וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי טפחות מפריש 425 מיליון שקל בגין החקירה בארה"ב

עירית אבישר

30.8.2018 / 11:55

למרות ההפרשה הכבדה הבנק מצליח לרשום רווח של 207 מיליון שקל. לפני שלושה שבועות קיבל הבנק דרישה לקנס עתק בגובה 342 מיליון דולר מהרשויות האמריקאיות, וסירב לשלם. מניית הבנק איבדה כ-1.3 מיליארד שקל משוויה בשלושת השבועות האחרונים

בנק מזרחי טפחות, פברואר 2012. שי אוקנין
בנק מזרחי טפחות/שי אוקנין

על אף שמזרחי טפחות קיבל מהרשויות בארה"ב הודעה לתשלום קנס של 324 מיליון דולר, הבנק מסתפק בשלב זה בהפרשה של 116 מיליון דולר (425 מיליון שקל). בנוסף לכך על רקע ההתפתחויות בחקירה בארה"ב, הודיע הבנק כי הוא עוצר את חלוקת הדיבידנד שלו.

מזרחי טפחות, בניהולו של אלדד פרשר, פרסם היום (ה') את דוחות הרבעון השני, ומהם עולה כי למרות ההפרשה הכבדה הבנק הצליח לרשום רווח של 207 מיליון שקל ברבעון, המהווה תשואה על ההון של 6.1%. למעשה לולא אותה הפרשה, היה הבנק מגיע לתשואה על ההון גבוהה של 14.1%.

בנוסף לכך, ההפרשה הכבדה במקביל לצמיחת תיק האשראי של הבנק הביאה לכך שמזרחי טפחות הגיע ברבעון זה לגבול המינימלי של דרישת הלימות ההון שלו - הלימות ההון ליבה שלו לרבעון השני עמדה על 9.95% בעוד הדרישה היא לעמוד ב-9%. על רקע זה הודיע הבנק כי "הבנק פועל להגדלת שולי הביטחון של יחסי ההון".

עד כה מסתכמות הפרשות הבנק בגין החקירה בארה"ב על 162 מיליון דולר, כמחצית מהסכום אותו דורשות הרשויות בארה"ב לשלם. במזרחי טפחות כבר הודיעו למשרד המשפטים האמריקאי כי הם מסרבים לגובה הקנס, והם מבקשים לקיים שיחות עם הרשויות בארה"ב בכדי להפחית את גובה הקנס, על כן עד כה החליטו להפריש בדוחות רק מחצית מהסכום.

פרשר מסר היום: "המטרה היא לשים את החקירה מאחורינו מוקדם ככל שניתן כדי שנוכל להמשיך ולהתמקד ביישום התוכנית האסטרטגית". עוד הוא הוסיף: "אנחנו צופים, כי בד בבד עם המשך הטיפול בענייני החקירה ועצירת חלוקת הדיבידנד לפי שעה, הבנק יוכל להמשיך בתנופת הצמיחה שלו בתוואי התוכנית האסטרטגית, ישוב להלימות הון של מעל 10% כבר ברבעון הבא, וההערכה היא כי נוכל לחזור ולנהוג על-פי מדיניות חלוקת הדיבידנד במהלך שנת 2019".

המשקיעים בשוק ההון כבר מתמחרים במניית הבנק את ההתפתחויות הצפויות. מניית מזרחי טפחות ירדה כ-10% משוויה בשלושת השבועות האחרונים, כלומר איבדה כ-1.3 מיליארד שקל משווייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully