וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה אדומה בתל אביב; מניית הפועלים נפלה ב-3.35%

4.9.2018 / 16:31

מדדי המניות ת"א-35 ות"א-125 ננעלו בירידות שערים. שרי אריסון תמכור את מניותיה בבנק הפועלים דרך הבורסה. מניית פוקס שוב ירדה, לאחר שאתמול פורסמה עדות חמישית של מתלוננת נגד הבעלים של חברת האופנה, הראל ויזל

בנק הפועלים, פברואר 2012. שי אוקנין
בנק הפועלים/שי אוקנין

16:30

יומו השלישי של שבוע המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים. נעילה אדומה במדדי ת"א-35 ות"א-125עם ירידות סביב 0.5%. מדד ת"א-בנקים ננעל בירידה של כ-1.5%.

מניית הפועלים הובילה בירידות במדד ת"א-35 היום והמסחר בה ננעל בירידה של כ-3.3%, מאחוריה נמצאות מניות חברה לישראל, כיל, פתאל החזקות ובזק, גם הן רשמו ירידות לאורך כל היום. בעליות במדד בלטו מניות בזן ואמות.

שער הדולר היציג נקבע היום על 3.625 שקלים, שער האירו היציג על 4.189 שקלים.

15:00

המסחר בבורסה בת"א מתנהל בירידות. מדד ת"א-35 ומדד ת"א-125 מתנהלים במגמה שלילית עם ירידות שנעו סביב 0.5% בשני המדדים המובילים בשעות הצהריים, והחוזים העתידיים בארה"ב הצביעו על כיוון שלילי לקראת פתיחת המסחר שם. מעמיקות הירידות במדד ת"א-בנקים.

ביוטיים פרטנר, דנאל כא, בי קומיונקיישנס פועלים ושפיר הנדסה בולטות בירידות. דור אלון,קרסו, פמס, ריט 1 ומנורה בולטות בעליות. מניית לאומי נחלשה בכ-0.5%-1%.

נתוני הבורסה לסיכומה של תשע"ח מעידים כי השנה העברית החולפת הייתה מוצלחת למשקיעים, עם קפיצה של 17% שרשם מדד ת"א 35, וזאת לאחר שחיקה של כ-2% בערכו שנרשמה בתשע"ז.

בבחינת הרכב מניות מדד הדגל של הבורסה בולטת מעל כולן מניית סודהסטרים, שזינקה תוך שנה ב-145%, ולאחריה המצטרפת החדשה אליו, לייבפרסון שהחלה להיסחר בו בחודש אוגוסט האחרון והציגה תשואה שנתית תלת-ספרתית של יותר מ-100%.

גם מניית החברה לישראל טיפסה תוך שנה בכ-75%, ומניות נייס וטבע הוסיפו לערכן כ-50%.

בין המדדים, סיכום השנה העברית החולפת הייתה מתוקה במיוחד למשקיעים במדד הבנקים, שטיפס ב-25% והמשיך לבלוט מעל כל היתר, בדומה למגמה שאפיינה אותו גם בתשע"ז עם קפיצה דומה (27%).

לעומתו, מדד הנדל"ן, שנהנה בתשע"ז מעלייה של 15% סיכם את השנה האחרונה ללא שינוי מהותי בערכו, ובצד השלילי המשיך לבלוט מדד SME60 שנחלש ב-11% אחרי ירידה של 4% בתשע"ז ולצידו מדד הנפט והגז ירד ב-3% השנה, אחרי ירידה של 7% בשנה שעברה.

עוד עולה מנתוני הבורסה כי החברות בבורסה גייסו בתשע"ח באמצעות הנפקות והקצאות פרטיות של מניות 8.7 מיליארד שקל - ירידה של 12% ביחס לסכום שנשק ל-10 מיליארד שקל בתשע"ז. 1.9 מיליארד שקל מסכום זה גיוס על-ידי חברות חדשות, אחרי שחברות חדשות גייסו סכום גבוה ב-55% מזה בתשע"ז, שהגיע אז ל-3 מיליארד שקל.

בסיכום שנתי הצטרפו למסחר 12 חברות חדשות באמצעות הנפקת מניות ראשונית - 4 מתחומי המסחר והשירותים, 2 חברות נדל"ן, 2 חברות אנרגיה וחיפושי נפט וגז, 2 חברות תעשייה, חברת טכנולוגיה 1, וכן קרן הייטק ראשונה בבורסה.

בבחינת גודל החברות בבורסה מציינים כי אחת מהן, פתאל החזקות, נחשבת לגדולה, בהנפקה שבוצעה בשווי של 4.4 מיליארד שקל, 5 חברות בינוניות שהונפקו בטווח שוויים של 300-700 מיליון שקל, 5 חברות קטנות יותר שהונפקו בטווח שווי של 140-270 מיליון שקל, וחברה אחת (המכון לחקר האינטרנט), הקטנה ביותר, שהונפקה לפי שווי של 80 מיליון שקל.

נוסף לאלה, נרשמו למסחר שלוש חברות דואליות חדשות - קרן הריט האמריקאית סים קומרשייל, הנסחרת בנאסד"ק, וחברות האשראי לעסקים בינוניים פננטפארק ומדלי קפיטל, הנסחרות בבורסת ניו יורק.

11:00

המסחר בת"א מתנהל במגמה שלילית, לאחר שנפתח בעליות. מדד ת"א-35 יורד, ומדד ת"א-125 רושם גם הוא ירידות. מדד ת"א-בנקים בולט לשלילה.

מניית אינטרקיור ממשיכה לזנק הבוקר וכבר עלתה ביותר מ-50% השבוע. החברה, העוסקת בהשקעות בחברות ביומד ומדעי החיים, דיווחה היום על השלמת העסקה לרכישת השליטה בחברת הקנאביס הרפואי קנדוק. לדברי החברה, " לאחר השלמת הרכישה, אינטרקיור תהפוך להיות החברה הציבורית היחידה הנסחרת בתל אביב שבבעלותה רישיון ישראלי פעיל וקבוע לגידול קנאביס רפואי על פי התקינה הגבוהה ביותר, המאפשר לה מוכנות מלאה לייצוא אם וכאשר תתקבל החלטת רגולטור בנושא".

אינטרקיור מחזיקה גם בכ-17% בחברת ריגנרה, העוסקת במחקר ופיתוח של שיטות טיפול חדשניות והנמצאת בניסוי שלב 3 במחלת עיניים וניסוי שלב 2 באלצהיימר, וגם בכ-9% בחברת נובלוס, המפתחת טכנולוגיה חדשנית המיועדת לשפר את תוצאות הטיפול בחולי סרטן מסוגים שונים, תוך שימוש בתרופות ביולוגיות ממוקדות.

בולטות בירידות: ביוטיים פועלים, שיכון ובינוי שפיר הנדסה, הכשרת הישוב ולאומי. בולטות בעליות אשטרום, נטו אחזקות, אלקטרה צריכה, בי קומיונקיישנס, בראק אן וי, בזן וקבוצת אשטרום.

חברת להב אל.אר רילאסטייט, הנמצאת בשליטת אלי להב ואיליק רוז'נסקי, דיווחה הבוקר כי קרן ג'נריישן קפיטל (Generation Capital) רוכשת 50% מחברת להב הרים ירוקים - חברה בת בעלות מלאה של להב אל.אר רילאסטייט - תמורת הזרמה של כ-34 מיליון שקל לתוכה. לאחר העסקה, יחזיקו להב אל.אר, שיש לה פעילות בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה לצד האנרגיה המתחדשת בישראל, וג'נריישן קפיטל, בחלקים שווים בלהב הרים ירוקים. הכסף המוזרם לתוך להב הרים ירוקים ישמש ברובו לרכישת מניות השליטה (65%) בחברת סולגרין הציבורית בתמורה לכ-39 מיליון שקל.

עם השלמת העסקאות, בכוונת להב אל.אר וג'נריישן קפיטל לפעול למיזוג בין סולגרין ולהב הרים ירוקים - צעד שיאפשר יצירה של מאסת נכסים פעילים, וריכוז הפעילות בתחום האנרגיה הירוקה תחת פלטפורמה ציבורית. מניית סולרגין הגיבה להודעה בעלייה של 18% ושווי החברה זינק לכ-38 מיליון שקל. מניית להב רשמה עלייה של 5.5%, ושוויה בבורסה הגיע לכ-100 מיליון שקל.

הבורסות באירופה נפתחו במגמה חיובית: מדדי דאקס , פוטסי וקאק רושמים עליות שערים.

09:30

המסחר בבורסה בת"א נפתח היום במגמה חיובית. מניית הפועלים יורדת לאחר שפורסם הבוקר כי שרי אריסון נפרדת מהחזקתה השנייה המרכזית בישראל ומתכוונת לפזר את גרעין השליטה בבנק הפועלים בבורסה, ולצורך כך קיבלה היום היתר לכך מבנק ישראל. גם מניית שיכון ובינוי בתחתית הטבלה.

מניית פוקס נסחרת ביציבות הבוקר לאחר שאתמול בערב פורסמה עדות חמישית נגד הראל ויזל.

מדד ת"א-בנקים בולט בעליות.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל ברובו בעליות. הניקיי היפני רושם ירידות.


09:00

דרמה בבנק הפועלים: כמה שבועות אחרי שהושלמה מכירת שיכון ובינוי, שרי אריסון נפרדת מהחזקתה השנייה המרכזית בישראל - השליטה בבנק הפועלים. אריסון מתכוונת לפזר את גרעין השליטה בבנק בבורסה, ולצורך כך קיבלה היום היתר לכך מבנק ישראל. בכך יצטרף בנק הפועלים ללאומי ולדיסקונט שגם הם בנקים ללא גרעין שליטה.

במסגרת ההיתר נקבע כי אריסון תיחשב בעלת השליטה בבנק עד סוף השנה, ולאחר מכן היתר השליטה יהפוך להיתר החזקה. במקביל לכך כבר עתה יתפטרו הדירקטורים מטעם קבוצת אריסון מהבנק.

לקבוצת אריסון תינתן שנה להתחיל בתהליך מכירת המניות בבנק (20%), וברגע שתחל המכירה תקבל קבוצת אריסון ארבע שנים על מנת להשלים את מלוא מכירת המניות ששוויין עומד כיום בשוק על מעל 7 מיליארד שקל. משך הזמן הארוך ניתן בכדי לאפשר מכירה מתונה של היקף גדול שכזה של מניות, בכדי למתן את הלחץ על מחיר המניה.

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום (ג') על רקע הנעילה השלילית אתמול. בורסות אירופה ננעלו אמש במגמה מעורבת. היום יתחדש המסחר בבורסות וול סטריט לאחר חופשת סוף שבוע ארוכה, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בשל יום העבודה (LABOR DAY). המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, כאשר בורסת הונג קונג שומרת על יציבות, והניקיי היפני ובורסת שנחאי רושמות ירידות.

מניית בזק צנחה אתמול בכ-4%. גם מניות בעלת השליטה של בזק, בי קומיונקיישנס ירדה במסחר בכ-6%.

מהדורת החדשות של ערוץ עשר פרסמה אתמול בערב עדות חמישית נגד הראל ויזל , מנכ"ל קבוצת פוקס.

מניית פלרם ירדה במסחר אתמול לאחר שחברת התעשייה דיווחה כי ביום הקודם נמסרה במשרדיה בקשה לגילוי ועיון מסמכים שהוגשה ב-19 באוגוסט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לשם בחינת הגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת בקשר להליך משפטי שהתנהל באוסטרליה נגד החברה, חברת הבת הזרה ועובדת של החברה.

שער הדולר היציג היום עומד על 3.6150 שקלים. האירו היציג הוא 4.1987 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully