וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה העולמית שיצאה מהלב הפועם של הקולינריה בישראל. צפו

וואלה! NEWS בשיתוף שרונה מרקט, וואלה! NEWS בשיתוף שרונה מרקט

13.9.2018 / 9:19

לראשונה אי פעם נערכה ועידת המזון הבינלאומית בישראל, וראשי ערים ודיפלומטים מהעולם התארחו בערב הגאלה שנערך בשרונה מרקט. רותם אזולאי, משנה למנכ"ל שרונה מרקט: "כמרכז הקולינריה של ישראל, אנו מבצעים שורה של צעדים במטרה להיות ה'שוק ירוק' הראשון בעולם"

צילום מסך

שורה של ראשי ערים, דיפלומטים ונבחרי ציבור, קובעי מדיניות ומומחים בכירים מרחבי העולם סיירו בשרונה מרקט ושמעו הסברים על התהליכים ה"ירוקים" שעובר המקום בדרך להפיכתו ל"שוק ירוק" ראשון מסוגו בעולם. הסיור הזה היה חלק מאירוע גאלה שנערך בשרונה מרקט, אשר שם את העיר תל אביב על מפת המזון העולמית בכל הקשור לאתגרים העתידיים בתחום. זו הייתה הפעם הראשונה שבה העיר תל אביב מארחת את "ועידת מילאנו" והיא הצטרפה השנה לערים המובילות בעולם המקדמות תזונה בריאה ומקיימת וחתומה על אמנת מילאנו, שבין עקרונותיה נגישות למזון בריא ומקיים, חינוך לקיימות וחקלאות עירונית, הפחתת בזבוז מזון ופסולת, רווחה וביטחון תזונתי ואורח חיים בריא.

בערב הגאלה שנערך ב-4 בספטמבר שרונה מרקט מיקד אליו את מרכז תשומת הלב של תחום המזון בעולם. בכנס השתתפו נציגים רבים מארגונים בינלאומיים כמו ארגון המזון והחקלאות של האו"ם ומלבד הכנס עצמו התקיימו באותו שבוע מגוון אירועים בעיר בדגש על חדשנות, מזון ועירוניות. שרונה מרקט, כמרכז הקולינריה הישראלית, מוביל בעצמו תהליכים בתחום. "אנו רואים חשיבות עליונה בשמירה על איכות הסביבה וכדור הארץ", אמר רותם אזולאי, משנה למנכ"ל שרונה מרקט, "על כן, ביצענו שורה של צעדים עצמאיים במטרה להיות ה'שוק ירוק' הראשון בעולם. אנו נרגשים לארח את ארוחת הגאלה החגיגית של 'ועידת מילאנו', שם מוצגת לאורחי הועידה מרחבי העולם הקולינריה הישראלית במלוא תפארתה, לצד תהליכים ירוקים שמתבצעים במרקט בימים אלו".

שרונה מרקט. אלירן אביטל,
תל אביב הצטרפה לערים מובילות בעולם ששמות דגש על חדשנות, מזון ועירוניות. שרונה מרקט/אלירן אביטל

שרונה מרקט הוקם בקיץ 2015 במטרה לשמש הלב הפועם של הקולינריה הישראלית. בשטח שמתפרס על כ-8,700 מ"ר ועם כ-90 חנויות, דוכנים ומסעדות בכל הקטגוריות, שרונה מרקט הנו השוק הקולינרי המקורה הגדול והייחודי בישראל. באותה שנה, 2015, נוסדה גם אמנת מילאנו, לאור אתגרי שינוי אקלים והעיור של המאה ה-21, והיא שמה לה למטרה להתמודד עם אתגרי המזון בסיבה אורבאנית.

"אנו גאים לארח יותר מ-250 נציגים מכ-70 ערים וארגונים בינלאומיים, ולהעניק להם תוכן מרתק וכלים פרקטיים לצורך יישום מדיניות מזון עירונית אפקטיבית וכלכלית", אמר איתן בן עמי, מנהל הרשות לאיכות הסביבה בעיריית תל-אביב-יפו. "בשלושת ימי הוועידה מתקיימים יותר מ-80 הרצאות מגוונות מציגות את הידע והניסיון של מגוון רחב של ערים מכל רחבי העולם, ביניהן שנחאי, יוקוהמה, ניו-יורק, טורונטו, בנג'ול (בירת גמביה, אפריקה), קלימאני (מוזמביק), סאו פאולו (ברזיל) ורבות אחרות".

וואלה! NEWS בשיתוף שרונה מרקט, וואלה! NEWS בשיתוף שרונה מרקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully