וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה אדומה בוול סטריט; אמזון נגעה בשווי של טריליון דולר

4.9.2018 / 23:00

מניות נייקי, ורייזון, טסלה ופייסבוק נפלו. נעילה אדומה באירופה, מדד סטוקס אירופה 600 ירד בכ-0.7% לשפל של חודשיים. שוקי ארה"ב הושפעו משיחות הסחר בין סין לארה"ב וחוסר ההגעה להסכם סחר עם קנדה. מחירי הנפט עלו בעקבות חשש לסערה במפרץ מקסיקו

אמזון. ShutterStock
אמזון/ShutterStock

23:00

יומו השני של שבוע המסחר בארה"ב ננעל בירידות שערים, מדדי נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ננעלו במגמה שלילית.

אמזון נגעה בשווי של טריליון דולר במהלך יום המסחר ומיד ירדה. עוד בלטה בעליות מניית חברת הצ'יפים אדוונס מיקרו דיוויס.

בירידות בלטו מניות פייסבוק שדירוגה שונמך, נייקי שעלתה עם קמפיין פרסומי בעייתי עם שחקן הפוטבול שכרע במהלך השמעת ההמנון הלאומי של ארה"ב, חברת הסלולר ורייזון קומיוניקיישנס שגם דירוגה שונמך וטסלה, בעקבות קו הרכב החשמלי החדש שהשיקה היום מרסדס.

20:00

המסחר בבורסות בניו יורק ממשיך להתנהל במגמה שלילית, המדדים המובילים, דאו ג'ונס, נאסד"ק ו-S&P 500 נסחרים בירידות שערים.

מניית נייקי בולטת בירידות בעקבות קמפיין בעייתי בהשתתפות שחקן פוטבול שבחר לכרוע במהלך השמעת ההמנון הלאומי כמחאה נגד הנשיא טראמפ. גם מניית פייסבוק נסחרת בירידות עקב הורדת דירוגה, כך גם חברת הסלולר ורייזון .

18:45

המסחר בשוקי אירופה ננעל במגמה שלילית כאשר כל המדדים המובילים, קאק דאקס, פוטסי , סטוקס אירופה 600 ואירו-נקסט ננעלו בירידות שערים.

בולטות בירידות מניות פייסבוק, שדירוגה ירד, ונייקי בעקבות קמפיין פרסום שנוי במחלוקת. מנגד, מניית אמזון הגיעה לראשונה לשווי של טריליון דולר ומיד ירדה, ובכך הפכה לחברה הנסחרת השנייה אחרי אפל שהגיעה לשווי של טריליון דולר למנייה.

מחירי הנפט עולים על רק סערה שמאיימת על הייצור האמריקאי במפרץ מקסיקו.

המסחר בשוקי אירופה ננעל במגמה שלילית כאשר כל המדדים המובילים, קאק, דאקס, פוטסי סטוקס אירופה 600 ואירו-נקסט ננעלו בירידות שערים.

מדד סטוקס אירופה 600 רשם ירידה של 0.7% והגיע לנקודה הנמוכה ביותר שלו בחודשיים האחרונים.

הלירה הטורקית יורדת ב-0.6% ונסחרת סביב 6.6771 לירות לדולר.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח היום (ג') במגמה שלילית כאשר כל המדדים המובילים, הדאו ג'ונס, הנאסד"ק וה-S&P 500 רושמים ירידות.

לאחר ששיחות הסחר בין ארה"ב לקנדה הגיעו למבוי סתום בשבוע שעבר, נראה שמשקיעים בכל העולם זהירים מאוד. מבחינת הנשיא טראמפ, הסכמי NAFTA הקיימים "לא טובים" והוא מעוניין לוותר עליהם לחלוטין ללא קשר להסכם חדש עם הקנדים.

מניית פייסבוק בולטת בירידות במדד נאסד"ק. מניית נייקי נופלת לאחר קמפיין פרסום שנוי במחלוקת. הדולר מתחזק מול היורו.

המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים כאשר כל המדדים הבולטים, ביניהם דאקס קאק, פוטסי, סטוקס ואירו-נקסטנסחרים במגמה שלילית.

11:15

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת: מדד ניקיי ננעל בירידות שערים, ואיבד מערכו 0.05%. מדד הנג סנג עלה ב-0.94% ומדד קוריאה קוספי הוסיף לערכו 0.38%.

באירופה נסחרות הבורסות במגמה מעורבת: המדדים העולים בשעה זו הם דאקס הגרמני ופוטסי הבריטי, ואילו מדד קאק הצרפתי יורד.


10:15

הבורסות באסיה ממשיכות את המגמה המעורבת. המסחר בבורסת שנגחאי ננעל בעליות שערים, והוסיף לערכו 1.10%. מדדי קוספי והנג סנג ממשיכים במגמה חיובית. מדד הניקיי היפני במגמה שלילית.

הבורסות באירופה נפתחו במגמה חיובית: מדדי דאקס, פוטסי וקאק רושמים עליות שערים.

07:30

השווקים באסיה נסחרים היום (ג') במגמה מעורבת, עקב הדאגה בשווקים המתעוררים, והחששות מהתחזיות על הבחירות בארה"ב ושיחות הסחר עם סין. הדולר והאג"ח הממשלתיות נסחרו ביציבות. במדדי האקוויטי נרשמה מגמה מעורבת. שער הין היפני הושפע לאחר שהבנק המרכזי של יפן הגדיל את רכישות האג"ח לטווח קצר. אתמול ננעלו בורסות אסיה במגמה שלילית.

בורסות אירופה ננעלו אתמול במגמה מעורבת. היום יתחדש המסחר בבורסות וול סטריט לאחר חופשת סוף שבוע ארוכה, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בשל יום העבודה (LABOR DAY).


באסיה, כאמור, מגמה מעורבת. הניקיי היפני ומדד שנחאי רושמים ירידות, מדד הנג סנג עולה.

דו"ח חדש של ארגון ה-OECD אשר פורסם אתמול (ב') מזהיר שהעלאת הריביות בעולם, הצפויה בתקופה הקרובה, יוצר סיכון מיוחד למגזר הפיננסי והעסקי בעולם בשל הרמות הגבוהות של חוב. סיכון זה, אומר הדו"ח, יעמיד במבחן את הרפורמות הפיננסיות שהונהגו בעקבות המשבר של 2008, במיוחד השאיפה ליציבות פיננסית שמוטמעת בכללי באזל השלישי.

הפזו הארגנטיני צלל ביום ה' שעבר לשפל חסר תקדים - שהמריץ את הבנק המרכזי להעלות את הריבית ל-60% - והלירה הטורקית המשיכה ליפול. ארגנטינה וטורקיה נקלעו למצוקה מיוחדת בגלל בעיותיהן הפנימיות, אך כלכלות מתפתחות ברחבי העולם נפגעו גם כן מהעלאות הריבית שמבצע הבנק המרכזי של ארה"ב ושמחזקות את המטבע האמריקאי. התחזקות הדולר התפיחה את עלויות החובות נקובי הדולרים העצומים של כמה מדינות מתפתחות, ונגידי בנקים מרכזיים מביעים חשש מהכיוון שבו בחר הפד.

הלירה הטורקית איבדה 2.6% מערכה בעקבות הדיווח שמדד המחירים לצרכן נסק באוגוסט ב-17.9% לעומת אשתקד. זוהי העליה החדה ביותר במדד מאז 2003, וכעת גבוהה האינפלציה ביותר מפי שלושה מיעד האינפלציה בסך 5% שקבע הבנק המרכזי. התחזית החציונית בסקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג היתה עליה של 17.6%.

מתחילת השנה העלה הבנק המרכזי את הריבית ב-700 נקודות בסיס, אך לא היה די בכך כדי למנוע את קריסת הלירה, שאיבדה יותר מ-40% מערכה לעומת הדולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully