וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנשטיין אישר את הסדר החוב השני של אפריקה עם בן משה

מנחם שטאובר

2.9.2018 / 11:59

נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל את הבקשה המתוקנת של חברת אפריקה ישראל לאשר את הסדר החוב השני שלה עם המשקיע מוטי בן משה

מוטי בן משה בבית המשפט השבוע. דרור עינב
מוטי בן משה/דרור עינב

לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב נמנע ביום רביעי האחרון מלהכריע בבקשה המתוקנת של חברת אפריקה ישראל לאשר את הסדר החוב השני שלה עם המשקיע מוטי בן משה, קיים היום (א') נשיא בית המשפט, השופט איתן אורנשטיין, דיון נוסף בנושא, במסגרתו הורה על אישור ההסדר.

המשמעות היא שהבעלות המלאה על אפריקה ישראל תעבור לידי בן משה.

החלטת הנשיא מגיעה, בין השאר, לאחר שהות קצרה שלקח אורנשטיין בכדי לעיין בטענות הצדדים. בהקשר זה ציין הנשיא כי "הוא נתן דעתו לטענות המתנגדים, שעיקרם בפטור מתביעות שיקבלו במסגרת ההסדר חברת אפריקה ישראל, בעל השליטה ונושאי משרה בה".

הנשיא אורנשטיין ציין כי "לא הסתרתי את הסתייגותי מתניית הפטור, ובגלל זה הוריתי שעניין זה יידון מפורשות באסיפות הנושים".

אולם, נוכח הסתייגותו ציין אורנשטיין כי לאחר ששמע את טענות הצדדים ובחן את המסמכים שהוגשו לו, הוא הגיע לידי החלטה שבפני הנושים נפרשה "מלוא התמונה על-מנת שיקבלו החלטה מושכלת", ו"הנושים אמרו את דברם עת החליטו לקבל את הסדר הנושים ברוב של 100%".

בדיון עצמו הקריא הנשיא אורנשטיין את תמצית פסק הדין שנפרש על פני 30 עמודים. בין יתר הנימוקים ציין הנשיא כי לא ניתן לקבל את טענות המתנגדים, וכי דחיית הסדר החוב "תגרום לנזק אדיר לנושים". טעמים נוספים מצא השופט "בוודאות שמקנה ההסדר על פני חלופת חדלות הפירעון".

בכל הקשור להחלטתו לקבל את תניית הפטור, אשר תאיין את הבקשות לתביעות נגזרת וייצוגיות שהוגשו נגד החברה, ציין אורנשטיין כי "קבלת התביעות לא תביא תמורה ממשית לנושים אלא לבעלי המניות".

לכל הנימוקים שפירט, הוסיף השופט כי "הנושים ייוצגו בהליך על-ידי נאמן בקיא ומנוסה (הרמטיק נאמנות) , "שאם היה חושב שעדיף לנהל את התביעות, היה פועל בהתאם".

אורנשטיין גם ציין לחיוב את מאבקו של רו"ח רפאל כהן (התובע הנגזר), שיוצג בהליך על-ידי עו"ד מנחם גלברד.

בכל הקשור לבעל השליטה החדש, איש העסקים מוטי בן משה, הוסיף השופט "כי לפי הראיות שהוצגו בפניי, התמורה שנותן בעל השליטה אינה בלתי סבירה".

משכך, קבע אורנשטיין, "מסקנתי היא שהחלטת הנושים ראויה, מאוזנת, ולא התמלאו החריגים להתערבותי".

בית המשפט אישר כחלק מההסדר את הסכם הפשרה אליו הגיעה אפריקה עם רשות המסים וכן את קביעתו ביחס לחברות המפעיל (כביש 6) שהביא לתיקון הסדר החוב, באופן כזה השומר על זכויותיהן של החברות שיכון ובינוי וקבוצת אלון, ששותפות עם אפריקה ישראל בבעלות על חברות המפעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully