וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעומק של 280 מטר: מי עדן מתחדשת במקור מים איכותי מבטן האדמה

כתבה פרסומית, כתבה פרסומית בשיתוף מי עדן

4.9.2018 / 16:41

מקור המים הבזלתי החדש מחליף את עינות סלוקיה האיכותיים, במטרה להבטיח את הרציפות והאיכות של המים המינרליים הטבעיים המופקים ממעמקי האדמה, ואשר אינם חשופים למזהמים שעל פני הקרקע. האם נרגיש הבדל בטעם ומה ההבדל בין מי קידוח למי מעיין? התשובות בפנים

מי עדן.
"מי עדן" עוברת לשאוב את מימיה ממקור מים חדש וייחודי יותר

הליכה קצרה בין עצי האקליפטוס, בסמוך ליישוב קצרין, מובילה אל עינות סלוקיה, מעיינות שמימיהם הזכים ממלאים אלפי בקבוקי מים מינרלים מדי יום. המעיינות האלה, שבלב רמת הגולן, מספקים מים איכותיים וטעימים, אבל עכשיו חברת "מי עדן" עוברת לשאוב את מימיה ממקור מים חדש וייחודי יותר - מים מבטן האדמה בקידוח בזלתי בעומק 280 מטר.

מקור המים החדש - "מי עדן 1" שמו - סמוך מאוד למפעלי החברה שבמרומי רמת הגולן וכן לעינות סלוקיה, וקיבל את אישור ממשרד הבריאות, רשות המים וחברת מקורות. בכך בא לקצו מסע חיפוש ארוך אחר מקור מים איכותי חדש לחברה, חיפוש שהחל כבר בשנות ה-90, לאחר שהחברה יזמה מעבר להפקת מים בשאיבה ממקור תת קרקעי, אשר יחליף את הנביעה הטבעית של מעיין הסלוקיה. זאת במטרה להבטיח את הרציפות והאיכות של המים המינרליים הטבעיים המופקים ממי האקוויפר המצויים במעמקי האדמה, ואשר אינם חשופים למזהמים שעל פני הקרקע.

תוצאות מבחן הטעימה היו חד-משמעיות

"מים מקידוח" אלו מים שנמצאים בבטן האדמה, בשכבות הסלע השונות, אשר אינם נמצאים במגע עם פני הקרקע. בניגוד לנביעה, הפקתם נעשית באמצעות קידוח ייעודי, בסטנדרטי איכות גבוהים ומחמירים. מקור המים הבזלתי "מי עדן 1" ממוקם בדרום רמת הגולן, כשרום המפלס נמצא בגובה של 388 מטר מעל פני הים והשאיבה מתבצעת בעומק של כ-280 מטר. המקור דומה בהרכב סלעיו ובאופי אגן ההיקוות לאקוויפר המזין את מעיין סלוקיה.

"במעבר זה אנו מבטיחים לקהל לקוחותינו הנאמן, כי איכותם וטעמם של המים ישמרו וכי נמשיך לייצר מוצרים ברמת איכות מהגבוהות בעולם", אומר יריב שפירא, מנכ"ל חברת מי עדן. "הפתרון עליו החלטנו הינו מיטבי ומשלב את אינטרס הטבע עם צרכני קהל לקוחותינו. אנו נפיק מים ממקור 'מי עדן 1' מעומק האדמה באופן שיבטיח את איכותם וטעמם, ומי מעיין הסלוקיה יופנו לטבע לתועלת החי, הצומח והאדם".

שכבת הבזלת באדמה מסיבית וקשה ובעלת חדירות נמוכה המעניקה הגנה מרבית. איכות המים ממקור זה נבחנה על ידי החברה לאורך השנים ונמצאה יציבה. אחרי האישורים הבריאותיים מהגורמים המוסמכים הגיעה מבחן הטעימה בקרב ילדים ומבוגרים, והתוצאות היו ברורות: תנו לנו עוד מזה.

"ההחלטה לעבור לקידוח הייתה באוגוסט השנה, לאחר עבודה מאוד אינטנסיבית מול רשות הטבע והגנים, משרד הבריאות והרשויות שמאפשרות לעבוד", מספר שגיא שויפלד, סמנכ"ל תפעול ורשתות אספקה של מי עדן. "הקידוח בוצע בשיתוף עם מקורות לפני כ-20 שנה והיום אנחנו הגורם היחיד שמשתמש בקידוח. הצנרת שלנו הייתה מחוברת אליו מתחילת שנות האלפיים אז מבחינתו זו הייתה רק החלטה לעבור ולהשיג את האישורים הדרושים".

במים מינרלים אין הכלרה כמו שיש במי ברז שמגיעים מחברת מקורות, אלה מים טבעיים ללא שום טרנספורמציה. "אלה אותם ערכים מינרלים כפי שהם בטבע, מבטן האדמה ישר לבקבוק", אומר שויפלד. "יש לנו מעבדה פנימית שמבצעת בדיקות לאיכות המים מדי שעה ובנוסף אנחנו מעבירים אחת ליום דגימות למעבדה חיצונית שמוסמכת על ידי משרד הבריאות. פעם בשבוע אני גם שולח למשרד הבריאות דגימה לבדיקה. אני יודע לומר מהי איכות המים ברמת השעה. אנחנו לא חוסכים בבדיקות, להפך - מחמירים מעבר לנדרש. מ-2009 אנחנו בודקים את הקידוח החדש שבבטן האדמה ומעולם לא הייתה חריגה או בעיה. כל הנהלת החברה מחויבת לאיכות התוצרת ואיכות המים ולתהליכים שלנו".

"כשדיברו על החריגה הקלה שהייתה לנו באוגוסט חשוב לומר שלא היה לנו ריקול והמים היו איכותיים לשתייה בכל רגע נתון", מדגיש שויפלד. "לא היה רגע אחד של סיכון. היינו מתואמים לגמרי עם משרד הבריאות. אנחנו משקיעים כסף בעובדים שלנו ובמכונות והבדיקות השונות, אגב, המפעל שלנו חשוב לא רק בהיבט היצרני אלא גם בהיבט החברתי והתעסוקתי. אנחנו תורמים לעמותות חברתיות שונות מים בכמות של אלפי בקבוקים בחודש".

"מה שקובע את טעם המים זה הרכב המינרלים", אומרת הדס יריב, טכנולוגית מזון ומוסמכת בתזונה, "אין שונות גדולה במים בין מי ממעיין נובע או ממים שנשאבים מקידוח ולא צפויים להרגיש הבדל בטעם, כי השינוי במינרלים זניח - יש קצת יותר נתרן, מגנזיום ואשלגן, אבל הטעם לא שונה מהותית. מי שנהנה מהמים ימשיך ליהנות".

קידוח 'מי עדן 1' מספק מים מינרלים טבעיים אשר מקורם באקוויפר הרגיונלי בעומק 280 מטרים, המוגן מזיהומים הנובעים מפעילות בעלי חיים וזיהומים אקראיים. מקור זה נבדק על ידי החברה ועומד בתקנים המחמירים ביותר.

"מים מקידוחים פחות חשופים לתהליכים גיאולוגיים שקורים על פני הקרקע ולכן רואים יותר חברות בעולם שפונות לשאיבת מים בצורה זו, זאת למען איכות המים ובטיחות הצרכן", מוסיפה יריב, "ככל שהקידוח יותר עמוק יותר כך הוא יותר מוגן. במים מינרלים יש מגנזיום ואילו במים מותפלים אין, כך ששתיית מים מינרלים תורמת לצריכת המגנזיום היומית, זהו מינרל חיוני כדי למנוע מחלות לב. שני ליטרים של מים מינרלים מספקים כ-10 אחוזים מתצרוכת המגנזיום היומית אצל גברים וכ-14 אחוזים אצל נשים. המים המינרלים מספקים לנו מה שאין במי ברז לא מספקים לנו. אפשר גם לבשל איתם כי המינרלים לא אובדים בתהליך הבישול".

כתבה פרסומית, כתבה פרסומית בשיתוף מי עדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully