקראת רישום למסחר בחו"ל".

לדבריו, "נכון למועד פרסום הדוחות כ-60% מפיתוח מאגר 'לוויתן' כבר הושלם, והצוותים עובדים במרץ בהתאם ללוחות הזמנים ולתקציב, לקראת הגעת אסדת ההפקה לארץ בתוך כ-4 חודשים ותחילת הפקה מהמאגר כבר במהלך שנת 2019. המשא-ומתן עם שותפינו המצריים מתקדם, ואנו מקווים לחתום בטווח הזמן הקרוב על עסקה לרכישת הזכויות בצינור EMG, דבר שיאפשר את הוצאתם לפועל של הסכמי מכירת הגז למצרים".

בפעילות הפקת הנפט בים הצפוני, המתבצעת באמצעות חברת איתקה הקנדית שעליה השתלטה אשתקד, נרשמה קפיצה של 236% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-336 מיליון שקל. מנגד, בשורה התחתונה רשמה איתקה הפסד נקי של כ-32 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות מהפעילות צפויות להמשיך ולגדול בחצי השני של השנה, שכן בתחילת השבוע דיווחה דלק כי איתקה רוכשת את הזכויות הנמצאות בידי שותפיה ברישיונות ובמתקנים באזור מאגר סטלה המורחב בים הצפוני (כ-50%), הכוללים את שני המאגרים המפיקים סטלה (Stella) והרייר (Harrier) וכן את מאגר הוריקן (Hurricane), שפיתוחו צפוי להתחיל בשנים הקרובות. במסגרת העסקה, שנחתמה בסוף השבוע, הפכה איתקה גם לבעלים היחיד במתקן ההפקה הצף FPF-1 באמצעותו מתבצעות עבודות ההפקה והקידוח במאגרים.

כתוצאה מהעסקה, בהיקף של כ-190 מיליון דולר (תמומן ממקורותיה העצמיים של איתקה), תחזיק איתקה במלוא הזכויות באיזור מאגר סטלה המורחב ובמתקן ההפקה, כך שהרווח התפעולי של איתקה ממאגרי סטלה המפיקים צפוי לגדול, לצד הגדלת עתודות הרזרבות שלה.

פעילות הפקת הגז בישראל (מאגר "תמר") תרמה לקבוצה הכנסות של 355 מיליון שקל - ירידה של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (דלק צמצמה את ההחזקות במאגר בעקבות הנפקת תמר פטרוליום ביולי אשתקד), והוסיפה כ-106 מיליון שקל לרווח הנקי של דלק - ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל.

בהכנסות מפעילות שיווק הדלקים בישראל, באמצעות רשת תחנות התדלוק וחנויות הנוחות, נרשמה עלייה של 30% בהכנסות ברבעון ויציבות ברווח ברמה של כ-27 מיליון שקל ברבעון.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully